Innkjøpsforum Del 1: E-handel

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
St.meld. nr. 36 Det gode innkjøp
Advertisements

E-handel.
AV-utstyr i uh-sektoren Alice Sporstøl UNINETT FAS
Informasjonsmøte om endringer i e-handelsløsningen E-handelsløsningen knyttes sammen med fakturaløsningen.
Det gode innkjøp. Brudd på anskaffelsesregelverket ”Dette er et område som vi har vært kritiske til over lang tid, og der vi dessverre ser få spor til.
Basware Purchase Management
Oppgradering fra Agresso 5.4 til Agresso 5.5
KRAFTSENTERET ASKIM HVORDAN HAR VI FORANKRET OG IMPLEMENTERT KORRUPSJONSFOREBYGGENDE ARBEID I ASKIM? Nettverkssamling mars 2014.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Rekvisisjonsblokka forsvinner
Ehandel i Oslo kommune Symposiet eLandet Norge oktober 2006 Kari Hove Prosjektleder Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
1 Veiledning for bestilling av lisenser fra Crayon (Hovedsakelig Adobe og Microsoft programvare) UiBs elektroniske bestillingssystem – BaswarePM Oppdatert.
Presentasjon Agresso brukerforum 2012 Arne Lunde, KD.
Presentasjon – Econa Riksrevisjonens stilling i statsapparatet Riksrevisjonen er direkte knyttet til Stortinget og er uavhengig av forvaltningen.
Produktivitetskommisjonen Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under.
Bok & Media Skolen 2008 Bestillingsrutiner Hvordan gjør de det i Oslo v/Øyvind Salgsbasert bestilling BIM11 Lagerbasert bestilling BIM10 VaremottakStatistikker.
Koordinerende enhet Farsund kommune. Fra kommunens helse og omsorgsplan (vedtatt 2012) Kommunen manglet en tydelig, åpen og tilgjengelig koordinerende.
Vg privatskoleinnsamlinger Erfaringer, utfordringer og forbedringspunkter – Ove Halseth, WIS AS.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Tilbyderkonferanse Ny utviklingsavtale for.
Velg digital postkasse på Norge.no. Hva er en digital postkasse? - en sikker løsning for å få og oppbevare viktig post digitalt Digital postkasse tilsvarer.
Regnskap og regnskapsrutiner
Presentasjon av organiseringsprosjektet
Intern kontroll i regnskapsprosessene
VELKOMMEN TIL FAGDAG I ØKONOMI
Lønnspolitisk drøftingsmøte HTA. Kap. 4.1, 5.1 og 3.4.2
Betalingsmodulen Innledning til diskusjon 25. november 2015
Velg digital postkasse på Norge.no
Bygg 21 Digitalisering av byggebransjen Rapport
Implementering av nytt ITSM-system
2016 VISMA Arbeidsfordeling i praksis
Muligheten for bedre elektronisk bestilling ved bruk av ehandel.
Dialog Elektronisk medisineringsstøtte - fra apotek til mage
Samarbeidsgruppemøte 5.november 2015 SAK: 5 Status veikartarbeidet
Samarbeidsgruppemøte 21.januar 2016 Rolf Olai Jacobsen
Samarbeidsgruppemøte 5. november 2015
FinAut setter standarden for rådgivningskompetanse i finansnæringen
montessoriforbundet, februar 2018
And all the men and women merely players;
Intelligent brukerstøtte i offentlige anskaffelser
Modell for tjenesteforvaltning
Presentasjon for virksomhetens ledelse
PC-ordningen og Skolestart.mrfylke.no
E-handel.
ØKONOMIFORUM 12. DESEMBER 2017
Internt handlingsrom (IHR)
Innledning om KFF-KSS.
UNINETT-avtalene Leverandøroppfølging BtB-prosjektet E-handel
Gjennomgang sentraladministrasjonen
PILOT DIGITAL SIGNATUR
AVALIA AS Vi optimaliserer, effektiviserer og tilpasser gjennom skreddersøm Dokumenthåndtering – Kvalitetshåndtering – HMS ISO 9001:2015 Gjennom et samarbeid.
Etikk i kommunesektoren 7. mars 2018
Fullmaktstruktur på NHH
Kurs for brukere av KFF-KSS
22 april 2015 E-handel.
Kraljic matrise.
Interne analyser - for utvikling av kategoristrategi
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Oppfølging av kontrakt Det offentlige i Norge kjøper inn.
Brukermedvirkning ved UNN
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Nordisk samarbeid om klauvhelse
Digitaliseringsarbeidet i Lillehammer-regionen
Anskaffelse og Gjenanskaffelse
Utskrift av presentasjonen:

