Forslag til for- og etterarbeid

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
FORARBEID PÅ SKOLEN LEGO ROBOTER MATEMATIKK MELLOMTRINNET
Advertisements

Næringsstoffer i mat VG1
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Spørsmål til diskusjon Leselyst- en bok for alle
Etterarbeid Balkongen
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Misoppfatninger knyttet til tall B – Samarbeid
Engasjement og undring B – Samarbeid
Ta utgangspunkt i elevenes interesser og erfaringer B – Samarbeid
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
Samtaletrekk B – Samarbeid
Lys, syn og farger Forslag til forarbeid
Elevintervju B – Samarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Samtaletrekk B – Samarbeid
Oppgaver som fremmer kommunikasjon B – Samarbeid
Anvendelse av realfag i ulike yrker B – Samarbeid
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Læreplanforståelse B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Skoleutvikling B – Samarbeid
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Problemløsingsstrategier B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Modul 4 – Representasjoner
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Kjennetegn på problemløsing B – Samarbeid
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Engasjement og undring B – Samarbeid
Næringsstoffer i mat VG1 Forslag til for og etterarbeid
Kvikkbilde 1 Kommutativ egenskap A – Forarbeid
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Å utvikle matematiske begrep B – Samarbeid
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
Telle i kor Telle med 5 fra 4 A – Forarbeid
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Telle i kor Telle med 4 fra 4 A – Forarbeid
Problemløsingsstrategier B – Samarbeid
Faser i faglige samtaler B – Samarbeid
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Å få elevene til å argumentere B – Samarbeid
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Egenvurdering i matematikk B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 1 – Representasjoner
Utskrift av presentasjonen:

Forslag til for- og etterarbeid Fram i lyset Forslag til for- og etterarbeid

Forslag til forarbeid Hvit katt Å se i mørket Er en hvit katt synlig i et mørkt rom? Diskuter gjerne med grubletegning fra Naturfag.no https://www.naturfag.no/grubleoppgave/vis.html?tid=1281042 Å se i mørket Kan du se i mørket? Diskuter gjerne med grubletegning fra Naturfag.no https://www.naturfag.no/grubleoppgave/vis.html?tid=1281030

Kilde: Naturfag.no

Kilde: Naturfag.no

Forslag til etterarbeid Forslag 1: Refleksjon Reflekter og diskuter eksperimentene på VilVite. Hva skjedde, hvorfor? Velg gjerne et eksperiment og la elevene diskutere hva som var f. eks Spennende eller gøy Vanskelig eller rart Forslag 2: diskusjon Hva mener elevene om tema knyttet til lys Forslag 3: eksperimenter Gjennomfør eksperimenter fra VilVite eller andre eksperimenter med lys