MEDIA.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner

Advertisements

Hvordan nå ut i Media ? NASOL-orkestrene og forholdet til media.
Hva er en sak - hvordan komme på?
Den kristne fasten Nei, dette er fasten jeg har valgt: å løse urettferdige lenker, sprenge båndene i åket, sette undertrykte fri og bryte hvert åk i.
Informasjonssjef Christian Fossen
En innføring i spillet: Lag En Setning
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
Kirkens Nødhjelp Ungdomsbevegelse
Grav i all hast Siri Gedde-Dahl.
Østlendingen og skolene i tospann
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Markedsføring og pressearbeid
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
1/5 rikeste1/5 fattigste1/5 2. rikeste1/5 3. rikeste1/5 4. rikeste De 20% rikeste Kontrollerer 80% av verdens ressurser.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Fasteaksjonen Fra nord til sør kjemper mennesker mot tørke, flom og ekstreme værforhold. De som har minst rammes mest. Blir du med i kampen mot.
E-læringskurs i blodtransfusjon - erfaringer
Hvordan jobber en redaksjon, hva tenker en journalist?
Lokal synlighet Hva? Hvorfor? Hvordan?
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.
Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor?
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
Lokale medier Denne presentasjonen handler om lokal synlighet.
Husker du fasteaksjonene i 2006 og 2008?. Temaet: Ungdom ut av krig og krise.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON Årlig aksjon i fastetiden Hele menighetens aksjon Samlet inn 28 millioner i bøssebærere i hele Norge, flertallet.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON 2010 FLASKEPOSTKAMPANJEN Hvert år under Kirkens Nødhjelps fasteaksjon oppfordrer vi og Changemaker folk i Norge til å gi.
1 Kirkens Nødhjelps fasteaksjon Årlig aksjon i fastetiden. Hele menighetens aksjon. Samlet inn 31.5 millioner i bøssebærere Over.
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
10 regler for å skrive for web
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006.
Hva gjorde du… …i går? For eksempel: I går fikk jeg besøk.
Klart vi kan forandre verden!. Etiske kommuner Om hvorfor det er viktig at norske kommuner får bedre regler for investeringer – og om hvordan det kan.
Få det ut! Presse og sosiale medier i Fasteaksjonen Hege Kristin Ulvin Andreas van der Eynden Sundvolden 23. januar 2016.
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Fasteaksjonen 2016 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin.
Kapittel 24 Samtale om været. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene. 1. forsinket 2. fortsatt 3. rastløs 4. ingen 5. å huske 6. en helg 7. overrasket.
1 Den Europeiske dagen for hjelpepleiere, omsorgsarbeidere og helsefagarbeidere TIPSHEFTE.
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
KIRKEASYL Asbjørn Finnbakk Rådgiver diakoni Stavanger bispedømmeråd.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Markedsføring.
Presentasjon v/Vegard Tjørhom – journalist og kommunikasjonsrådgiver i Kirkens Nødhjelp: Dette er mine foreldre, som bur høgt oppi fjellet på sørvestlandet,
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Til deg som skal holde denne presentasjonen:
Historien om Kirkens Nødhjelp startet med sjømannspresten som fikk i oppdrag å reise ned til Tyskland i 1947, for å se til kirka. Det var stor nød i Tyskland,
Selvbilde Start med å forklare begrepet selvbilde. Les gjerne opp fra teksten i kursmateriellet om hva den amerikanske psykologen Wigfield fant ut i studie.
Et svært spennende valg
Roede-kurslederen på Facebook
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Edru Livsstil - Strategikonferanse
JELØY MENIGHET HVA ER VI SKAPT TIL Å VÆRE HVA ER VI SKAPT TIL Å GJØRE.
Ved inngangen til fastetiden er det en påminnelse om at vi er Kristus sine armer og hender.
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
HVA GJØR KIRKENS NØDHJELP?
Plass til bilde med lokal tilknytning her.
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
Veien til hjertesone på Gokstad skole i Sandefjord
Friluftlivskonfirmant
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Nettverk for kommunikasjon v/ Kristin
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

MEDIA

Denne grafen viser oversikten over antall treff på “kirkens nødhjelp” i media de siste tre årene. Her ser vi at det hvert år er en topp i tida rundt Fasteaksjonen. I fjor var fasten i månedsskiftet mars/april, så der er ikke toppen så synlig. Dette har vi klart sammen de siste tre årene. Jeg ønsker at vi fortsetter denne trenden i år og kanskje også klarer å få en enda høyere topp.

