Miljø for Masteroppgaven?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Visible Learning av John Hattie
Advertisements

Teknologi i klasserommet
Forskning som grunnlag for studiekvalitet Rektor Sigmund Grønmo Nasjonalt seminar – Forskning i utdanningen Bergen 3. april 2008.
Stressmestring & Mindfulness i skolen
Samarbeidsforum for estetiske fag
SMED8005 Communication of Science/Forskningsformidling 02. juni 2009
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
EU-PROSJEKT VED HiST, ALT
Høgskolen i Sør-Trøndelag Evalueringen sett fra de evaluertes side.
ROM-prosjektet: Erfaringer og resultater fra et samarbeid mellom UiS og kommuner i Nord-Rogaland Øystein Lund Johannessen og Dag Husebø.
Forskningsbasert?. StLs definisjoner »Forelesere –Med aktivt forhold til FoU –Som kjenner vitenskapelig metode –Som er oppdatert på sitt fagfelt –Som.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Digital kompetanse – nettbasert Tonje H. Giæver Louise Mifsud.
”Hvis vi får tid!” Naturfaglig allmenndanning som lærerens utfordring Stein Dankert Kolstø Institutt for praktisk pedagogikk Universitetet i Bergen.
Teknologi og forskningslære
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Senter for IKT i utdanningen Sylvi Barman-Jenssen.
ved Wenche Natland Dahlen Karl-Johan Johansen
Forskerskoler – nøkkelen til en bedre PhD-utdanning?
UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Velokmmen til master i folkehelsevitenskap 1 Master i FOLKEHELSEVITENSKAP Natur og miljø – helse og.
Teori og Praksis Hvordan kobler vi pedagogikk, fagdidaktikk og fag med erfaringer fra og virkeligheten i skolen?
Jonas Bakken EdTech, UiO,
IKT og læring 1 for TOS Fagvalgspresentasjon januar 2013 Tonje Hilde Giæver/ Louise Mifsud.
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Arne Tronsmo UU-leder IKBM
Aksjonsforskning.
Naturfagsenteret NRLU Levanger 2. februar 2006
Organisasjonslæring i pedagogiske institusjoner – en systemteoretisk tilnærming
1 Nye læreplaner – Noen utfordringer for lærerne Utdanningsforbundet 3. mai 2005 Stein Dankert Kolstø Institutt for fysikk og teknologi Universitetet i.
Sogn Arena Forventninger til hva samarbeidsavtalen skal bringe. ”Selbu”-seminaret 2011.
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Masterstudium IKT og læring Arbeidsseminar PUS 12/2 03.
Satsingen Vurdering for læring - hvordan kan UH bidra? Kvalitetssikringsnettverk etterutdanning UH Gardermoen 3. juni 2010 Hedda B. Huse, Anne Husby, Ida.
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
1 EALTA – Europeisk organisasjon for språktesting og -vurdering
SCIENCE SHOPS – Innlegg på studiekvalitetsdagene 6. oktober 2014 ved Anne Bregnballe, APS.
Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm
EN ARENA FOR DIGITAL UTVIKLING
Velkommen til et nytt skoleår!
DEMONSTRASJONSSKOLER OG -BEDRIFTER fellessamling i Kristiansand Åge R. Rosnes, november 2005.
Slåtthaug ungdomsskole
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
Studentevaluering av undervisning Gunnar Handal Seminar om kvalitetsvurdering UiO,
Verden der ute – slik DML ser den Erfaringer fra Educause & refleksjoner rundt NMC Horizon-rapporten.
Å redusere unyttig helseforskning i Norge ved å bruke systematiske oversikter – kommentar sett fra erfaring med forskningsetiske vurdering i REKVEST Berit.
Internasjonal spesialisering i komparativt sosialt arbeid. En presentasjon av SW-VirCamp prosjektet.
1 August 2013 Internasjonalisering. 2 August 2013 Internasjonal handlingsplan 2011–2014 Internasjonalisering skal integreres i all faglig aktivitet i.
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Anna K. Buverud og Anja Gil Spilling Avdeling for fagstøtte.
IMPLEMENTERING AV KVALIFIKASJONSRAMMEVERKET Det nasjonale dekanmøtet i medisin Grand Hotell 7. juni 2011 Arne Skodvin Fagområdet for universitetspedagogikk,
2. mai 2016 Lærings- og arbeidsmiljøåret ved UV. UV 20 år i år! Fakultetet er 20 år i år Sammensatt av –Et tradisjonelt universitetsinstitutt -> IPED.
The Relationship of Social Presence and Interaction in Online Classes Chih-Hsiung Tu; Marina McIsaac Gjermund Eikli.
Effektiv undervisning
Internasjonalisering
Selvkjørende minibusser Oslo
Foreløpige prioriteringer for 2018 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Studieleder Vibeke Bjarnø Fagansvarlig Aina Fossum
Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning
Master / Folkehelsevitenskap - natur og miljø, helse og livskvalitet Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, Ås Katinka Evensen Karrieredagen.
Høstkonferansen 2018, Tromsø, september 2018
Utvikling av lærerstudentenes FoU-kompetanse
STUDENTDELTAKELSE i FOU-PROSJEKT Kari Spernes
Forskning på digitalisering og læring innen helsefag
Innføring i datahåndtering
Internasjonalisering ved Avdeling for informasjonsteknologi
Status internasjonalisering vår 2019
Utskrift av presentasjonen:

Miljø for Masteroppgaven? 31. desember 2018 FOU prosjekter ved LUI Miljø for Masteroppgaven?

