Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

#mittre Hva er #mittre? Klatreutfordring i regi av Norges speiderforbund i forbindelse med Friluftslivets år 2015 Konkret handling. Finn et tre, hiv.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "#mittre Hva er #mittre? Klatreutfordring i regi av Norges speiderforbund i forbindelse med Friluftslivets år 2015 Konkret handling. Finn et tre, hiv."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 #mittre

3

4 Hva er #mittre? Klatreutfordring i regi av Norges speiderforbund i forbindelse med Friluftslivets år 2015 Konkret handling. Finn et tre, hiv deg med, ta bilde og #mittre Økonomisk støtte fra FÅ15 / Miljødirektoratet Tematikk: Lavterskel friluftsliv, kjenne på egne grenser og et opprør mot «sikkerhetstyraniet»

5 Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Facebook premierer godt innhold. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører

6

7 Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Facebook premierer godt innhold. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører

8

9 Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører

10

11 Trekart

12

13 Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører

14 Resultater Dagsorden, økt bevissthet rundt barns rett til fri lek i naturen 5000 er avfotografert i trær Over 3000 bilder er lagt ut på Instagram og lastet opp på mittre.no Det er solgt mer enn 7000 klatremerker Rundt 100 aktivitetsdager i regi av speidergrupper, mange med treklatring Mye oppmerksomhet i mediene både redaksjonelt og i kommentarfeltene

15 Erfaringer Fantastisk respons på en krevende utfordring Vanskelig å holde «trykket» oppe – både internt og eksternt Vanskelig å forutse hva slags innhold som slår an Å skape incentiver for engasjement (Quiz) fungerte i liten grad Kan gjennomføre noe lignende med relativt små ressurser Frivillige lokale ambassadører har bidratt til å skape nasjonalt engasjement med lokal forankring

16 Friluftslivet og eventyrene fortsetter – der ute…

17


Laste ned ppt "#mittre Hva er #mittre? Klatreutfordring i regi av Norges speiderforbund i forbindelse med Friluftslivets år 2015 Konkret handling. Finn et tre, hiv."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google