DeKomp Midtfylke/Ringeriksregionen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Advertisements

PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
1 Etterutdanningstilbud ved PLU Organisering av arbeidet •Prosjektgruppen for elev- og lærlingevurdering ved PLU •Planen ble utarbeidet av fagansvarlig/i.
Oppsummering Kvalitetsutviklingsplan
Fafo Nettverk for kompetanseutvikling 22. oktober 2004 Forskningsstiftelsen Fafo Anna Hagen.
Videreutdanning i supported employment Målrettet og systematisk oppfølging til arbeidsgiver og arbeidssøker Videreutdanningen tilbys av Høgskolen i.
Hva arbeider vi med? Faggruppa spesifikke lærevansker.
Videreutdanning i PPT Videreutdanning for ansatte Lederutdanning.
Velkommen til fagsamling i klasseledelse 26/9-13
Grunnskolelærerutdanning Struktur, mulig løsning og noen utfordringer.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Anne Fængsrud og Tone Sunde Nye møteplasser tilbake tilbake På skolene Profesjonsrådgiver er på skolene en halv dag pr uke i praksisperiodene. På hve –
Utvikling av samarbeidsformer mellom lærerutdanningen og skole- og barnehageeier 6 mill til prosjektet 27 søknader –Variasjon ift innfallsvinkel, omfang,
FAFO: 3. delrapport i evaluering av Kompetanseutviklingsstrategien
UFD Kompetanse for utvikling Strategi for kompetanseutvikling i grunn- opplæringen St.meld 30 ( ): 2-3 mrd. - Aktørene: skoleeier/KS,
Vårt behov for studiesenteraktører
Regional kompetanseutvikling i tilknytning til DMS – erfaringer fra Midt-Troms og planer for videreutvikling.
TROMS Ø Nettbasert kompetanseutvikling
Veien videre Tredelt: Oppfølgingsmøtet med analyse av skolens ståsted
Kompetanse for kvalitet
Statsbudsjettet 2010 Avdelingsdirektør Joar Nybo 19. oktober 2009.
Nasjonale prøver.
Kvalitetsutviklingsplanen Oppsummering
€ Fagnettverk lindrende omsorg i Vest-Agder Fagnettverk i regi av
Etisk refleksjon som munner ut i viktige kjerneverdier for tjenestene
Ny etterutdanning i elevvurdering Nils Ole Nilsen.
Skolelederemøte ©Byrådsavdeling for oppvekst 1 Kunnskapsløftet – litt info Fag- og timefordelingen Forslag 5 uketimer Årstrinn. Tas opp.
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
Dag Olav Espeland1 UTVIKLINGSVERKSTED BTV 7. APRIL HØYSKOLEN BI NYDALEN Det kommunale kunnskapsgrunnlaget for styring av skolen. –Skien kommune som.
Aktuelle saker. HØRINGER Sentralt : – Arbeidsmiljøloven – Forskrift om opptak til høyere utdanning Lokalt – Skoleruten – Ekstra timer 10.trinn – Budsjett.
Helhet og sammenheng - UiU skoleeierkonferanse
Kompetanse for kvalitet Videreutdanning mill kr 37 nye tilbud høsten 2010, samlet 91 videreutdanningstilbud med omfang 30 studiepoeng Fire nye.
PRESENTASJON UT AV TÅKA 2015 NASJONALT CANNABISNETTVERK NORGE (NCNN)
En politikk for Kunnskaps-Norge Statssekretær Åge R. Rosnes LOs utdanningskonferanse 2. november 2005 Sørmarka.
NTNU Kompetanse i skolen KOMPiS Dag Atle Lysne Faglig leder.
Veiledning av nyutdannede i videregående skole Noen tanker med utgangspunkt i gruppeveiledning.
Haugalandet 2015 – 2017 skolebasert kompetanseutvikling
Velkommen til samling for regionsledere Nyheter fra Utdanningsdirektoratet (skoleutvikling, etter- og videreutdanning): Ungdomstrinnsatsning Mulig videreføring.
GLU 1-7 deltid, desentralisert og nettstøttet i samarbeid med UiR GLU 1-7 deltid, desentralisert og nettstøttet i samarbeid med UiR GLU 1-7 deltid, desentralisert.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Mai 2001 Visjon ”Et lærende lokalsamfunn”
EVU på UiO Etter- og videreutdanning av lærere som ‘case’ Utdanningskomiteen 25. januar 2016 Eli Ottesen.
Praksisforum F1d 6 september 2006 Presentasjon av Natur og friluftslinjen 2006/2007.
KOSTRA regional stat program 10. Mai Oppnådd resultat i 2000 rapporteringen, KRD Oppnådd resultat i 2000 rapporteringen,
Velkommen til Åmot ungdomsskole. Hvem er vi? 167 elever 29 ansatte 3 team.
Kommunereformen Nytt inntektssystem Økonomiske virkemidler knyttet til strukturendringer Runar Hannevold,
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene?
SkoleVfL 2.1 Jåttå vgs august 2017 – mars 2019.
MARKOM2020 Et langsiktig utviklingsprosjekt for maritim professjonsutdanning Norge skal ha maritim profesjonsutdanning i verdensklasse.
MUSIKKFAGET I GRUNNSKOLEN
Samarbeid om kunnskapsoverføring, forskning og fagutvikling
Ungdomstrinn i Utvikling 4. samling i pulje 2
KDL – ny struktur og innhold
Velkommen!.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
Utfordringer og muligheter ved Andenes skole Stormøte
Foreldremøte 10. trinn Kannik skole!
Erfaringer fra Norge Uddannelse af dommeravhørere sekvensielle avhør
Bruk av digitale verktøy ved vurdering av praktisk veiledning
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Regionsamling HVL Oslo Nord
Liv Oddrun Voll.
DEKOMP i Halden v/ HK og HiØ
VELKOMMEN TIL NETTVERSSAMLING!
Regionsamling HVL Oslo Nord
Velkommen til nytt skoleår
Critical Literacies and Awareness in Education
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
Desentralisert ordning for kompetanseutvikling i skolen
Ukeplan uke: 35 Trinn: 2 Læringsmål for uka: Norsk
Utskrift av presentasjonen:

