Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
KOM MED. KOM MED – Status før prosjektet  Godt arbeidsmiljø (ref. MU)  Gode tilbakemeldinger fra gjester  Ingen umiddelbare områder utpeker seg som.
Advertisements

Ledermøte 27. juni Agenda 1.Godkjenning av referat fra møte nr. 1 2.Mandat og møteplan for ledergruppa - vedtak 3.Økonomi – Regnskapsrapport pr.
Virksomhetsplan Prosessgrunnlag veiledere. Hvorfor virksomhetsplan?
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Arbeidsmiljøkurs 9.mai Arbeidsmiljøloven 2.Arbeidsmiljø – hva er vi snakker om? 3.HMS-aktørene 4.Medarbeiderskap - medvirkning 5.Møteplasser.
Tillitsvalgte har en sentral og viktig rolle i IA.
Gruppeoppgaver Kurs Sørmarka 13. januar Oppgave I – rammer for medbestemmelse Innkalling til møte og sakspapirer kommer sent. Det er usikkert hvilke.
Strategiforum Inntektssikring Mars
Sammendrag av resultater fra FoU-prosjektet:
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
Informasjon til FAU
Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Familieråd En for alle, alle for en
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
KOSTRA arbeidsgruppe rus- og psykisk helsearbeid
Utdanningskomiteen 19. mai
Samarbeid og medbestemmelse
Ledelsens gjennomgåelse
BTI-handlingsveileder barnehage
Medarbeiderundersøkelse Universitetet i Stavanger 2009
Medarbeiderundersøkelse 2009 Universitetet i Stavanger
Hovedstadsregionens rolle for nasjonal og regional utvikling
«Et FAU blir det som vi foreldre gjør det til»
ForBedring 2018-kartlegging av sikkerhetskultur i spesialisthelsetjenesten Presentasjon Brukerutvalget (hkb)
Medarbeiderundersøkelse Universitetet i Stavanger
Gruppeprosess Dialog som ramme for gruppeprosessen Lokalt fokus
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
Tema 8 Strategier for hvordan kommunene bør gå fram når plan- og byggesaksprosessen skal digitaliseres (sjekkliste på noe av det som må vurderes nærmere.
fornye – forenkle – forbedre
Nasjonal konferanse i alders og sykehjemsmedisin 12. og 13. mars 2018
Skoleeier i utvikling av skolen. Ordfører Nina Sandberg
Overordnede HMS satsningsområder Overordnede IA mål
Arbeidskultur i Drammen kommune
Lønnsutvikling og lønnsforhandlinger i staten En veiledning for ledere
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Fjernledelse. En presentasjon for ledere om hvordan følge opp medarbeidere på daglig basis. 23. mars 2018.
Ny medarbeiderundersøkelse i 2014
Veiledende mal for oppfølging av medarbeiderundersøkelsen i ledergruppene Avdeling for HR Høst 2018.
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
BTI-illustrasjoner Redigerbare.
AMU juni 2018 Hvor vi er i prosessen
«Et NAV med muligheter»
PRESENTASJON Forum for KU 14. april 2015 Oddny Ruud Nordvik avd
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Klubbutvikling oppfølging
Medarbeiderundersøkelsen 2018/2019
Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009 Rapport for Fellesressurssenter
Hovedfunn: (uttrekk) Dokumentasjon av kvalitet Kartleggingsundersøkelse Nasjonal platform for ledelse Kun 40% opplever at eget foretak evner.
Et psykososialt- og organisatorisk arbeidsmiljø
Stafettloggen Handlingsveileder
Ny IA-avtale for Avtalen ble signert 18. desember 2018
Evaluering av Hovedavtalen
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Ny IA-avtale - hva innebærer dette for oss?
IA skole Omsorgstjenesten.
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Rapport: Personalforvaltning i videregående skole
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Hva er en foreldrekontakt?
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Modul 2 – Observere elevenes strategier
Utskrift av presentasjonen:

Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011 Oppfølging ved Universitetsbiblioteket

Oppfølging Presentere funn Drøfte funnene Definere innsatsområder (3-4) Lage handlingsplaner (innen 30. juni) Gjennomføre tiltak (i løpet av 2011) 21.09.2018

Oppfølging hittil - 1 Universitetsdirektøren presenterte UB-rapporten for UBs ledelse 13. mai UBs ledelse presenterte UiT- og UB-rapportene for avdelingslederne 19. mai og for UBs tillitsvalgte og hovedverneombud 24. mai UBs ledelse presenterte de enkelte nivå 3-rapportene (KS, NH, IFU og ADM) for de respektive avdelingsledere 20.-24. mai og for de tillitsvalgte 9. juni ingen nivå 3-rapport for PJ pga mindre enn 5 svar 21.09.2018

