Øvelse: Hvilke ord fungerer best?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Strategi for Kom vekst AS og Kom vekst
Advertisements

Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
1 Nordlyskonferansen Kultur som vekstfaktor Johan Petter Barlindhaug Leder av regjeringens Distriktskommisjon.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Næringslivets utviklingsmuligheter Atle Kvamme Bergen Næringsråd 1.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
Vårt samfunnsengasjement
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
IT Fornebu Visjon / Forretningsidé "I et samspill mellom forskning, utdanning og næringsliv, på lang sikt å skape et mangfold i et fremtidsrettet kunnskapsmiljø¸
Strategiarbeid i praksis
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
Frivilligpolitikk i Askim
Innovasjon Norge Fauske 20. november 2008 Inger Teigstad Avdelingsleder.
Stjørdal Rotary-klubb
Dette er Barneøya 20 og 21 august 2005
Hva er coaching og ”coachende” lederstil?
Høgskolen i Telemark Status og videre ambisjoner lokalt og regionalt Kristian Bogen Rektor Høgskolen i Telemark.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Regionalplan for folkehelse 2013 – 2017 Inghild Vanglo Leder politisk styringsgruppe Rogaland fylkeskommune.
Målbilde for byggstudiet ved NTNU i 2040
Selbu-seminaret 2011 Hva innebærer det for bedrifter å ”basere sin virksomhet på” kunnskap og kompetanse i relasjon til NTNU Øyvind Mork Adm. dir. Asplan.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Forsker og bedrift- et lykkelig ekteskap? Sven Samuelsen P2005 konferansen 9./10. februar 2006.
Samspill skaper vekst Et samarbeid mellom Næringsliv og kultur på Helgeland.
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
Innledning ved BioHus konferansen
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Strategisk næringsplan - Høringsforslag PSN
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Strategidokument UNIKOM!
Strategi- og aktivitetsplan
Kva må til for at kommunen din skal bli attraktiv? Knut Vareide Landstinget for LNK, Sand 28 april 2011 BosettingBedrift Utvikling Besøk.
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Hvorfor ha en plan? Virksomhetsplan = tydelighet og fokus Tydelighet
ByR har fått et tydelig mandat med klare ambisjoner fra 7 kommunestyrer + fylkesrådet.
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
En drivkraft for vekst på Helgeland HSB - Landbruk 1.
1 POSISJONERING Trond M. Backer Kommunikasjonssjef i Strømmestiftelsen
1 Innovative offentlige anskaffelser og leverandørdialog Dialogkonferanse AtB, 30. nov 2015.
Kommune-og fylkestingvalg høsten 2007 – hva gjør vi? generalsekretær Harald Tronvik FRIFO.
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
Strategiplan
vi starter med fremtiden og skaper den selv?
Visjon, virksomhetside og verdier
”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering”
Mobiliseringskonferanse Interreg
LiNK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Skolebasert kompetanseutvikling
Seksjonsmøte SKS 6. april
SAMSPILL  SUKSESS.
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Implementering av kompetanseplaner/strategier
Regionalt samarbeid/ partnerskap
Skolebasert kompetanseutvikling
Utvikling av merkevaren Toftøy Barnehage
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Mulighetenes Oppland i en grønn framtid:
VERDENS BESTE VERTSKAP
Award-konsept.
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Motor for vekst og opplevelser i Hamarregionen
Introduksjon til kurset. Hva er strategi?
Effektiv klimakommunikasjon – Trender og fakta 2018
Utskrift av presentasjonen:

Øvelse: Hvilke ord fungerer best? En drivkraft for vekst på Helgeland Majken Hauknes, Markeds- og kommunikasjonssjef i Helgeland Sparebank Drivkraftkonferansen 2019 En drivkraft for vekst på Helgeland

«Helgeland Sparebank er i kraft av sin størrelse og vår visjon, en naturlig aktør for å fremme samarbeid på Helgeland. Dette vil vi utvikle i vårt drivkraftkonsept og gjennom den årlige Drivkraftkonferansen» – Hanne Nordgaard.

