PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN 2012-2013.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SERIE: Bønn som forvandler Ikke tenk for smått om bønn. luk
Advertisements

Den vesle gutten og julenissetoget
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
I.

Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Påfuglen og duene Historien er fortalt av Tilly, Frances og Joe i første klasse ved Yorkshire og Humberside barneskole 2012 Illustrert av Vanessa Matthews.
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
Historien er hentet fra lang tid tilbake, da en mann straffer sin 5 årige datter, fordi hun har mistet en verdifull gjenstand. Den gang de ikke hadde så.
Laget av Embret Lund 1BAA. Hovedlærer når vi lærte det praktiske av ‘’gamle metoder’’ og var flink i det han viste oss. Det syntes også godt at han hadde.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
På besøk hos endene på Nidarø «titt tei – er det noen der?» Nystua, aug 12.
Lilandspeiderne Informasjon.
”Se, vi går opp til Jerusalem”
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
Fremtidsbilder og familiens betydning Noen hovedfunn og perspektiver.
I dette shoppingcenteret hadde kvinner en unik mulighet til å velge seg ut en passende make blant forskjellige menn.....
Etter jobb på fredag var jeg ganske trøtt…
Rita Lucia Endresen. Medlem NFU´s Landsstyre Den første person med utviklingshemming som er medlem i Landsstyret i egen organisasjon.
Vi har om sammenhengen mellom røykedebut og sport
«Læringslystplan» (PDSA) for klasse……………. ved………………………………………..skole "Læringslystplan" (PDSA)
Bibelskolen Bildøy Bergen
HISTORIEN OM DE 4 LYSENE.

O PPGAVE 21 Side O PPGAVE 21 Da Mor (bli) ble sammen med Jan, (flytte) flyttet vi inn i det store huset hans nede ved sjøen. Jeg (få) fikk.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Dokumentasjon av en prosess
Å vokse i erkjennelse og erfaring
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
Oppgave 1 ”Mannen som skulle stelle hjemme”
Hva er vitsen med å gifte seg?
Lorax. Det var en gang et vakkert sted med fargerike planter og lekne dyr. Lorax passet på dette stedet og snakket for trærne, dyrene og andre som ikke.
Elevene på Santa Rosa ville bli tatt bilde av.. Skolen hadde tre fine murbygninger bak hverandre.
Line Nybakk Akerholt Astrofysisk bibliotek Erfaringer med kvalitative intervjuer.
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Side Oppgave Kondisjonalis jeg – kjøpe – den kjolen Jeg skulle ha kjøpt den kjolen, besøke – han – sin gamle mor Han skulle ha besøkt.
O PPGAVE 20 Side Å KJENNE ( SEG ) IGJEN 1. Tror du de vil kjenne meg igjen etter at jeg har farget håret? 2. Han hadde gått seg vill. Han kjente.
Hai ! Hai !.
Et drageeventyr Av barna på Soria Moria.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
AVSKJEDSFEST Søndagskveld hadde vi ”åpen” havn, der slekt og venner kunne ta med grill/grillmat for å komme og kose seg litt sammen med oss, slik at vi.
En voksen viste frem bilder av de 5 ulike øvelsene vi
100 lure ord å lære.
100 høyfrekvente ord Trykk F5 for å starte, deretter klikker du på ønsket hastighet 2 sekunder 1 sekund Blink Randi Orten og Thomas Melby, Stenbråten skole.
1.1 /// Klikk her for å høre Magnus 1.2 /// Klikk her for å høre Thea 1.2.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
PRINSIPPER FOR FORELDREVEILEDNING
FJØSHAUGEN BARNEHAGE UTSIKTEN
Og.
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Kapittel 2 oppgave c Preteritum eller perfektum?
Trivselsundersøkelse 2014 Brukerundersøkelse høst 2014 (utdrag) Skoler som ble kontaktet Alle 882 trivselsskolene som var aktive høsten Besvart av.
Lysekrone fra sykkelhjul til lysekrone
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Gutter som lekeressurser HOSLE BARNEHAGE
Side 156 – 158 Hvilke pronomen mangler?
Felles Blåbukk Da er den første måneden i 2015 ferdig alt. Vi har opplevd mye moro med barna deres, kong vinter kom på besøk, hvilket gjorde at vi fikk.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Oppdatering fra Ålesund. Her skal dere få et innblikk i hva vi har gjort med midlene vi har mottatt fra av dere.
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Den røde regndressen Likestilling i barnehagen. Sandefjord
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Månedsplan for Froskene Mai 2015
Problemløsning.
Hvordan gjøre BABED-studiet mer kjent for potensielle studenter?
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Utskrift av presentasjonen:

PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN

 Hvordan startet prosjektet? Prosjektet startet allerede i høst på grunn av at temaet vårt for barnehageåret 2012/2013 var flyplass. «Storongan» skulle til flyplassen for å se på flyene og lære seg litt om hva som kan være på en flyplass. Vi måtte dele ungene i grupper slik at ikke alle kom på en gang. Noen dager før siste gruppe skulle av sted kom moren til Malin og fortalte at hun hadde snakket om at KoKo måtte få være med på flyplassen. Selvfølgelig skulle han få være med dit. God ide!  ’ Dagen kom og ungene var ganske spente. I all iveren etter å dra, ble KoKo glemt i barnehagen. Stakkars KoKo måtte se ungene dra til flyplassen uten han. En av de voksne tok med seg KoKo og fortalte de gjenværende ungene at KoKo ikke fikk bli med på flyplassen. De av ungene som allerede hadde vært på flyplassen kunne fortelle KoKo om hvordan det var der. Da kom ideen om at ungene selv skulle få fortelle KoKo om sine opplevelser på flyplassen.  Hvordan vi organiserte møtene og hvorfor Vi samlet ungene i grupper (barnemøter) på 4-5 unger og tok med dokumentasjonen fra turene. Sammen med ungene satt KoKo og stilte spørsmål som ungene fikk svare på. Ut i fra det kom det ulike historier fra turene. Disse møtene ble både filmet og tatt bilder av. Vi valgte å ta med de ungene som selv ønsket å være med på disse møtene. Intensjonen med disse møtene var at ungene skulle få øve seg i å fortelle sine opplevelser (uavhengig språk), vente på tur, snakke i en liten forsamling (ta ordet) og få/ha fokus (sosial kompetanse). Til en annen gang ville vi nok ha latt ungene hatt enda et møte der de selv hadde ansvaret, uten innblanding fra voksne. Dette for å kunne se hva de hadde lært fra før og hva de eventuelt lærte av å styre selv.

Ungene ser film av et tidligere besøk på flyplassen. Dette for at ungene skal få et lite innblikk i det de skal få oppleve

Spente unger som er klare for avgang til flyplassen. Sikkerheten er viktig så alle hadde bilstolene med seg 

I all iveren etter å få komme seg på bussen og dra til flyplassen ble KoKo glemt igjen i barnehagen  

Emil og Nico forteller KoKo om turen til flyplassen. De har med seg bilder fra turen som støtte.

Tilde, Noah og Emil ser på bildene fra sikkerhetskontrollen på flyplassen og forteller KoKo om det de ser og husker fra sin tur

Ut fra ungenes opplevelser fra flyplassen ville de lage et flytårn. Dette har KoKo fått og han takker for både tårnet og historiene han  fikk høre av ungene