«Å være sin egen bestevenn»

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Rett og galt Kapittel 8 – Horisonter 8.
Advertisements

UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
«Sammen om læring» - Finstad skoles visjon
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
Er du ung, har langvarige helseutfordringer og har lyst til å møte andre unge i liknende situasjon? I Helt sjef! kan du møte andre unge i liknende situasjon.
Bevegelse I samlingen snaket vi om bevegelse. Hva tenker barna når vi sier ordet bevegelse? De reiser seg og forklarer at når vi gjør sånn og sånn med.
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
Livsmot og livsmestring -Kunnskap om sunnhet som grunnlag – Martha Bjelland Bø – Sagavoll folkehøgskole.
BIOGRAFIBIOGRAFI Leseboka s Arbeidsboka s
Uke 9 27.feb- 4.mars Uke 9 27.feb- 4.mars Verdiord: Tålmodighet.
| Muntlig kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner bruke.
Er du klar for nye utfordringer? Du får verdifull erfaring, kunnskap og kompetanse! Bli frivillig i Kirkens SOS krisetelefon eller SOS-chat!
VURDERING FOR LÆRING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
Bruk av livshistorie til personer med demens Astrid Håland april 2016.
Omsorg. Omsorg Alle mennesker er avhengig av omtanke og omsorg fra andre.
Plan for 1.klasse Uke november Fylket vårt Rogaland.
SKRIV EN FAGTEKST OM ET PORTRETT Vurderes i norsk og i kvalitet og dokumentasjon.
Fem viktigste tips Som hjelper deg med å vinne i online Bingo Innsendt av :
0 Psykologisk førstehjelp - å snakke vennlig til seg selv og andre Solfrid Raknes, psykologspesialist.
| Å argumentere kildekritikk og nettvett. Bruk av kilder i skriftlig arbeid.
Leseprosjekt VG1.
Sokrates.
for psykisk helse 2017 tirsdag 10. oktober
Periodeplan for Minsten Uke Sosial kompetanse
På Hvitveis har vi dette barnehageåret fokus på «hvordan få boken inn i leken». I vårt arbeid med dette har vi vagt å ha ukas lesehest og hjertebarn. Hvert.
Plan for økten - Forklare hva det vil si at skolen er med i Dembra
Våre familier Skoleåret 2017/2018 Framtid - Samspill - Skaperglede.
Nysgjerrigpermetoden
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID
Ord 1 - fremside Ord 2 - fremside Ord 3 - fremside Ord 4 - fremside
Gang.
For å forstå oss selv, henter vi svar fra blant annet naturvitenskap, religion og filosofi.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Venner & valg Avslutning.
VEILEDNING Psykologisk førstehjelp, mellomtrinnet
Psykologisk førstehjelp
Samarbeid Forslag til spørsmål -Hva er samarbeid, og hva er vitsen?
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
8. TRINN – BLINDHEIM UNGDOMSSKOLE
Kommunikasjon.
Toleransevinduet Lærer forklarer. Snakke om at læring, vennskap og deltakelse får vi bare til når vi er inne i toleransevinduet. Noen har smale, noen har.
Leseopplæring 1. trinn FYLL GJERNE PÅ MED EKSTRA INFORMASJON FOR SKOLEN/TRINNET LESEOPPLÆRINGEN LOKALT: INNFØRING AV BOKSTAVER REKKEFØLGE PROGRESJON LESING.
Leseutvikling og læringsstrategier
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Misunnelse Har dere vært misunnelig på en ting noen andre hadde noen gang? Fortell om det Hvor i kroppen kjenner du misunnelse? Hvordan kjennes følelsen.
Matematikk på ungdomstrinnet
Velkommen til førskoledager HASLE SKOLE på Brynseng
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID
Selvtillit Hvordan kan dere se at denne gutten har selvtillit?
Vold Hva tenker dere om dette bildet?
Skriving, prosjektarbeid og gruppeprosesser
Sokrates.
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
FORELDREVEILEDNING Foreldreveiledere Oppstart torsdag
Fysisk og psykisk helse
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Når du blir «pusha» til å gjøre noe du egentlig ikke vil…
Følelser Læring for livet 9.trinn.
Aktiv lytting gjennom fem steg.
Osloskolen Oslo VO Rosenhof Kurs 2
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Forberedelse til praksis
- hensikt, sjanger og sammenheng i tekst
Sangtekstens innhold 5.-7.trinn
Våre funn så langt? Hvordan håndtere dårlige perioder på egenhånd?
Utskrift av presentasjonen:

«Å være sin egen bestevenn» Å mestre egen situasjon

Mål for perioden: Kjenne til begrepene selvfølelse, selvtillit, selvledelse og selvbevissthet Kjenne til ulike ting som gjør deg glad og ulike ting som gjør deg lei deg – og hvorfor. Bli bedre kjent med seg selv Kunne reflektere rundt følelser og egne tanker om eget LIV

Først ser vi på noen begreper: Selvbilde – selvfølelse – selvbevissthet – selvtillit - selvledelse

Hvorfor tror du det er sånn at alle ordene begynner med «selv» Snakk med læringspartner

Minigruppearbeid Hver gruppe får utdelt ett begrep. Dere skal sammen på gruppa diskutere dere frem til hva dere TROR begreper betyr, og deretter søke dere frem til svaret på nettet. Hver gruppe forteller hva de kom frem til. Det er flott om også hver gruppe kan fortelle noe om hva de trodde begrepet omhandlet og deretter hva de fant på internett.

Hva vil vi gjøre i denne perioden? Diskutere og reflektere Se innover i oss selv Skrive Lese Synge Jobbe sammen og alene

Vi ser en liten film https://www.youtube.com/watch?v=jVlqCBOxzNo