Innkjøpsforum 08.10.2014 Del 1: E-handel Hvorfor E-handel «Min Bestilling» Catering Opprettelse av plan på catering Kjøp på plan Varemottak 27.12.2018

E-handelsplattformen - DIFI Formål: «Å knytte offentlige kjøpere og deres leverandører sammen i en felles og framtidsorientert infrastruktur, hvor deltakerne kan utveksle sine forretningsdokumenter elektronisk». Tjenestene skal bidra til enklere, bedre og sikrere innkjøp gjennom elektronisk kobling mellom offentlige kjøpere og deres leverandører. Presentasjonens tittel 27.12.2018

Enklere innkjøp Kjøp av rett vare eller tjeneste Kjøp fra riktig leverandør Sammenligning innen man bestiller Enklere bestillingsprosess Færre bestillere Forenklet oversikt over innkjøp Redusert administrasjon Presentasjonens tittel 27.12.2018

Bedre innkjøp Bedre grunnlag for nye anskaffelser Økt konkurranse Økt åpenhet/tilpasset informasjon Eliminere feilaktige bestillinger Oppfølging og statistikk Effektivisere innkjøpsprosesser Økt lojalitet til eksisterende varer Presentasjonens tittel 27.12.2018

Sikrere innkjøp Godkjenning med kontering før kjøp Økt budsjettkontroll gjennom godkjenning Sporbarhet Styring av innkjøp mot miljømerkede produkter Eliminere feilaktige bestillinger Styre innkjøp etter etiske retningslinjer Innkjøp i henhold til lovverk Presentasjonens tittel 27.12.2018

Fordeler for økonomimedarbeidere og innkjøpere Færre leverandører i leverandørreskontroen. Automatisk kontroll av faktura mot innkjøpsordre. Reell anvisning av ordre før virksomheten har påtatt seg en forpliktelse. Automatisk kontering som fører til langt færre feilkonteringer. Vesentlig redusert behandlingstid av fakturaer. Korrekte fakturaer blir direkte overført til økonomisystemet for utbetaling. Tilgang til tidligere bestillinger. Like rutiner på hele høgskolen. Presentasjonens tittel 27.12.2018

Veien fremover på HiOA Fortsatt fokus på hele prosessen fra behovet oppstår til betaling og oppfølging - BtB Fokusere på fakturaflyt og å avdekke problemer og flaskehalser – samarbeid innkjøp/regnskap, med litt hjelp fra OU-programmet. Problemer som må løses: Fakturaer matcher ikke (manglende varemottak, feil beløp, dellevering) Fakturaer er merket med feil bestillingskode Varer og tjenester bestilt på feil måte Varer og tjenester bestilt av personer uten fullmakt Varer og tjenester bestilt fra feil leverandør Flaskehalser hos økonomi sentralt når det gjelder fakturabehandling Flaskehalser hos godkjennere når det gjelder fakturabehandling Presentasjonens tittel 27.12.2018

Veien fremover på HiOA Lage gode løsninger for tilbakemeldinger ved feil: Innarbeide rutiner/lage maler til bruk i alle typer scenarioer Avklare godkjenners ansvar på dette området Se på mulige sanksjoner ved gjentagende feilkjøp Forankring Presentasjonens tittel 27.12.2018