Dette er tre av de mest solgte avisene i Norge Dette er tre av de mest solgte avisene i Norge. Mange ønsker å komme seg med her. Gjør man det så er det bra, men jeg mener ikke det er her vi må ha fokus.

Vi ønsker å være med i lokalavisene Vi ønsker å være med i lokalavisene. Det er der vi har vårt publikum og våre givere. Er saken god nok og unik nok, så havner den også i de store avisene.

Hvordan? Hvorfor? Fordi den er lokal Dere får vist engasjementet i deres menighet Lokalbefolkningen får kunnskap om menighetens arbeid Lokalbefolkningen får kunnskap om tematikken i årets fasteaksjon Mer kunnskap om aksjonen og tematikken øker sannsynligheten for bidrag

Gjør et forsøk Gjør et forsøk Det er mange måter å gjøre dette på. Det viktigste er at dere gjør et forsøk.

Hvordan kommer man med i lokalavisa? Bruk pressemeldingen, leserinnlegget, artikkelen og menighetsartikkelen som ligger på Fasteaksjonen.no Bruk det formatet dere ønsker og har nytte av. Vi i Kirkens Nødhjelp har lagt forholdene til rette for at dette skal være så enkelt som mulig for dere. Det skal være gjennomførbart.

Hvordan kommer man med i lokalavisa? Bruk pressemeldingen, leserinnlegget, artikkelen og menighetsartikkelen som ligger på Fasteaksjonen.no Planlegg litt på forhånd Snakk med nabosognene. Skal de gjøre noe mer enn å sende en pressemelding? Finnes det en person i sognet som gikk med bøsse for 50, eller kanskje 30 år siden, og som fremdeles bidrar? Er det bosatt flyktninger fra et av landene hvor Kirkens Nødhjelp jobber? Skal han eller hun gå med bøsse? Hva ville du ha lest om? Dersom du ville ha lest saken er sannsynligheten stor for at også noen andre vil lese den.

Hvordan kommer man med i lokalavisa? Bruk pressemeldingen, leserinnlegget, artikkelen og menighetsartikkelen som ligger på Fasteaksjonen.no Planlegg litt på forhånd Snakk med nabosognene. Skal de gjøre noe mer enn å sende en pressemelding? Finnes det en person i sognet som gikk med bøsse for 50, eller kanskje 30 år siden, og som fremdeles bidrar? Er det bosatt flyktninger i et av landene hvor Kirkens Nødhjelp jobber? Skal han eller hun gå med bøsse? Ring lokalavisa, eller aller helst en journalist du kjenner Få frem viktigheten av saken Få frem at dette er noe som har skapt engasjement i deres menighet Gjør en avtale om at du sender en oppfølgingsepost med mer informasjon og bilde Send pressemeldingen, eventuelt en lokal versjon av denne, og annen informasjon som kan være interessant for journalisten Lurt å ta kontakt rett etter at forrige avis kom ut – da ønsker alle journalister nye idéer Det blir best lokalt

ROLVSØY ULSTEIN Dette er den samme artikkel i to ulike aviser. Hvilken har dere mest lyst til å lese? Dette viser hvor viktig bildet er. Det lokale selger.

I fjor jobbet jeg i TV-aksjonen. Fikk erfare at kreativiteten til Trøndere er sterk. Bjugn. Ørlandet. Skatval. Se på disse bildene. Disse bildene selger. Man får lyst til å lese saken.

Under fasteaksjonen i 2015 var det konfirmantene selv som skrev i Adresseavisa

Eks fra Hitra: kort om saken, innsamlede midler, informasjon om konfirmantene og informasjon om at det ikke er for sent å gi.

Frogn Rakkestad Asker

Lier

MENIGHETSBLAD Namsos og Fosnes Leksvik og Stranda

Gjør et forsøk Oppsumering Bruk pressemeldingen, leserinnlegget, artikkelen og menighetsartikkelen som ligger på Fasteaksjonen.no Planlegg litt på forhånd Ta kontakt med lokalavisa, eller aller helst en journalist du kjenner Hovedpoeng: Tenk lokalt og kreativt. Gjør det enkelt. Det er mange måter å gjøre dette på. Det viktigste er at dere gjør et forsøk.