Oppfølging hittil - 2 oppfølgingsprosessen behandlet på møte mellom UBs ledelse, tillitsvalgte og verneombud 9. juni UBs ledelse har presentert UiT- og UB-rapportene i dag, 10. juni 21.09.2018

Videre oppfølging ved UB - 1 Avdelingsvis presentasjon av funnene på nivå 3 Ulik oppfølging på de enkelte avdelinger – tilpasset behov og muligheter Bibliotekdirektør og administrativ leder deltar eventuelt på de avdelingsvise møtene Avdelingas verneombud deltar i planlegging og oppfølging sammen med avdelingsledelsen Tillitsvalgte avtaler deltakelse i prosessen(e) med den enkelte avdelingsleder 21.09.2018

Videre oppfølging ved UB - 2 UB-nivået (nivå 2) følges opp over sommeren Vurdere fellestrekk ved handlingsplanene fra nivå 3 Vurdere nivå 2-funnene med henblikk på utfordringer som ikke er fanget opp på nivå 3 Eventuell handlingsplan nivå 2 21.09.2018

Formålet med prosessen Medarbeiderundersøkelsen er et virkemiddel for å utvikle arbeidsmiljø, samhandling og ledelse utgangspunkt for dialog mellom ledere og ansatte konkrete tiltak skal identifiseres gjennom denne dialogen 21.09.2018

Involvering Ledere Hovedverneombud Tillitsvalgte Verneombud Alle ansatte 21.09.2018

Tilbakemeldinger og innspill Innspill kan gis i møter mellom UB-ledelsen og tillitsvalgte hovedverneombud verneombud alle UB-ansatte som direkte innspill til UB-ledelsen fra en eller flere ansatte eller grupper av ansatte formidles via ledelse nivå 3, tillitsvalgte eller verneombud når som helst i løpet av prosessen Størst innflytelse tidlig i prosessen 21.09.2018

Hvordan lese rapportene Tallskala 1-5 5 – helt enig (mørkegrønn) 4 – enig (lys grønn) 3 – verken eller (gul) 2 – uenig (orange) 1 – helt uenig (rød) Jo mer grønt, jo mer positivt resultat Sammenligning med UiT og MU Stat 2010 Betydningen av forskjeller Faktisk resultat kanskje viktigere enn sammenligninga 21.09.2018

Spredning av resultatene – begrensninger - 1 Alle ansatte skal ha informasjon om UiT-resultatene Alle UB-ansatte skal ha informasjon om UB-resultatene, skal ikke spres utenfor UB Alle NH-ansatte skal ha informasjon om NH-resultatene, skal ikke spres utenfor NH Tilsvarende for KS, (PJ), IFU og ADM 21.09.2018

Spredning av resultatene – begrensninger - 2 Plasstillitsvalgte får alle rapporter Hovedverneombud får nivå 1- og 2-rapporter Verneombud får nivå 3-rapporter for sine verneområder E-postdistribusjon skal unngås Ikke tilgjengelig på nett UB-rapporten deles ut på møtet 10. juni Avdelingsvise rapporter (nivå 3) deles ut i papirformat til avdelingas medarbeidere UB-presentasjonen (PP) legges på UBs internsider 21.09.2018

Egen nettside for medarbeiderundersøkelsen Utfyllende informasjon finnes på nettadressen uit.no/poa/medarbeiderundersokelse 21.09.2018

Tidsplan NH: presentasjon i møte 8. juni seksjonsvise arbeidsmøter 15. juni KS: presentasjon og diskusjon i møte 10. juni videre arbeid i mindre fora IFU: presentasjons- og arbeidsmøte 15. juni ADM: presentasjons- og arbeidsmøte 23. juni PJ: arbeid med utgangspunkt i UB-rapporten Handlingsplan nivå 3 klar før ferien (30. juni) 21.09.2018

Ad prosessen Stramt skjema Poeng å følge opp undersøkelsen mens den er ”fersk” Viktig arbeid Viktig med god prosess Involvering 21.09.2018

Medarbeiderundersøkelsen verktøy for å utvikle - arbeidsmiljø - samhandling - ledelse bruk det! 21.09.2018

Lykke til med arbeidet i avdelingene! Takk for oppmerksomheten 21.09.2018