DeKomp Midtfylke/Ringeriksregionen Kompetanseutvikling 2018 – 2020 og framover Hole - Krødsherad – Modum – Ringerike - Sigdal

Bygging av kompetanse- langsiktige tiltak Statlige føringer - midler Høyskoler og Universiteter Kommunale prioriteringer – egne midler Skolebasert kompetanseutvikling- profesjonalisering

Skolebasert kompetanseut-vikling (SKU) Kompetanseutvikling Hole – Krødsherad – Modum – Ringerike – Sigdal 2018  USN: Videreutdanning Etterutdanning Fagnettverk USN: Lederutvikling Prosessledelse Veiledning Skole LEDER-NETTVERK Pedagogisk vandring LÆRENDE NETTVERK Utviklings-gruppene VIDERE- UTDANNING Norsk 1-7 Engelsk 1-7 Matematikk 1-7 ETTER- Norsk Engelsk Matematikk Rektor Utviklingsgruppen Team/-fag eller trinn grupper Team/-fag eller trinn grupper Team/-fag eller trinn grupper LÆRENDE NETTVERK Naturfag 1-10 LÆRENDE NETTVERK MH 1-10 LÆRENDE NETTVERK KH 1-10 METODE: Skolebasert kompetanseut-vikling (SKU) INNHOLD: Fagfornyelse Fagutvikling LÆRENDE NETTVERK ENG 8-13

Langsiktig plan Regional videreutdanning norsk 1-7: 2018/2019 15 st.p. og 2019/2020 15 st.p. – en samling felles med etterutdanning, ellers tirsdag i skolenes utviklingstid – nettbasert forelesning for studenter og tilpasset nettbasert forelesning for refleksjon på skolene (faggrupper eller alle) for etterutdanning Regional videreutdanning engelsk 1-7: 2020/2021 15 st.p. 2021/2022 15 st.p. – samme som norsk Regional videreutdanning matematikk1-7: 2022/2023 15 st.p. 2023/2024 15 st.p. – samme som norsk

Langsiktig plan forts. Lærende nettverk/fagnettverk 2018/2019: Nat.fag, MH, KH (og eng 8-13) - forberedelse til fagfornyelsen Lærende nettverk/fagnettverk 2019/2020: KRLE, samf.fag, KØ, mus – forberedelse til fagfornyelsen Lærende nettverk/fagnettverk 2020/2021: Nat.fag, MH, KH – nye fagplaner + jobbe med lærende nettverk – videre Lærende nettverk/fagnettverk 2019/2020: KRLE, samf.fag, KØ, mus – nye fagplaner + jobbe med lærende nettverk – videre Utviklings-/Plangruppene   skolebasert kompetanseutvikling