Turister til Langesund

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ta livet og øyeblikket tilbake
Advertisements

Markedsutviklingen av norsk sjømat
Konseptualisering - bakgrunn
Næringsfiske Utfordringer og muligheter Av Hans Olav Bråtå, Østlandsforskning Foredrag på for medlemmer i Hanen Helgelandsmoen,
Trysil Erfaringen og utfordringer som Syklist velkommen Destinasjon.
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Kommunen og samhandling - utfordringer
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
Porsanger i utvikling KF
Ue.no Enterprise without Borders Videregående opplæring FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Forretningsideer & Markedsanalyser
Kapittel 3: Effekter av merkeverdi for bedriftene
”Klubbens indre liv og vekst”
1 TRENDER forskning, utdanning og nyskaping Utkast
Resultatene av Spørreundersøkelsen i Langesund Rotaryklubb.
Produksjons- og markedsstyrt innovasjon i havbruksnæringa – INs bidrag
8. Kommunikasjonsvirkemidler
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
”Vann på avveier – En bransjeutfordring” Status for prosjektet Hobøl-konferansen 8.oktober 2008 Adm.direktør Tor Backe - NRL.
Hva kjennetegner en god byggesaksbehandling?
Samspill skaper vekst Et samarbeid mellom Næringsliv og kultur på Helgeland.
LOKALT KULTURLIV Offentlig, frivillig og privat Hånd i hånd OG hver for seg?
SENTER FOR MÅLTIDSOPPLEVELSER Basert på sjømat Kompetansesenter som kan levere tjenester til andre på oppdragsbasis. Senteret kan binde sammen tradisjon.
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Page 1 WE MOVE THE INDUSTRY THAT MOVES THE WORLD RISK MANAGEMENT Fra operatørenes ståsted Solakonferansen 2014 Øivind Solberg, PhD.
Konkurranse og samarbeid
Tromsprodukt Formidlingsresultater og strategier.
Øving 1 - Forretningsideen
Konkret samarbeid mellom reiselivs og kulturaktører ifht. det å utvikle og tilby ”kortreist kultur” i en kulturmeny, til bruk i utviklingen av reisemålet.
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Gruppeundervisning /
TITLE STERKE KLUBBER: VÅR UTFORDRING PETS D2250 – Førde ARC Fred Schwabe-Hansen.
Velkommen til PETS i Førde Scandic Sunnfjord Hotel Rolf Thingvold President Førde Rotaryklubb.
Kulturturisten Derfor er Bergen strategisk riktig
TILTAKSFORUM 15. OG 16. SEPT 2010 TØRVIS HOTELL Erfaring frå satsing i reiselivet i Sogn Rolf Wikborg.
Representantskapsmøte Norges Råfisklag Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen Tromsø 26. mai 2005.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Trænafestivalen, langt te havs. langt te havs Træna, Nord-Norges minste kommune –418 øyer, holmer og skjær –15 km2 –4 bebodde øyer –456 innbyggere –3.
Generalforsamling 11. Mai, 2004 Orientering om virksomheten.
økonomi Hvordan fungerer økonomien?
Innovasjon Norges tjenestetilbud til reiselivet Prøysenhuset, Christian Hedløv Engh.
TermoRens Offshore Service as Rens av Vakuum system / Avløps system 2015 Arild Kvalvik, Driftssjef Torgeir Herfindal, Salgssjef TermoRens Offshore Service.
10 – Foiler Minutter Font PRESENTASJONER.
MODUM – SIGDAL - KRØDSHERAD Turistnæringen i Midt Buskerud Diskusjonsgrunnlag som innledning til en ny reiselivsatsing !
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
”Veien videre for reiselivet i Verdensarvområdet”
Markedsføring.
Framtid - Samspill - Skaperglede
DELING AV MARKEDET MED KONKURRENTER
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
Datamaskinens utvikling
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Veiledningstjenester ved Legemiddelverket
The Tall Ships' Races Måløy Konsept
Kommunikasjon i helsetjenesten
8. TRINN – BLINDHEIM UNGDOMSSKOLE
Fra 1000 til 1000 FROSTATING Møte med Region-samarbeidet
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hei, jeg heter Alva! Mitt navn er Alva Svenhard og jeg går I sjetteklasse på Os skole I Halden sentrum og er elevrådsformann. Dette er slik skolen min.
VERDENS BESTE VERTSKAP
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Sykepleiefaglig veiledning når tiden er knapp og behovene store
Utskrift av presentasjonen:

200 000 Turister til Langesund Vet ikke hva vi skal gjøre De skal sikkert ikke til Langesund allikevel Bobiler bruker ikke penger i Norge Det blir mye trafikkstøy i Langesund med så mye turister Sett opp skilt på Lilletorvet med Vestlandet og Fjordane til høyre Sjømatkonsept, hva ska fiskrane levea

Når tanker og ideer slipper løs er man i gang

I det man sammen ser og diskuterer felles muligheter er Nettverket startet, det gjelder å fortsette, uante muligheter!

Snøballen begynner å rulle, det gjør også nettverket

naturskjønne omgivelser med en fantastisk kyststripe og Sjømatkonseptet Stå med hatten i handa. Så jeg tok hatten på. Vi har naturskjønne omgivelser med en fantastisk kyststripe og et hav fullt av fisk... flere havfiskebåter friluftsliv kultur og historie en hyggelig liten kystby..... et av Norges mest solrike steder 2 kjempefine hoteller.... et av de første badeparksanlegg i landet m.m. utrolig beliggenhet og er i tillegg Norges desidert største konsertsted sommertid med internasjonale artister uten sidestykke i Norge. Her var det nok å jobbe med. Er sjø og fiske populært? Blandt hvem? Lokalt? Nasjonalt? Internasjonalt?   Svaret er JA og tankene om et Sjømatprosjekt var i gang.

Havfiske / Sjømat Makrellfiske Trålfiske, reker, kreps Hummerfiske Helleflyndre, storfisk Dykking m.m.

Slik kan det gå…scenario 1

Slik kan det gå…scenario 2

Slik kan det gå…scenario 3

Havfiske / Sjømat NETTVERK ER I GANG PROSSESEN ER I GANG Kommuniserer Produktutvikler PROSSESEN ER I GANG Markedsfører Iverksetter Tjener Penger

Havfiske / Sjømat EKSTERNE SYNERGIER RESULTATER Flere tilbud Makrellfiske Langsiktighet Trålfiske, reker, kreps RESULTATER Felles Markedsapparat Hummerfiske Presse/Reiseliv/TV program Positiv hverdag Helleflyndre, storfisk Dykking m.m. Tjener Penger

EKSTERNE SYNERGIER Havfiske / Sjømat POTENSIELLE KONSEPT Nettverk samarbeid Gjensidige avtaler POTENSIELLE KONSEPT Felles Markedsfør. Presse omtale TV Program

Gode Konsepter er som årgangsvin Bedre til eldre de blir: Produktet foredles grunnet stadig mer kunnskap Felles kreativitet rundt nye muligheter og elementer Kunnskapen i markedet øker Gir bedre avkastning til eldre de blir bl.a. pga. mer effektiv håndtering, større volum og bedre markedsposisjon Bedre avkastning og kjennskap til konkurrenter og samarbeidspartnere gir mulighet for nye produkter.

YES WE CAN!!!!

200 000 Turister til Langesund Ja takk til problemstillinger – de løser vi Nettverk Møteplasser Samarbeid kommunalt Samarbeid regionalt, Har vi råd til å dele? JA Felles markedsføring Felles åpningstid Felles holdning til turister og kunder