Roede-kurslederen på Facebook

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements

Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Tilpasset opplæring i praksis Ved Espen Schønfeldt
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Studieverkstedet v/Grethe Moen Johansen
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Guide til Facebook - sider og arrangementer
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Veien mot arbeidslivet Jobbsøking
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Hvordan intervjue en forsker?
Grav i all hast Siri Gedde-Dahl.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
KURS I PRESENTASJONSTEKNIKK
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Salgsteknikker & Sosial media
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Er du synlig der dine kunder forventer å finne deg?
Om å skrive om litterære tekster
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
10 regler for å skrive for web
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Mediene er den viktigste kanal for å skape debatt og nå ut med budskapet vårt. (eks. Sykepleierforbundets politikk eller Arbeiderpartiets politikk). Hvis.
Kjør debatt - Hva? Hvem? Hvordan? Berit Strømshoved, Lillehammer bibliotek Litteraturhus Lillehammer.
Politisk påvirkning.
Tema Programmer som vil lure deg Personer som vil lure deg Statistikker Hva du bør tenke på Det er hjelp å få!
Drama som læring Noen tips til aktiviteter. Samvittighetens røster En elev personaliserer personen som har et dilemma, et problem eller etisk utfordring.
Hvordan skrive egne dilemma
Markedsføring.
Northwind traders Hvem vi er
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Verktøy for å kartlegge holdninger
Informasjonssikkerhet i hverdagen
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Tips til hvordan å lykkes med læringspartner
Sosiale medier på En innføring.
Facebook for frivillige
Kursdeltakerundersøkelsen Deltakernes opplevelse av oss
Verdiarbeid KL-møte februar 2014.
Roede-kurs på arbeidsplassen
Tips for bruk av sosiale medier
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Synlighet og oppslutning
Gode venner som hjelper andre
Casino Tjene Penger Tips og Råd. Bare Flaks? Har du noen gang spurt deg selv et spørsmål, hvorfor noen spillere er mer profesjonelle enn andre? Hvordan.
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Tips til hvordan å lykkes med læringspartner
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Enkel brukerveiledning
Camilla Hall-Henriksen
Viktige spørsmål om kjønn, samliv og barn
Quiz gir deg fler kunder!
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Velkommen til kurs for språkhjelpere
Osloskolen Oslo VO Rosenhof Kurs 2
Del 3 Lek og samarbeid mot mobbing
Om Verdensdagen for psykisk helse
Enkel brukerveiledning
Utskrift av presentasjonen:

Roede-kurslederen på Facebook

Hvorfor skal du være på Facebook? Fordi det skaper en forretningsmessig verdi! Link til din KL-side eller en artikkel på greteroede.no – det skaper trafikk – og derved økt salg. Oppdaterer du regelmessig, vil du alltid være i kundens bevissthet. Økt kjennskap, øker salg.

Noen av verdiene med å være på Facebook: 1. Gratis markedskanal 2. Effektiv kundeservicekanal 3. Relasjonen til eksisterende kunder og interessenter styrkes 4. Du får innspill fra KD og andre 5. Push-kanal for informasjonsformidling Du MÅ ikke betale for å være synlig. Er du aktiv, kan du nå mange med dine innlegg Facebook er raskt – du får varsel ved spørsmål, likes og innlegg -> Svar med en gang!! Du kan være noe mer uformell og personlig på FB enn eller skriftlig. Snakk med dine kunder!! Samtaler styrker relasjoner. Vær åpen! Spør etter tips om kursdager, tider, temaer…. Du bestemmer hva du vil si og når – men tenkt på ikke å drukne kunden i oppdateringer.

Bør DU som KL være på Facebook? JA, hvis du ønsker å markedsføre deg, ha en dialog med brukerne og være tilgjengelig for kundene dine. NEI, hvis det ikke er noen grunn til at kunden vil forvente å finne deg der. Hva er rett for deg?? JA – det krever en innsats av deg. Du må være tilstede, men ikke bruke veldig mye tid. Men du må ha en levende FB-side. Husk alltid at du er Roede-kursleder. NEI – hvis du ikke er aktiv på nett i det hele tatt, bør du tenke deg om

Hva skal du lage? Lag en SIDE (page) – ikke gruppe eller profil En SIDE er offentlig og synlig for alle En SIDE kan likes av hvem som helst Den som liker en SIDE får oppdateringer i sin nyhetsstrøm SIDE-oppdateringer syns av dine venner og deres venner Du får statistikk på din SIDE Du kan annonsere En SIDE (for bedrift) gir fordeler. Mange kan se den – du når nye kunder. Informasjon fra en SIDE som man aktivt liker, oppfattes ikke som spam. Du kan enkelt følge med på hvem som liker, hvor mange som ser, hva som blir populært. Du kan lage annonser for en SIDE.