Finans Samfunnsengasjement Organisasjon Markedsposisjon Forretningside: Den lønnsomme og ledende lokalbanken som bygger framtidens Helgeland Strategiske mål: Finans Helgeland Sparebank skal ha en lønnsomhet på nivå med sammenlignbare banker Samfunnsengasjement Helgeland Sparebank skal være en synlig drivkraft for vekst og samarbeid på Helgeland Delta / bidra på viktige og riktige møteplasser (100 %) og i definerte saker Være en kompetanseformidler og utvikler av kunnskap på Helgeland (omdømmemåling > 80 %) Organisasjon Helgeland Sparebank skal være en attraktiv og utfordrende arbeidsplass. Markedsposisjon Helgeland Sparebank skal være førstevalget for kunder på Helgeland.

Kommunikasjonsstrategi – Kortversjonen Vi har høy kjennskap, (takket være tidligere strategi med logoeksponering) men må fortelle hvorfor lokalbanken bør velges Vi må skape assosiasjoner til vår visjon, våre slagord og verdier En drivkraft for vekst på Helgeland En drivkraft for samarbeid og vekst på Helgeland Ekte og engasjert – helt enkelt Kommunisere Helgeland i all kommunikasjon: bilder/tekst/verdiskaping/opplevelser/felles identitet (tar tid) Vi skal være førstevalget på Helgeland –Vi skal utvikle varige konsepter og gode historier til ulike målgrupper for å bygge opp under grunnen til at vi er førstevalget Vi skal ikke bare være synlig (logo), men være tilstede Tilstedeværelse, påvirke, bidra: Oppleves som ekte, engasjert – helt enkelt

Hva er våre kundeløfter? Hva skal vi alltid sikre kundene våre? Dette skal vi alltid levere! Ekte og engasjert – helt enkelt Engasjement bare for Helgeland: verdiskapende lokalbanken Lokalt eierskap med korte beslutningslinjer og høy kunnskap om lokalsamfunnet Vi kjenner og stoler på helgelendingen. Derfor ser vi mulighetene

Drivkraft for vekst på Helgeland Visjonen forplikter, motiverer og gir retning for Helgeland og oss Egen konferanse: Årlige næringskonferanse for å sikre vekst, innovasjon og samarbeid mellom offentlig og privat næringsliv. Posisjonerer oss som en av de viktigste aktørene for å skape vekst og utvikling i regionen: Drivkraft Helgeland – ikke bare konferanse Utvikle program med høyt faglig nivå i tråd med næringslivets behov Sosialt program som stimulerer til økt nettverk og samarbeid og kjennskap om hverandre/byene Etablere og forankre et samarbeid med Helgelandskonferansen

Konsept 3: Drivkraft Helgeland (BM) Bygger på vår visjon: Vi skal bli kjent som en drivkraft for samarbeid, kunnskap og vekst gjennom: Drivkraftkonferansen Drivkraftmagasinet Stipendet Kunnskapsdriveren

Drivkraftkonseptet - målsettinger Være en kompetanseformidler og utvikler av kunnskap på Helgeland og en synlig drivkraft for vekst og samarbeid Drivkraftkonferansen: Drivkraftkonferansen skal oppfattes som den viktigste næringskonferansen på Helgeland Drivkraftmagasinet: Bidra til å spre kunnskap og gode historier om Helgeland. Formidle våre verdier lokalt og bidra til å gjøre regionen mer attraktiv.   Kunnskapsdriveren: Være en drivkraft for kunnskap i bedriftene, sikre rekrutering og være en aktiv bidragsyter og sponsor med våre verdier og budskap

Effekter Tillit – vi er førstevalget for Helgelendingen Læring og kunnskap – Helgeland Sparebank er en synlig og tilstedeværende drivkraft for samarbeid og vekst Atferdsendring: – et ønske om å velge lokalt Holdningsendring: At de opplever seg selv som en drivkraft for vekst: Identifiserer seg med lokalbanken

Næringsforeningene - være en drivkraft for samarbeid Har dialog med alle fire næringsforeningene - og de tre regionrådene Være en synlig drivkraft for kunnskap, samarbeid og vekst Mer samarbeid mellom næringslivet på tvers av bransjer, byer og kommuner.

Vi skal være en drivkraft for vekst og samarbeid på Helgeland! Takk for meg Drivkraftkonferansen 2019