Morten H. Abrahamsen BI Stavanger

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
H.Høie/N.Dolve april 2005 Oppgaveløsning i pedagogikk
Advertisements

TIPS OG RÅD TIL MUNTLIGE FRAMFØRINGER
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Hvordan gjøre en god eksamen?
Eksamenstips.
skriftlig eksamen i norsk
Dysleksi Elever med ressurser, men med behov for andre læringsstrategier og testmetoder. Hvordan reagerer en elev som har fått diagnosen lese- og.
Å jobbe med en eksamensoppgave. Før lesing Forside-bildet Tekst-info Oppgaver – hvor mange, hva slags? Bilder og tekste(er) – sjanger? Eksamensinfo –
Kunst og håndverk 10. trinn
Kapittel 7 Analyse av sakprosa SG- design/Fotolia.
Gruppeveiledning Eksamensforberedelse for studenter som deltar i prosjektet Veiledning i akademisk skriving.
VURDERING FOR LÆRING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
GENG , A 08:30-11:15 B 11:30-14:15.
| Lær lettere Studieteknikk for mer effektiv læring.
Sokrates.
PRAKTISKE OPPGAVER.
Skrivekurs Innhold: Analyse av oppgavetekst Begrepsavklaring
Praktikumsoppgaver - med eksempler fra alminnelige formuesrett
Eksamen! Bergen, 5. desember 2008 Advokat Kristian S. Myrbakk
Les læringsutbyttene i Kommunikasjon og samhandling
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Liv Oddrun Voll Aud Ragnhild Skår
Som Helsesøster FÅR jeg GJENNOMSLAG NÅR jeg
Muntlig vurdering – å veilede andre
Informasjon om eksamen
Oppsummering – FINF1001 Departementer Direktorater / tilsyn Kommuner
Hvordan forberede meg til tentamen?
DRI2020 Rettskilder og informasjonssøking -oppsummering
Intervju.
Tekstseminar Hvor ble det av leken?.
Å lese og lære Læreplanen sier at faget skal stimulere elevene til å
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
8. TRINN – BLINDHEIM UNGDOMSSKOLE
Å skrive akademisk Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Naturfaglig kompetanse B – Samarbeid
Den matematiske samtalen
Reiseliv og språk © Leena Pedersen, Vadsø.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Prinsipper for ambisiøs matematikkundervisning B – Samarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Hvordan ser arbeidsmarkedet ut for BI-studenter. Morten H
Misoppfatninger knyttet til tallregning B – Samarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Teknologi i realfagene B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Skrive for å lære: mikrooppgaver på kurset
Modul 4 – Representasjoner
Kjennetegn på problemløsing B – Samarbeid
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Sokrates.
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
Gjennomgang før eksamen
Skrive for å lære: mikrooppgave C-G
Morten H. Abrahamsen BI Stavanger,
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Sensorveiledninger – anbefalinger og eksempler
Modul 3 – La deg inspirere til å inkludere
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 3 – Intensiv opplæring
Forberedelse til praksis
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 2 – Observere elevenes strategier
Hvordan SKRIVE en god CV?
Utskrift av presentasjonen:

Morten H. Abrahamsen BI Stavanger Eksamensbesvarelsen Morten H. Abrahamsen BI Stavanger

Innhold Forberedelser Tidsbruk Selve eksamensdagen Stil Innhold Oppgaveteksten

1. Forberedelser Hvor lenge er det igjen til eksamen i… Lag en arbeidsplan for hver dag fram til eksamen Lag emneoversikter Alene – sammen med andre Stikkord – hjernekart Mentale målbilder

2. Tidsbruk Les gjennom oppgaven nøye Svar på alle spørsmålene Planlegg tiden Lag en disposisjon

3. Selve eksamensdagen Mentale målbilder Tenk positivt! Pust og forankring Mat og drikke Ta pauser Fusk – vi kan knepene!

4. Stil Skriv forståelig Bruk streker/bullets hvor det er naturlig Innledning/hoveddel/avslutning

5. Innhold Ikke gjenfortell oppgaveteksten Bruk modeller hvor det er naturlig Vis til modeller i teksten Bruk relevant teori for å underbygge svaret ditt Du skal skille deg ut fra en som ikke har tatt dette kurset

6. Oppgaveteksten Diskuter… Drøft… Evaluer… Vurder… I hvilkan grad Beskriv… Gjør rede for… Nevn…

Gjør det lett for sensor å gi deg en god karakter!

http://www.youtube.com/watch?v=Ocd1D8fwdjU