Pedagogisk kafé Kuventræ skule.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Vurdering for læring UDF/AH 3. og 4.november 2010 Else Ravn
Lederperspektiv på prosjektet, Framtida nå, les og forstå
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
LP-modellen fra et rektorperspektiv
ELEVVURDERING Skedsmo kommune Dag 1: Kursleder: Mona E. Flognfeldt, Høgskolen i Oslo.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Skolen som lærende organisasjon NFFL
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Klasseleiing - læringsleiing Mykje meir enn reglar og rutinar! Klasseleiingsbordet: Ein integrert kompetanse.
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
FRÅ MELLOMTRINN TIL UNGDOMSTRINN Du ska få en dag i mårå som rein og ubrukt står og med blanke ark og farjestifter tel, ……. FORELDREMØTE FOR 7. TRINN ORSTAD.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Fag og bøker Norsk Matematikk Lekser. Å lese saman med barnet Kvifor…
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
Hvordan skal vi gjennom fokus på læringsmål og elevvurdering skape et økt utbytte for den enkelte elev? Læringssamtalen Hvordan skal vi gjennom fokus på.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Skuleovertaking * Bratteberg skule er praksisskule for lærarutdanninga ved HVO. * Skuleåret skal Sæbø skule og Bratteberg skule ha praksisopplæring.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Workshop: Kjenneteikn ved god eigenvurdering Oppgåver a) Kva er suksesskriterier for eigenvurdering? (for elevar) b) Kva metodar vil kunne føre til god.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
Arbeidsmøte Mål for økta: Skape betre forankring for utviklinga i dei tre fasene i progresjonsplan hausten Førebu prosessane gjennom dei.
VURDERING FOR LÆRING I ULSTEIN KOMMUNE Sjøborg
VURDERING FOR LÆRING MÅLSETJINGAR, KJENNETEIKN PÅ GOD PRAKSIS OG ORGANISERING AV LÆRANDE NETTVERK.
Eigenvurdering og sjølvregulering
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Delmål: Å utvikle en lærende organisasjon
Meiningsfull læring skjer gjennom:
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Kva no. Læringsmål og kriterium er på plass
Status: LeseLos og «Ungdomstrinn i utvikling»
Vel digital postkasse på Noreg.no
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Ekstern vurdering for kvalitetsutvikling i barnehagen
Eigenvurdering og sjølvregulering
Brukarundersøkjing Fokusområder:
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
VELKOMMEN TIL 8.TRINN HAUSTEN 2017
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Kort om implementering
Vurdering og klage på standpunkt
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Oppgaver som fremmer kommunikasjon B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Vel digital postkasse på Noreg.no
Vegen vidare… Kva skaper eit godt og utviklande læringsmiljø?
VELKOMEN SOM FØRESETTE TIL 8. TRINN HAUSTEN 2019
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Pedagogisk kafé Kuventræ skule

Bakgrunnen for pedagogisk kafé Medarbeidarsamtalane viste at det var eit stort ønske om å få meir pedagogiske diskusjonar i personalgruppa. Personalet gav og klårt uttrykk for at det ikkje var tid/overskot til å gjera noko ut over den vanlege arbeidstida.

Lærande organisasjon ”En lærende organisasjon er en organisasjon som har gjort det til sit væsentligste kulturtræk at lære af erfaring.” ( Helle 2006) Praksiserfaring må brukast og formidlast systematisk.

Viktige trekk ved lærande skular: ”Kvardagslæring” var utbreidd. Lærarane fungerer i samhandling. Prøver ut nye undervisningsopplegg saman og diskuterte resultata i etterkant. Gjennomarbeidar både fiasko og suksess. Personalet er forplikta til å prøva ut det som blir bestemt.

K1 nivået: Her vert undervisning gjennomført, samhandling med elevane. K2 nivået: Her planlegg og vurderar ein handlingane i K1, samhandling med kollegaer. K3 nivået: Her ser ein på seg sjølv og læreplanen i eit fugleperspektiv.

Det er viktig å trena seg opp til systematisk tenking. Læraren må stilla spørsmål ved eiga undervisning. Etablera eit fora der lærarane kan diskutera pedagogikk.

