Workshop for u-10 og u-12 Mandag 6/11-2017.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Advertisements

Bestemmelser om barneidrett og Idrettens barnerettigheter
Læreren som leder Assertive Discipline.
- Hovedrolle eller birolle
GOD OPPDRAGELSE ?.
Filosofi og etikk Horisonter Kapittel 1.
Tankens kraft Vi blir det vi tenker!.
Foreldre; viktig ressurs til barnets læring!
Velkommen til klasse- foreldrene
Å leve med ADHD i familien
Juniororganisering 2007/2008. Agenda Velkommen og bakgrunn for møtet Arbeidsgruppen Juniororganisering 2007/2008 Junioropplegget for sesongen 2007/08.
ROLLEN SOM TILRETTELEGGER
I dag snakker vi om psykiske problem:
TEKNIKK KVELD VIKERSUND 1.november 2010
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
13-16 år år Økter for unge utøvere Øktene bør inneholde: Organisering/feedback: Oppvarmingsdel (generell og spesiell) Hurtighet/spenst Utholdenhetsdel.
SØRUM KOMMUNE Du kan gjøre en forskjell!
GARDEROBE/GANG GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
SPØRREUNDERSØKELSE JENTER BAKGRUNN FOR UNDERSØKELSEN: ØNSKE Å INNVOLVERE FORELDRE MULIGHET FOR AT TRENERE KAN FÅ MER SYSTEMATISK TILBAKEMELDING.
Foreldremøte Gutter ’99 Mandag Agenda / Saker: Spillere og foreldre Kort oppsummering fra trenermøte / sesongen ’08 Spiller / foreldres feedback.
Foreldremøte J04 høst 2014 Agenda for møte Presentasjon av trenerteam
Foreldremøte Jåtten skole klasse 2B
VERDISKAPING I NORSK NÆRINGSLIV 1 NESO BASSKOLE Arbeidsledelse Samling 4 klasse 19, Tromsø 20. – 23. januar 2015 Hanne Winther og Magne Beddari, VINN.
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
Velkommen til sesongen 2008 G94. Lederteamet Årgangsansvarlige Gunnar Myklebust Unni Harsten Trenere Rune Liland Hårek Haugerud Svein Harsten Reidar Sollie.
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
1 Ha det kjekt med fotballen i sommer Det å spille og trene fotball skal stort sett alltid være kjekt. Noen dager har vi skikkelig flyt i det vi gjør,
Hasle/Lørens Fotball 5-åringer Jeg og ballen! Hasle-Løren skal lage gode fotballspillere som tar selvstendige valg! Aktivitet: 1 trening ute i uka fra.
Foreldremøte for foreldre som har 5-åringer i barnehagen
Barnas læringsmiljø Foreldrenes påvirkningsmuligheter Hanne Steen og Marit Brekke Lone skole 25.april 2016 Hanne Steen1.
Velkommen. Agenda  Forventninger  Fag  Klassemiljø  Info fra klassekontakter og Fau.
Stiftet 3. Mars 1920 En aktiv samfunnsdeltaker og samfunnsbygger i over 90 år Utdrag av presentasjon Trener- og lagledermøte Barnefotballen som.
SPILLERMØTE G13 TRG-1. AGENDA  Kolbotn 1 – Ambisjoner  Sesongen så langt  Formasjoner /4-3-1 (åpen diskusjon mellom trenere og spillere)  Regler.
Hinna Gutt 10 år. AGENDA 1.Oppsummering høst sesongen 2.Trenerteamet og ansvarlige rundt laget 3.Forventninger til trening og kamp 4.Påminnelse om spillestil.
Agenda Årets sesong Neste sesong – våre tanker Treninger i vinter Avslutningen for i år.
Bruk av livshistorie til personer med demens Astrid Håland april 2016.
Foreldremøte Læringsmiljø Jan Åge Almås. Thomas Nordahls 8 punkter for at en elev skal ha et godt læringsmiljø Thomas Nordahl: skoleforsker og professor.
Elverum Håndball Yngres - Visjon ”Ekte idrettsglede i et mestringsorientert læringsmiljø!”
Flest mulig - lengst mulig - best mulig Foreldremøte J07 høst 2016 Agenda for møte Presentasjon av trenerteam Mål for sesongen sportslig og sosialt Treningstider.
Foreldremøte klasse xx FAU ved Bøler skole Osloskolen FAU Bøler skole.
Aktiv livsstil og hjemmeprogram Uke 3. Aktiv Livsstil Aktiv/ inaktiv familie Trening på ferie Prioritering på lik linje med annet Unaturlig/ ubehagelig.
Foreldremøte J07 Vår 2017 Agenda for møte
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Månedsbrev Småtroll Desember.
FORELDREVETTREGLER Respekter klubbens arbeid. Det er frivillig å være medlem av Oppegård IL , men er du med følger du vårt verdigrunnlag : «OI – der.
Hva er den beste måten å trene hund på?
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS OKTOBER 2016
Velkommen til foreldremøte! G13/ sesongen
Velkommen til Fossum IF Langrenn
Treningen. Ull/Kisa Yngres..
Velkommen til foreldremøte
PALS.
Velkommen til foreldremøte!
Hva er den ekte og opprinnelige versjonen av deg selv?
Livet er praktisk, det gjelder også vår kristne tro.
Aktiv Livsstil Aktiv/ inaktiv familie Trening på ferie
Venner og valg Film og samtale.
Møte for foresatte til høstens 8.klassinger 2018
Lekser.
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Skole/hjem samarbeid.
Venner & valg Velkommen.
SJENANSE HOS BARN Namkang Jacobsen 05/10/18.
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
R A U S H E T Gjennomføring av workshop (1)
Modul 1.1 Utvikling av skiferdighet
Sosialt årshjul HØST - rutiner og sosiale mål
Månedsbrev Småtroll Februar.
Utskrift av presentasjonen:

Workshop for u-10 og u-12 Mandag 6/11-2017

agenda Hva skal vi gjøre? Bli kjent-øvelse Trenernes regler Tankekart trening Treningsregler Avlutning

Trenernes regler Møt forberedt til trening, kom tidsnok, ferdig tissa, fylt opp vannflaske, byttet sko, satt opp hår o.l. Hvis du kommer for sent; kom rolig inn til de andre. Tren for deg selv, trening er ingen konkurranse, ikke kommenter andres gjennomføring negativt. Stjernesystem; utdeling av stjerner hvis du er konsentrert og gjør ditt beste. Kollektiv belønning.

Utøvernes regler for trening Vise respekt Ingen negative kommentarer Inkludere alle og være positiv Ta heisen med alle Gi ros Si hei til alle Gå i gruppe med de en ikke kjenner så godt Tenke på hvordan man snakker Møter trenings-kameratene, viktig med venner. Trenerne har varierte øvelser Stopp betyr stopp Konsentrere seg, fokusere

Utøvernes forventninger til foreldre Motivere; gi gode kommentarer Spør om hvordan treningen har gått Si det som har vært bra og riktig (ikke det som jeg burde øve mer på) Vær tilstede og engasjert Det er lov å gjøre feil La meg leke og bare ha det gøy på ski. Ikke instruer meg hele tiden. Vit om og minn meg på treningsreglene våre

Trenernes forventninger til foreldre Trenerne ønsker at de skal være dem som gir utøverne arbeidsoppgaver på trening i bakken. Hvis foreldre gir beskjeder i tillegg, har barnet mer enn nok med å forholde seg til en. Trenerne gir derfor ikke instruksjoner hvis det skjer. Gå i dialog med trener hvis du som forelder lurer på noe. Hjelp trenerne med å stikke løyper o.l. på trening. Har du selv ski på beina, spør om det er noe du kan bidra med.