Flersidet øyepeketavle

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
19 Leseproblemer, myter og misforståelser
Advertisements

Vi ser hverandre og erfarer at i Guds rike hører vi sammen
Non-verbal kommunikasjon
Skjønnlitterær fortelling

2 Leseferdigheter og lesevaner
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
18. En tyv på besøk Illustrasjoner: Ingrid Brennhagen 1Basiskunnskap 2012.
AQUAVIBRON.
Litt mer om PRIMTALL.
En innføring i spillet: Lag En Setning
Ti måter å ødelegge en CT-undersøkelse av halsen på
Kapittel 14 På tur i skogen
Trygves flersidede øyepeketavle
Grafisk design Visuell kommunikasjon
En tilsynelatende god knestilling
Leksehjelp En presentasjon av:. • Hvordan skal jeg hjelpe barnet mitt med leksene? • Hva er skolen sitt ansvar?
HVERDAGSAKTIVITETER & ENERGIØKONOMISERING
Tekster til kapittel 2.
FRITID.
Sett inn riktig tid/form av verbet
Min Møtebok Navn: ____________________________________
Vintreets hemmelighet Livet i ordet, bønnen og gleden Joh 15:7-11
En måte å lese Bibelen på
Aggression Replacement Training
Seksjon psykoser, sykehuset Levanger
O PPGAVE 21 Side O PPGAVE 21 Da Mor (bli) ble sammen med Jan, (flytte) flyttet vi inn i det store huset hans nede ved sjøen. Jeg (få) fikk.
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
MINE KJÆRE BARN SPARE STRØM = MER LOMMEPENGER. DERFOR….
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
44 Hector om skikk og bruk I Norge
- Personlig markering/kamuflasje -
Kapittel mai hos Reza og Heidi.
LØS OPP KONTORMUSKLENE.
Velkommen til stabbegudstjeneste. Velkommen til stabbegudstjeneste.
BASISTRENING TJENSVOLL FK JENTER
Presentasjonsteknikk Kursledere: Ram Gupta og Gro Elin Hansen
Post 4, sykehuset Levanger
Vokabular barneoppdragelse (m) bleie (f/m) blikk (n) bortskjemt (adj.)
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 4 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
Kapittel 37 Hectors ønske om arbeid i Norge.
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
10 Superlesing.
Tegnenes artikulasjon
I dag snakker vi om psykiske problem:
TEKNIKK KVELD VIKERSUND 1.november 2010
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Å kjøre bil og å stå i bilkø
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
Dagligbankundersøkelsen 2014
Kroppen som Gud har villet
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
«Sammen om læring» - Finstad skoles visjon
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Hva er klokka?
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Du har to øyne.
Hverdagsaktiviteter ved revmatisk sykdom
Hvordan støtte barnet i leseutviklingen
Velkommen til skyteskole - Kveld 3 -
Oppgave 13 Side 122 i arbeidsboken.
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
Utskrift av presentasjonen:

Flersidet øyepeketavle Format: liggende A3 Laget av seniorrådgiver Jørn Østvik, Møller-Trøndelag kompetansesenter

Forside

      Feil Ny setning  Noe med kroppen >  Omgivelser >  Vent  Spør meg  Jeg skal si mer!  Fort – det haster   Sted på kroppen >  Forstår ikke  Hva mener du?  Fortell mer om det  Takk skal du ha  Glem det   Interesser >  Ønsker >  Feil Ny setning Side 1H - FORSIDE - Hjelperside   Sted >  Spørsmål >  Vet ikke  Kanskje  Viktig  Ikke viktig   Hendelse >   Vil spørre om noe   Underholdning >   Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen

      Ny setning Feil  Interesser >  Ønsker >   Sted på kroppen >  Forstår ikke  Hva mener du?  Fortell mer om det  Takk skal du ha  Glem det  Noe med kroppen >  Omgivelser >  Vent  Spør meg  Jeg skal si mer!  Fort – det haster  Ny setning Feil Side 1B - FORSIDE - Brukerside  Underholdning >   Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen    Hendelse >   Vil spørre om noe  Sted >  Spørsmål >  Vet ikke  Kanskje  Viktig  Ikke viktig 