Flipped Classroom Prosjektet prøver ut og evaluerer ulike teknologier for bruk av Flipped Classroom innen ulike fag på grunnskolelærerutdanningen, både innen GLU 1-7 og GLU 5-10. I prosjektet blir ulike teknologier for produksjon av forelesnings- og instruksjonsvideoer prøves ut og evalueres. Det også et viktig poeng at studentene som fremtidige lærere skal få erfaring med metoden slik at de selv kan ta metoden i bruk. 31.12.2018

Wireless Interactive Learning Dimensions (WILD) Formålet med prosjektet er å fremskaffe kunnskap om hvordan elever og lærere tar i bruk mobile enheter (iPads) i undervisningspraksis for å støtte læringsaktiviteter. 31.12.2018

Lærerstudenters digital kompetanse (LDK)/DiCTE – Digital Competence in Teacher Education Lærerstudenters digital kompetanse er et forskningsprosjekt som studerer lærerstudenters utviklingen av digital kompetanse. Formålet med prosjektet er å fremskaffe kunnskap om lærerstudenters digital kompetanse når de starter studiet og hvordan den kompetansen utvikler seg i løpet av de 4 årene de er studenter på HiOA, slik at de er i stand til å utfylle Læreplan for kunnskapsløftets (LK06) mål i forhold til elevenes fremtidige digitale ferdigheter.« Samarbeid mellom University of Malta, University of Valencia og Metropol (København) 31.12.2018

Open and Distance Learning Environments (ODLE) Fungerer som et paraplyprosjekt for forskning som skal forstå hvordan bruk av informasjonsteknologi kan gi nye muligheter for studentaktive undervisningsformer og bedre tilgang til undervisning. Forskningen omfatter systematisk analyse av ulike metoder for teknologistøttet undervisning i henhold til etablerte teorier om læring, så vel som nyere læringsteorier (connectivism, cooperative freedom, presence…). og som søker å forstå involverte aktørers erfaringer og opplevelser av merverdi, fleksibilitet, kommunikasjonsformer og tilgang mv i utdanningsprogrammene, gjennom innsamling av empiriske data fra studenter og akademisk personale. Omfatter også forskning på: Teknologistøtte for tospråklige studenter - hva og hvordan 31.12.2018

Wearables in Education Høsten 2015 vil det bli gjennomført et pilotprosjekt/forstudie Wearables: datamaskiner eller digitale enheter som festes på kroppen samtidig som de er tilgjengelige hele tiden. Eksempler på slike teknologier er armbånd, smarte klokker, klær, m.m. Eksperimentstudie hvor vi som forskere har med utstyr inn i klasserommet i et begrenset tidsrom for uttesting Kan wearables støtte læring i og utenfor klasserommet? I hvilke fag, emner og metoder kan slike teknologier gi økt læring? Hvilke etiske utfordringer skaper slike teknologier når de brukes i læringssammenheng? 31.12.2018

QUANTICT - Nepal 7 masterstudier ved 2 universiteter gjøres om til open and distance learning. Utfordringer: Opplæring og utdanning i et land der teknologien er lite utbredt, også på universitetene, og undervisningsmetodene og materiellet er gammeldags, og universitetssystemet er byråkratisk Involverte institusjoner: Tribuhvan University, Nepal Kathmandu University, Nepal Oslo and Akershus University College of Applied Sciences 31.12.2018

Master in Vocational Pedagogy, Uganda Teknologistøtte til masterstudium i yrkespedagogikk, 3-partssamarbeid mellom universitet, yrkesskole og næringsliv Involverte HE institusjoner: University of Kyambogo, Uganda Oslo and Akershus University College of Applied Sciences 31.12.2018

Augmented Reality for Science Education (AR-SCI) Et ERASMUS+ prosjekt oppstart 1. september 2014 og avslutting 31. august 2017 Målet: å utvikle og teste en innovativ, heter-for-tilnærming til naturfag og å gi studentene et mer positivt syn på og holdning til vitenskap, og dermed bidra forbedre og fremme vitenskap opplæring i Europa ved å motivere studenter ellers utsatt for å gi opp på vitenskap. 31.12.2018