Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Tromsprodukt Formidlingsresultater og strategier.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Tromsprodukt Formidlingsresultater og strategier."— Utskrift av presentasjonen:

1 Tromsprodukt Formidlingsresultater og strategier

2 Innhold Tromsprodukts virksomhetsidè Hva kan påvirke formidlingsresultater? Resultater Strategiske virkemidler

3 Takk for invitasjonen Tallmaterialet samles – veldig bra! Nyhetsbrev motiverer og retter fokus Skaper debatter internt Setter formidling på dagsorden Lysten på medaljeplass! – Og det fikk vi i juni, men vi vil ha mer

4 Tromsprodukts virksomhetsidè ”…være et verktøy for arbeidssøkere, bedrifter i Troms, NAV og andre samarbeidspartnere, slik at arbeidssøkere får og beholder arbeid” ”…skal skje i reelle bedriftsmiljøer”

5 Hva kan påvirke formidlingsresultater? Arbeidssøkeren - tilgang Arbeidsmarkedet - etterspørsel Kultur – holdning og verdier hos arbeidsgivere Demografi – størrelse, sammensetning og utvikling i Tromsø Kompetanseutvikling – systematisk og strukturert samarbeid mellom kunde og leverandør

6 Viktige faktorer for formidlingsarbeidet Samarbeidsavtalen og kravspesifikasjon Kunnskap om næringslivet/bedrifter Kjennskap til nettverk/bedriftseiere Produktkjennskap (deltakere) Tiltak og virkemidler

7 Resultater (AB, Oppfølging og KIA) Sluttgrunn2008200920102011 Jobb/utdanning47 (42 %)48 (44 %)67 (47 %)83 (51 %) Tiltak177919 Annet49556660 Sluttet113110142162

8 Strategiske virkemidler Merkevare bygging av Tromsprodukt – Produsent og leverandør av arbeidskraft til næringslivet – Strategiske partnerskap –langsiktig samarbeid gir varige resultater – Markedsføring – brosjyrer, nettsted, lokal og nasjonal presse, og lignende Arbeidsmetoder – Systematisere/profesjonalisere kontakt med næringslivet Arbeidsgiverregister Oppfølging av arbeidsgivere

9 Kompetansestrategi Attføringsbedriftenes strategi – systematisk og strukturert bygging av kompetanse Tromsprodukt 2011: – Bevisst bruk av spisskompetanse hos jobbveiledere (utdanningsbakgrunn, erfaringer, personlig egnethet; ledelse, personal, salg, markedsføring, veiledning, sosialfag, pedagogikk, helsefag, og lignende) – Jobbfokus i all intern og ekstern kommunikasjon


Laste ned ppt "Tromsprodukt Formidlingsresultater og strategier."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google