Noe med kroppen

      Feil Ny setning  Sitter ubehagelig  Drypp øynene mine  Må på do  Vil legge meg  Vil stå opp  Juster lyset   For varmt  Flytt nakkeputen  Sitter / ligger skjevt  Føler meg uvel / syk  Beveg bena  Beveg armene   Pute under bena  Pute mellom bena  Ta vekk pute  Tørk rundt munnen  Tørk rundt øynene  Klø meg på nesen Feil Ny setning Side 2H - NOE MED KROPPEN - Hjelperside   Puss brillene  Ta av brillene  Rett på brillene  V hånd på mage  Legge hæler på pute  Rett på hodet   Teskje med drikke  Er sulten  Ligge på siden  Ligge på ryggen  Snu meg  Puss tennene   Ta opp sengehesten   Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen

      Ny setning Feil  Pute under bena  Pute mellom bena  Ta vekk pute  Tørk rundt munnen  Tørk rundt øynene  Klø meg på nesen    For varmt  Flytt nakkeputen  Sitter / ligger skjevt  Føler meg uvel / syk  Beveg bena  Beveg armene  Sitter ubehagelig  Drypp øynene mine  Må på do  Vil legge meg  Vil stå opp  Juster lyset  Ny setning Feil Side 2B - NOE MED KROPPEN - Brukerside  Ta opp sengehesten   Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen    Teskje med drikke  Er sulten  Ligge på siden  Ligge på ryggen  Snu meg  Puss tennene  Puss brillene  Ta av brillene  Rett på brillene  V hånd på mage  Legge hæler på pute  Rett på hodet 

omgivelser

      Feil Ny setning  Åpne vinduet  Lukk vinduet  Juster varmen  Lukk døra  Åpne døra      Feil Ny setning Side 3H - OMGIVELSER - Hjelperside        Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen

      Ny setning Feil    Åpne vinduet  Lukk vinduet  Juster varmen  Lukk døra  Åpne døra   Ny setning Feil Side 3B - OMGIVELSER - Brukerside   Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen     

Sted på kroppen

      Feil Ny setning  Arm  Albue  Håndledd  Hånd  Fingre  Tommel   Hode  Nakke  Skulder  Brystkasse  Mage  Rygg   Ansikt  Øyne  Ører  Nese  Munn  Hake Feil Ny setning Side 4H - STED PÅ KROPPEN - Hjelperside   Hofte  Lår  Kne  Ankel  Fot  Tær   Legg  Rumpe  Tiss  Innvortes  Hals     Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen

      Ny setning Feil  Ansikt  Øyne  Ører  Nese  Munn  Hake    Hode  Nakke  Skulder  Brystkasse  Mage  Rygg  Arm  Albue  Håndledd  Hånd  Fingre  Tommel  Ny setning Feil Side 4B - STED PÅ KROPPEN - Brukerside   Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen    Legg  Rumpe  Tiss  Innvortes  Hals   Hofte  Lår  Kne  Ankel  Fot  Tær 

interesser

      Feil Ny setning  Musikk  Trompet  Janitsjar-musikk  Sport  Nyheter  Data   VM på ski i Oslo  Familie  Håndball  Fotball  Tipping    Feil Ny setning Side 5H - INTERESSER - Hjelperside        Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen

      Ny setning Feil   VM på ski i Oslo  Familie  Håndball  Fotball  Tipping   Musikk  Trompet  Janitsjar-musikk  Sport  Nyheter  Data  Ny setning Feil Side 5B - INTERESSER - Brukerside   Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen     

ønsker

      Feil Ny setning  Tenn talglys  Ønsker besøk  Ønsker selskap  Vil være alene  Ikke mas  Vil du hente noe?     Feil Ny setning Side 6H - ØNSKER - Hjelperside        Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen

      Ny setning Feil    Tenn talglys  Ønsker besøk  Ønsker selskap  Vil være alene  Ikke mas  Vil du hente noe?  Ny setning Feil Side 6B - ØNSKER - Brukerside   Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen     

sted

      Feil Ny setning  x  Hjem  Et annet sted      Side 7H - STED - Hjelperside        Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen

      Ny setning Feil   Et annet sted   x  Hjem  Side 7B - STED - Brukerside   Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen     

spørsmål

      Feil Ny setning  Vet du?  Hvorfor?  Hva?  Hvem?  Hvilken?  Hvordan?   Når?  Hvor?  Hvem sin?  Hva har hendt?  Hva skal skje?  Hvorfor ikke?   Feil Ny setning Side 8H - SPØRSMÅL - Hjelperside        Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen

      Ny setning Feil   Når?  Hvor?  Hvem sin?  Hva har hendt?  Hva skal skje?  Hvorfor ikke?  Vet du?  Hvorfor?  Hva?  Hvem?  Hvilken?  Hvordan?  Ny setning Feil Side 8B - SPØRSMÅL - Brukerside   Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen     

hendelse

      Feil Ny setning  Konsert  Bingo  Idrettsarrangement  Få besøk  Dra på besøk    Dra ut  Kino    En annen hendelse  Feil Ny setning Side 9H - HENDELSE - Hjelperside        Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen

      Ny setning Feil  En annen hendelse   Dra ut  Kino   Konsert  Bingo  Idrettsarrangement  Få besøk  Dra på besøk   Ny setning Feil Side 9B - HENDELSE - Brukerside   Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen     

underholdning

      Feil Ny setning  Slå på radio  Slå av radio  Slå på tv  Slå av tv  Bytt tv-kanal  Hva går på tv?   Høre på musikk  Bytt musikk  Slå av musikken  Høre lydbok  Bytt cd til lydbok  Høre annen lydbok   Slå av lydbok  Juster lyden  Vil ta en tur ut  Les avisen for meg  Les annen avis  Les en annen nyhet Feil Ny setning Side 10H - UNDERHOLDNING - Hjelperside   Vil se et tv-program       Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen

      Ny setning Feil  Slå av lydbok  Juster lyden  Vil ta en tur ut  Les avisen for meg  Les annen avis  Les en annen nyhet    Høre på musikk  Bytt musikk  Slå av musikken  Høre lydbok  Bytt cd til lydbok  Høre annen lydbok  Slå på radio  Slå av radio  Slå på tv  Slå av tv  Bytt tv-kanal  Hva går på tv?  Ny setning Feil Side 10B - UNDERHOLDNING - Brukerside   Vis forsiden  Vil spørre om noe  Bruk bokstavtavlen     Vil se et tv-program  

bokstavtavle

I H G L K J 2 1 0 5 4 3 C B A F E D U T S Ø Æ V 8 7 6 Å Y 9 O N M 2 1 0 5 4 3 C B A F E D Feil Nytt ord Side 11H - BOKSTAVTAVLE - hjelperside U T S Ø Æ V 8 7 6 Å Y 9 O N M R Q P

A B C D E F 0 1 2 3 4 5 G H I J K L M N O P Q R 6 7 8 9 Y Å 0 1 2 3 4 5 G H I J K L Nytt ord Feil Side 11B - BOKSTAVTAVLE - Brukerside M N O P Q R 6 7 8 9 Y Å S T U V Æ Ø

arkfaner

Noe med kroppen Sted på kroppen Interesser Omgivelser Ønsker Sted ARKFANER - Hjelperside Noe med kroppen Sted på kroppen Interesser Omgivelser Ønsker Sted Hendelse Underholdning Spørsmål Bokstavtavle

Utskrift av boken Skriv ut par av følgende sider, på liggende A3 med dobbelsidig utskrift (gjelder for utgave med 11 sider) 4+6 7+9 10+12 13+15 16+18 19+21 22+24 25+27 28+30 31+33 34+3