En plan gjør det enklere! Du sparer tid Gjør en enkel redaksjonsplan: X antall statusoppdateringer/uke, faste dager. F eks: Om mat eller en oppskrift Artikkel fra greteroede.no eller Roede-metoden på FB Om dine kurs Du kan planlegge og publisere i forveien Spar tid ved å planlegge. Oppdater gjerne faste dager. Bestem tema i forveien. Hold deg til planen. Regelmessighet skaper forventing. Kundene vil vente på oppdateringene dine. Her er eksempel på temaer. Forhåndspublisering: Klikk på klokkesymbolet under ditt innlegg før du legger ut – du kan sette dag og klokkeslett frem i tid. Perfekt for å slippe sitte hver dag! Men; ikke glem å følge med på eventuelle kommentarer.

Bygg relasjoner – vinn kunder… Post historier som folk bryr seg om Post historier som du selv vil lese Still spørsmål Svar alltid på henvendelser! Tenk DEG ikke MEG! (her får du….hva har du….etc) …da beholder du dem! Hvis du er lydhør, vil du beholde dine venner. Snakk med dem – hør på dem. Svar høflig – svar ROEDETE. Gi noe til kundene – ikke bare fortell om deg selv. Tenk på at du ALLTID er Roede-kursleder.

HVOR lager du din side? http://www.facebook.com/pages/create Velg Lokalt firma eller sted Velg kategori – f eks Helse/skjønnhet Bruk gjerne bildet fra Roede-metodens side OBS!! Vær nøye med navnet – det skal være: Roede-kursleder Kari Kursleder Det er svært viktig at du bruker et bilde i Roede-ånd. Bruk gjerne bildet fra vår egen side – det skaper gjenkjenning. OBS, OBS – navnet SKAL være Roede-kursleder XX.XX. Navn kan KUN forandres en gang, og må derfor angis riktig.

Annonsere på FB Annonsene i nyhetsstrømmen forsvinner snart Velg derfor høyre kolonne Lag en annonse eller promoter et innlegg Velg en målsetting Bestem hvem du vil nå Annonser i nyhetsstrømmen vil bli borte før april. De blir ofte rapportert som spam. Annonser i høyre kolonne ses på som annonser – og aksepteres. Tenk på hva du vil med din annonse – skape oppmerksomhet/få flere likes/selge flere kurs? Tenk nøye igjennom HVEM du vil nå – jo mer du definerer ditt publikum, jo bedre treffer budskapet.

HVOR lager du annonse? http://www.facebook.com/ads/create Du kan også gå inn fra din egen side Velg høyre kolonne Bestem din målgruppe! Begrens geografisk område Sett et budsjett! Følg med på hvordan det går! Følg henvisningene nøye trinn for trinn. Facebook endrer ofte fremgangsmåten – derfor lager vi ikke bruksanvisning.

OMG… Du vet vel hva dette betyr i sosiale medier? Men det kan bety mer!

OMG ;-) Vi skal bli super-bra i sosiale medier! Vi starter et samarbeid med et byrå for å bli bedre Du får lære deg de beste knepene Lettere sammen – når alle gjør de samme tingene! Du kan bli med i workshop på kompetansesamlingen Neste mulighet blir på kongressen Vi inngår samarbeid med byrået OMG. Vi lager felles retningslinjer for hva vi som KL kan gjøre i sosiale medier. Vi begynner med Facebook, men kan eventuelt inkludere andre sosiale medier etterhvert. Dette kan bli din viktigste markedsføringskanal!

Lykke til! Følg Grete Roede på facebook.com/Roedemetoden twitter.com/roedemetoden linkedin.com/company/grete-roede-as youtube.com/roedemetoden