Synlighet - Bruk av web og sosiale medier

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Mål- og resultatstyring i Hedmark fylkeskommune
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
Alfhild - leder Østlandet
Vivi Sævik, journalist i PD
12. Oppsummering.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.

Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand
En merkevare er det nettverk av assosiasjoner (sympatier og antipatier) som oppstår når kunden blir eksponert for et varemerke.
Sosiologi i barnehagen
DET DIGITALE VERKTØYET I HAGEN BARNEHAGE
1 benchmarkingN F-lovens endres – hvordan skal kommunene informere Håkon Jentoft Norsk renholdsverks-forening.
Staten Vi har også sammenlignbare undersøkelser fra 1991 og i Disse viser bl.a.: Bakgrunn: Journalisten er ”på vei ut” og kommunikatøren med utdanning.
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Kommunikasjonsstrategi Innherred Samkommune
Media og informasjon.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Vekststrategi for Norges Diabetesforbund
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Håvar Brendryen, Stipendiat, Psykologisk institutt Wikipediaprosjektet 2. seminar – 6. okt
Akuttenheten – på nett Et hovedprosjekt 2-årig høgskoleutdanning innen IT - i Trondheim! 4 vt ~ 2 dager pr uke, fra 28.1 – 30.5 En student... Oppgaven:
Kommunale erfaringer og muligheter Hvilke nye muligheter gir WMS? Viktige forutsetninger for å få kommunene til å satse på WMS Hvordan komme i gang?
Sykkelprosjektet Hvordan kommunikasjon bidrar til å gjøre Oslo til en bedre sykkelby.
Fremtidens Web Pensum: Olsen, kap se også: Berre A & Olsen, K.A. (2004) Brytningsteknologier og pirater, kronikk i Bergens Tidende,
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006.
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
Kommunikasjon Lege - Pasient En presentasjon av: Maria Johansson Cathrine Løvmo Prosjekt 104.
Seminar 1: EXFAC august Opplegget De første fire seminarene vil konsentreres om pensum. Her vil vi forsøke å nærme oss det teoretiske ved.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
Bilde inn Kommunikasjonsstrategier. Kommunikasjon Overføring av en meddelelse fra en sender gjennom en kanal til en mottaker. Kommunikasjonen kan skje.
Markedsføring.
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Hvilke plattformer bruker dere?
Fra kommunikasjonsdirektør til ansvarlig redaktør
Roede-kurslederen på Facebook
Navn på forslag: Navn på forslag: Navn på forslag: Foreslått av:
Gode venner som hjelper andre
25. desember 2018.
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Tokerud skole Tokerud skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Utskrift av presentasjonen:

Synlighet - Bruk av web og sosiale medier Mari Byrknes: mari.byrknes@broadpark.no / 92090907

Mari Byrknes: mari.byrknes@broadpark.no / 92090907 Internett Tre av fire er på internett hver dag Ca. 2 timer En av våre viktigste kilder til informasjon Statisk side – info Gjør språket enkelt, kom til poenget fort Vi bruker 2. sek på å bestemme oss om vi vil lese noe på nett Mari Byrknes: mari.byrknes@broadpark.no / 92090907

Mari Byrknes: mari.byrknes@broadpark.no / 92090907 Sosiale medier Endring av kommunikasjonsform Sosiale medier, en plattform for deling Både amatører og profesjonelle Man kan nå mange Kommunikasjon internt og eksternt Mari Byrknes: mari.byrknes@broadpark.no / 92090907

Fordeler med sosiale medier Sosiale medier er en god kanal for å få innsikt i hva som skrives om dere, vindu Mulighetene som ligger i å kommunisere åpent med potensielle kunder Muligheten til å analysere hva markedet syntes om merkevaren deres Alltid være oppdatert på hva som skrives om egen bedrift og ikke minst konkurrentene ”Drepe” falske rykter om organisasjonen/merkevaren deres Gjennomføre kampanjer/PR aktiviteter med minimale kostnader Direkte kontakt med journalister (media) Lettere å nå ut til media. Markedet går på tvers av landegrensene. Kanskje har dere et produkt som passer for annet enn hjemmemarkedet? Tettere kontakt med kundene deres. Kan være enklere å «snappe» opp potensielle samarbeidspartnere Mari Byrknes: mari.byrknes@broadpark.no / 92090907

Mari Byrknes: mari.byrknes@broadpark.no / 92090907

Mari Byrknes: mari.byrknes@broadpark.no / 92090907 Hvordan gå frem Budskap Målgruppe Velge sosialt media Strategi Mari Byrknes: mari.byrknes@broadpark.no / 92090907