MÅL FOR ARBEIDSGRUPPENS ARBEID

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
7. mars 2016 Prosjekter i EA knyttet til arbeids- og læringsmiljøet.
Advertisements

Rådgivernettverk Elev- og lærlingombud Lasse Knutsen.
Prosjekt Arbeidskraft Hovedformål og delprosjekter Vi tror på muligheter.
Et felles løft for alle Gjennomføring av arbeidsmøte.
UTDANNINGSFORBUNDETS LANDRAPPORT Tore Fjørtoft Sentralstyremedlem og leder av Sentralt Lederråd Majvik 2-4.september 2013 Landrapport 2013.
1 Videreutvikling av administrative støtteprosesser ved DMF.
Oppstart og avslutning av prosjekter Prosjektleder Olav Torp Ass.prosjektleder Tor Inge Johansen.
Spillermøte G april.
Fritid med Bistand V/ Seniorrådgiver Anders Midtsundstad
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Veilederen er utarbeidet av SINTEF Byggforsk, på vegne av KS, 2006.
ROS-analyse.
Hva handler matematikk om? Om hvorfor har vi det i skolen?
INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon
Prosjektpresentasjon – Innsikt og idé
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
Familieråd En for alle, alle for en
Hvilket planstadie er klubben på?
Struktur i høyere utdanning – SamarbeidArbeidsdelingKonsentrasjonSammenslåing Allmøte SVT 5 desember.
Utdanningskomiteen 19. mai
IE - Samlokalisering Allmøte 25. september 2017
NTNUs samarbeid med lav- og mellominntektsland
Gruppeprosess Dialog som ramme for gruppeprosessen Lokalt fokus
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Valgfag innsats for andre
Veilederen er utarbeidet av SINTEF Byggforsk, på vegne av KS, 2006.
Kartlegging av arealbruk Januar/februar 2018
Hva gjør kommunene med deltidsspørsmålet?
Tema 5 ePlanSak og digitalisering av planprosessen
20 September, 2018 Sjekkliste for beslutningspunkter (BP) knyttet til HiOAs prosjektmodell For mellomstore og store prosjekter - verktøy for prosjekteier.
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
Oppsummering av spørreundersøkelse:
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Aktiviteter i campusutvikling høst 2017
Forskningsopplegg og metodekombinasjon Tommy Tranvik, AFIN
Kjennetegn på dybdelæring B-Samarbeid
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Forprosjekt Finnmarksmodell barnevernet
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Misoppfatninger knyttet til tallregning B – Samarbeid
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Oppsummering av FINF litt om hjemmeeksamen
Samlokalisering etter fusjon
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
Margaret Louise Fotland, AF Elin Stangeland, Universitetsbiblioteket
Ymse om regelverksutvikling
Problemløsingsstrategier B – Samarbeid
Teknologi i realfagene B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Styringsgruppemøte 15. november 2017
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Digitalt læringsmiljø
03 Introduksjon til ROS-analyse 08 PowerPoint-mal for ROS-analyse
Systematisk arbeid med motivasjon
Systematisk arbeid med motivasjon i fag
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Porsangerfjorden 2.0 Innspill Gunnstein Bakke Seniorrådgiver
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 3 – Intensiv opplæring
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 2 – Observere elevenes strategier
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Utskrift av presentasjonen:

MÅL FOR ARBEIDSGRUPPENS ARBEID SVARE PÅ: Hvilke typer areal trengs? Hvordan skal arealene brukes? Hvor mye av dette arealet vil NTNU trenge? En av flere arbeidsgrupper Arbeidsgrupper etableres med deltagere fra flere fakultet, fellesadministrasjonen, og med medlemmer med erfaring fra ulike former for tillitsmannsarbeid. Arbeidsgruppene er ikke partssammensatte, og skal ikke ta beslutninger. Formell medvirkning skjer i NTNUs etablerte medvirkningsfora. Deltagerne bidrar inn i arbeidet i kraft av egen kompetanse og erfaring. Rektor har utnevnt en leder av hver arbeidsgruppe. Denne personen er rekruttert fra NTNUs linjeorganisasjon. Rollen som leder av arbeidsgruppen omfatter blant annet følgende oppgaver: •Etablere og holde kontakt med NTNUs organisasjon og fagmiljøer •Ivareta NTNUs interesser sammen med arbeidsgruppens øvrige medlemmer •Bidra til å forankre prosesser og arbeidet i fakultetene •Bistå med å informere om arbeidet i arbeidsgruppen •Bidra til at arbeidsgruppen får tilgang til relevant informasjon og relevante ressurser

