Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertTeodor Simonsen Endret for 9 år siden
1
Staten Vi har også sammenlignbare undersøkelser fra 1991 og i 2001. Disse viser bl.a.: Bakgrunn: Journalisten er ”på vei ut” og kommunikatøren med utdanning i medier og kommunikasjon fra universitet og høyskoler er på vei inn i statens informasjonsstillinger (noe forenklet sagt)
2
Staten Organisering: Informasjonsenhetene er som regel plassert i stab Et klart flertall av informasjonssjefene møter fast i ledermøtet I mindre virksomheter er dette ikke så vanlig.
3
Staten Arbeidsoppgaver: De viktigste oppgavene er rådgivning, mediekontakt, strategiutvikling, produksjon av materiell, være webredaktør, ledelse og administrasjon. Få av medarbeiderne har undersøkelser, analyser, evaluering, relasjonsbygging eller kampanjer som regelmessige oppgaver..
4
Staten Så kan en spørre: Hvordan har arbeidsmetodene endret seg? Lite. Men to ting springer i øynene: arbeid med strategi samt bruk av Internett. 1991: Strategisk kommunikasjonsplan: ingen 2001: Strategisk kommunikasjonsplan : nesten alle
5
Hva kreves for å bli en god kommunikatør i dag ? Det er flere ferdigheter som kan nevnes, men jeg vil peke på dette: Det kreves tillit innad og utad. Du må ha evne til å skape en slik tillit. Både til deg personlig og til rollen. Du må ha evne til å bygge relasjoner internt, men også til viktige interessentgrupper eksternt.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.