Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011 Oppfølging ved Universitetsbiblioteket
Oppfølging Presentere funn Drøfte funnene Definere innsatsområder (3-4) Lage handlingsplaner (innen 30. juni) Gjennomføre tiltak (i løpet av 2011) 21.09.2018
Oppfølging hittil - 1 Universitetsdirektøren presenterte UB-rapporten for UBs ledelse 13. mai UBs ledelse presenterte UiT- og UB-rapportene for avdelingslederne 19. mai og for UBs tillitsvalgte og hovedverneombud 24. mai UBs ledelse presenterte de enkelte nivå 3-rapportene (KS, NH, IFU og ADM) for de respektive avdelingsledere 20.-24. mai og for de tillitsvalgte 9. juni ingen nivå 3-rapport for PJ pga mindre enn 5 svar 21.09.2018
Oppfølging hittil - 2 oppfølgingsprosessen behandlet på møte mellom UBs ledelse, tillitsvalgte og verneombud 9. juni UBs ledelse har presentert UiT- og UB-rapportene i dag, 10. juni 21.09.2018
Videre oppfølging ved UB - 1 Avdelingsvis presentasjon av funnene på nivå 3 Ulik oppfølging på de enkelte avdelinger – tilpasset behov og muligheter Bibliotekdirektør og administrativ leder deltar eventuelt på de avdelingsvise møtene Avdelingas verneombud deltar i planlegging og oppfølging sammen med avdelingsledelsen Tillitsvalgte avtaler deltakelse i prosessen(e) med den enkelte avdelingsleder 21.09.2018
Videre oppfølging ved UB - 2 UB-nivået (nivå 2) følges opp over sommeren Vurdere fellestrekk ved handlingsplanene fra nivå 3 Vurdere nivå 2-funnene med henblikk på utfordringer som ikke er fanget opp på nivå 3 Eventuell handlingsplan nivå 2 21.09.2018
Formålet med prosessen Medarbeiderundersøkelsen er et virkemiddel for å utvikle arbeidsmiljø, samhandling og ledelse utgangspunkt for dialog mellom ledere og ansatte konkrete tiltak skal identifiseres gjennom denne dialogen 21.09.2018
Involvering Ledere Hovedverneombud Tillitsvalgte Verneombud Alle ansatte 21.09.2018
Tilbakemeldinger og innspill Innspill kan gis i møter mellom UB-ledelsen og tillitsvalgte hovedverneombud verneombud alle UB-ansatte som direkte innspill til UB-ledelsen fra en eller flere ansatte eller grupper av ansatte formidles via ledelse nivå 3, tillitsvalgte eller verneombud når som helst i løpet av prosessen Størst innflytelse tidlig i prosessen 21.09.2018
Hvordan lese rapportene Tallskala 1-5 5 – helt enig (mørkegrønn) 4 – enig (lys grønn) 3 – verken eller (gul) 2 – uenig (orange) 1 – helt uenig (rød) Jo mer grønt, jo mer positivt resultat Sammenligning med UiT og MU Stat 2010 Betydningen av forskjeller Faktisk resultat kanskje viktigere enn sammenligninga 21.09.2018
Spredning av resultatene – begrensninger - 1 Alle ansatte skal ha informasjon om UiT-resultatene Alle UB-ansatte skal ha informasjon om UB-resultatene, skal ikke spres utenfor UB Alle NH-ansatte skal ha informasjon om NH-resultatene, skal ikke spres utenfor NH Tilsvarende for KS, (PJ), IFU og ADM 21.09.2018
Spredning av resultatene – begrensninger - 2 Plasstillitsvalgte får alle rapporter Hovedverneombud får nivå 1- og 2-rapporter Verneombud får nivå 3-rapporter for sine verneområder E-postdistribusjon skal unngås Ikke tilgjengelig på nett UB-rapporten deles ut på møtet 10. juni Avdelingsvise rapporter (nivå 3) deles ut i papirformat til avdelingas medarbeidere UB-presentasjonen (PP) legges på UBs internsider 21.09.2018
Egen nettside for medarbeiderundersøkelsen Utfyllende informasjon finnes på nettadressen uit.no/poa/medarbeiderundersokelse 21.09.2018
Tidsplan NH: presentasjon i møte 8. juni seksjonsvise arbeidsmøter 15. juni KS: presentasjon og diskusjon i møte 10. juni videre arbeid i mindre fora IFU: presentasjons- og arbeidsmøte 15. juni ADM: presentasjons- og arbeidsmøte 23. juni PJ: arbeid med utgangspunkt i UB-rapporten Handlingsplan nivå 3 klar før ferien (30. juni) 21.09.2018
Ad prosessen Stramt skjema Poeng å følge opp undersøkelsen mens den er ”fersk” Viktig arbeid Viktig med god prosess Involvering 21.09.2018
Medarbeiderundersøkelsen verktøy for å utvikle - arbeidsmiljø - samhandling - ledelse bruk det! 21.09.2018
Lykke til med arbeidet i avdelingene! Takk for oppmerksomheten 21.09.2018