Støttefunksjonen Støttefunksjonen utfører arbeidsoppgaver primært for intern organisasjon (politisk nivå, rådmann, enheter, avdelinger, enkeltansatte),

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
-Ein tydeleg medspelar FAGDAG 27. OG Tema innen mva, regnskap Siv T. Hansen.
Advertisements

1 1 Kommunenes nye byggesaksbehandling – nye kontrollformer: Byggesaksarbeidet i endring Presentasjon Norges Forskningsråd 12. november 2004 Sosialpsykolog.
Fagenhet Økonomi okt 2009 Omorganisering oktober 2009 Stab - Fagenheter Ledelse Fagenhet Økonomi.
Fremtidas byggenæring - undersøkelse 1. Hvor relevant opplevde du møtet om framtidas byggenæring? På en skala fra 1 – ikke relevant meget relevant.
SIO-prosjektet (Statlig initierte omsorgstjenester) Forsøksordning med statlige kriterier og finansiering av omsorgstjenester. Kirsten Petersen August.
Sett inn Prosjektnavn Prosjektleder: … Statnett:... Prosjektbeskrivelse OBS! Se notater under foilen for veiledning!
Informasjonsmøte vedr. konkurransen: Rammeavtale juridiske tjenester Oslo 5. november 2013 Kate-Mari Hagen og Monika Hagen Sykehuspartner.
Nordfjordrådet Kva tenester opnar IKT-driftssenter for?
11 Sekretærkonferansen Januar 2010 Plogspissprosjekt Sekretærens rolle i organisasjonen.
Inntekter i 2017 Nominell vekst i frie inntekter: 2 % (gjennomsnittet for Nord-Trøndelag 1,8 %) Reell vekst i frie inntekter: -0,5 % (deflator 2,5 %)
Februar 2013 IKT-strategi Gruppe 4 Jan Magne LangsethGro Li Sletvold Fridtjov Valde JansonAmel Konjhodzic Anne Berit SkogvangBerit Aarnes Magnus.
Støttefunksjonen Støttefunksjonen utfører arbeidsoppgaver primært for intern organisasjon (politisk nivå, rådmann, enheter, avdelinger, enkeltansatte),
Veileder for gevinstrapportering
VELKOMMEN TIL FAGDAG I ØKONOMI
FRA DRIFT I AVDELING TIL UTSKILLING I SELSKAP
Rapport: Å ville utvikle skolen
Strategikonferansen okt 2016
Hvordan sikrer kommunen langsiktig økonomisk styring?
Samhandlingsreformen
Kommuner som har gått ut av ROBEK-lista
KS veileder i BU organisering av Eiendom og tekniske tjenester.
DRI3001 V-16 Bacheloroppgave
Tromsø kommunes årsregnskap
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Oversikt over lovgivning med stor betydning for digital forvaltning
Beredskapsorganisering knyttet til selvangivelsesperioden
Sourcingstrategi for «Virksomhetens navn» innenfor område «xx»
IBE110 Informasjonsteknologi - introduksjon
Erfaringer med regionalisering Skatteetaten
Økonomiplanprosessen Budsjett 2018 Økonomiplan
Tema 8 Strategier for hvordan kommunene bør gå fram når plan- og byggesaksprosessen skal digitaliseres (sjekkliste på noe av det som må vurderes nærmere.
KS veileder i BU organisering av Eiendom og tekniske tjenester.
Prosjektveileder Forklaringer og enkle hjelpemidler
USITs Målbilde og prioriteringer
Hva består bystyresystemet av ?
20 September, 2018 Sjekkliste for beslutningspunkter (BP) knyttet til HiOAs prosjektmodell For mellomstore og store prosjekter - verktøy for prosjekteier.
Verdikjedeintegrasjon
Målbildet Stab/støtte
Internt handlingsrom (IHR)
Minstekrav til elektronisk meldingsutveksling
UNINETT-avtalene Leverandøroppfølging BtB-prosjektet E-handel
Elektroniske dørlåser
Prosjekt NAV Værnes Etablering av NAV Værnes KS-samling Gardermoen 25. april 2016 Kjell Fosse (Rådmann, Stjørdal kommune) Roar Vikvang (Leder, NAV.
Læringsreiser Mandat Veien fremover Organisering
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Forsterkningstiltak fosterhjem
Halvårsrapport 2017 Internrevisjon
Satsinger budsjett 2019 SG BOTT:ERP Digitaliseringsprogrammet
Interne analyser - for utvikling av kategoristrategi
Administrativ organisering Tjeldsund kommune 2020-
Den skandinaviske biogasskonferansen 2018
Oversikt over lovgivning med stor betydning for digital forvaltning
Digital styringsmodell og prioriteringsprosess for prosjekter
Bikkjestykket barnehage Tidlig innsats og utfordrende atferd
Komité mennesker og livskvalitet
Elektroniske dørlåser
Digitaliseringsarbeidet i Lillehammer-regionen
Månedsrapport – prognose per 1. tertial 2019
Navn og dato slik: Navn Navnesen, 2. mars 2011
RASKESTE VEI FRA TALE TIL TEKST!
Orientering kommunestyret i Tysfjord kommune den
Seniorråd og ny Kommunelov
Ordfører Administrasjonssjef Seksjoner Støtte Kommunestyret
Utskrift av presentasjonen:

Støttefunksjonen Støttefunksjonen utfører arbeidsoppgaver primært for intern organisasjon (politisk nivå, rådmann, enheter, avdelinger, enkeltansatte), men har også utadrettet virksomhet i form av inn- og utbetalinger, fakturering og innfordring av kommunale krav som f.eks. foreldrebetaling barnehager og sfo, eiendomsavgifter, eiendomsskatt og skatt på formue og inntekt. Økonomi/regnskap Lønn/Personal * regnskap (AK, AKF og AH) * føring, utbetaling * fakturering/innfordring * fravær, sykepengeref. * budsjett / øk.plan * pensjon * finans * tilsettinger * eiendomsskatt * omplasseringer * skatteinnkreving/kontroller * bistand til enhetene * bistand til enhetene IT * drift av kommunens dataløsninger (hardware og software), kommunikasjon/nettverk + telefoni Tildelingskontor * Tildele tjenester innenfor pleie og omsorg

Støttefunksjonen Endringer/nye utfordringer: Digitalisering, digital kommunikasjon Tekniske løsninger Stabilt/oppegående driftsmiljø på IT Endrede arbeidsoppgaver/-rutiner Støtte til enhetene/avdelingene Fakturabehandling (både inngående og utgående) Inn- og utbetalinger Arbeidsgiverkontroller

Støttefunksjonen Muligheter/hvordan løse nye utfordringer: Utnytte maksimalt de systemer/rutiner vi har i dag Bedre/nye tekniske løsninger – nødvendig ”løft” på IT Microsoft oppgradering Oppdatering av datasenter (evt. ”skytjenester”) Rutineforbedringer – organisering av arbeidet Være god på informasjon Enda bedre samarbeid – trekke i samme retning Bevisst på prioritering Krav til leverandørene Interkommunalt samarbeid