FASE 2, DEFINERE - GJENNOMFØRES 2017

ARBEIDSPAKKER 02 TRINN 1: Planlegge metode Definere mål UTFORSKE MULIGHETER 02 BESKRIVE DEFINERE OG MÅLSETTE ANALYSERE BESKRIVE KARTLEGGE EKSISTERENDE TRINN 1: Planlegge metode Definere mål 2: Gjennomføre kartlegging og utforsking 3: Analysere og kvalitetssikre 4: Anbefale

DEFINERE ARBEIDSPLASS-AREALER DEFINERE OG MÅLSETTE DEFINERE ARBEIDSPLASS-AREALER DEFINERE OG MÅLSETTE SPØRSMÅL Hva er «Arbeidsplass» – og hvordan kan det beskrives? Hva karakteriserer prosessene som typisk finner sted i disse rommene? Hvem er kjernebrukerne (studenter, professorer, osv.)? Hvilke parametere er relevante for slike rom? (små-store, delt-fast, åpent-lukket) Kan vi se for oss en innledende typologi for slike rom?

Hvordan vil undervisnings og forsknings endre seg i fremtiden? UTFORSKE MULIGHETER UTFORSKE MULIGHETER SPØRSMÅL Hvordan vil undervisnings og forsknings endre seg i fremtiden? Hvilke faktorer eller trender vil trolig ha en påvirkning på de fremtidige kravene til arbeidsplassareal? Hva er nye, lovende konsepter innen arbeidsplasser? Hva forventer/ønsker ansatte og studenter fra et ideelt arbeidsmiljø? Ulike scenarioer, teknologi, klimaendring og tilgang til ressurser DEFINERE OG MÅLSETTE

METODEBESKIVELSE, KARTLEGGING REGISTRERING AV BRUK KARTLEGGE EKSISTER-ENDE METODEBESKIVELSE, KARTLEGGING REGISTRERING AV BRUK Forstå hvordan dagens arbeidsplasser og lokaler blir brukt Teller tilstedeværelse fire ganger per dag i to uker Arbeidsstasjoner, møterom, sosiale soner, annet Teller antall som er til stede, ikke hvem Standard skjema og rute – tellingen kan (bør) gjennomføres av rådgiverne eller av en NTNU ansatt (student?) etter veiledning fra rådgiver Viktig: Finne tidsrom som er «normalt»

METODEBESKIVELSE, KARTLEGGING SURVEY KARTLEGGE EKSISTER-ENDE METODEBESKIVELSE, KARTLEGGING SURVEY Velprøvd og anerkjent undersøkelse med over 200.000 svar i databasene Hovedtema: Hvor godt legger arbeidsplassen din til rette for det du skal gjøre? I tillegg: Mobilitet, fasiliteter, tjenester Muliggjør benchmarking Metode og gjennomføring diskuteres i arbeidsgruppa før sommerferien 2017 http://www.leesmanindex.com/

MÅLBILDE ØNSKET FREMTID LØSNING HVORDAN VI JOBBER Vi har starter med å definere mål, ønsket fremtid og å beskrive hvordan vi jobber (aktiviteter, arbeidsplasser). Dette skal grunnlag for løsning.

Arbeidsplasser ved NTNU er: NTNU arealer hvor de ansattes arbeidsoppgaver løses, individuelt eller sammen med andre Arealene skal •Være tilgjengelig for de ansatte •Ha kvaliteter som muliggjør effektivt arbeid •Ha kvaliteter som tiltrekker seg de beste fagressursene

Hvilke kvaliteter muliggjør effektivt arbeid og tiltrekker seg de beste fagressursene ved vårt fakultet?