”Når lærere skal lære er forskjellighet en fordel, man lærer sjelden noe av tvillingsjelen. Når elevene skal lære er det en styrke hvis lærerene de møter har same elevsyn og utøver samme elevbehandling.” ( Helle 2006) I utviklingsarbeid kan bruk av faste team som drøftingsgruppe virka avgrensande.

”Utviklingstiltak starter ofte i en del av skolen og er i starten basert på ”frivillig” deltakelse. Dernest spres ny og lovende praksis til hele skolen.” (Helle 2006)

Leggja til rette for gode pedagogiske diskusjonar på tvers av dei faste teama. Systematisk deling av praksiserfaring.

Å koma fram til noko som alle skal kunna vera med å utvikle vidare. Vi vil at lærarane/pedagogane skal vera villige til å læra, prøva ut teoriar i praksis, og til å setja si eiga samhandling med elevane i sentrum for debatten.

Ansvar / innhald: Adm./plangruppa organiserer ped. kafé. Bestemmer tema. Utformar problemstilling/ spørsmål som skal styra samtalen/ invitera til refleksjon. Ein/ fleire kan presentera eit tema. Diskutera faglitteratur. Varierar mellom samtale / utprøving /opplæring.

Styrte grupper Ofte er det dei same lærarane som går igjen på dei ulike stega. Ulike pedagogiske meiningar i teama kan føre til at det ikkje alltid er så lett å sette i gang med nye idear. Dei som er organiserte i dei einskilde teama kan bli for like og får såleis ikkje den ”pedagogiske utviklinga” ein kunne ønskja. Det har vore lite ”pedagogisk” kommunikasjon på tvers av trinna.

Setja saman gruppene slik at folk som treng støtte på noko dei gjerne vil gjennomføra, kan finna sine støttespelarar. Ein kan splitta personar som ikkje fungerer saman, eller som ville ha påverka prosessen negativt. Dette fordi dei saman er sterke, men kvar for seg kan vera villige til å høyre på nye idear og truleg få ei positiv erfaring med seg. I styrte grupper kan ulike tradisjonar møtast og truleg inspirera til eit felles utviklingsmål.

Organisering På personalrommet, med kaffi, frukt m.m. Gruppa må ikkje vera for stor.

Organiseringa gjer diskusjonen ”ufarleg”. Målet er å skapa innsikt. Plangruppa bruker notata frå møta som grunnlag for vidare utviklingsarbeid på skulenivå. Kvar lærar kan ta med seg nye idear og innspel ut i praksisfeltet. Vi får til ei utvikling både på klasse- og skulenivå.

Vår erfaring Å starta eit utviklingsarbeid på pedagogisk kafé, har vore vellukka. Auka refleksjon og gode pedagogiske diskusjonar. Samarbeidet på tvers av trinna og teama har auka. Endra praksis på alle nivå.

Eksempel frå våre pedagogiske kafèar. Elevmedverknad i vurderingsarbeidet Læringsmål

Elevmedverknad i vurderingsarbeidet Elevane skal ikkje berre bli vurderte, men også sjølve vurdere kvaliteten på eige arbeid, kva ein faktisk meistrar, og kva som kan gjerast betre. I vurderingsprosessen er det heilt nødvendig at elevane blir involverte og får erfaring med og kunnskap om vurdering og eiga læring. Skulen skal altså leggje til rette for at lærarar og elevar kan samarbeide om vurdering. (Opplæringslova § 3-4 og §4-5)

Kva praksis har vi på Kuventræ med at elevane får vere med i vurderingsarbeidet? Kan elevane vere med allereie frå 1.klasse, eller er medverknad frå 1.klasse berre fine ord som ikkje lar seg realisere i praksis? Kan elevane ”trene” på å vurdere seg sjølve? Kva for ord/omgrep bruker de når de gir tilbakemeldingar? Gir tilbakemeldingane rom for respons frå elevane? Vil medverknad i vurderingsarbeidet, eigen vurdering, gi motivasjon for meir læring? Andre problemstillingar?

Oppsummering Punkt 1 Ingen felles praksis. Alle trinn lar elevane delta i vurderingsarbeidet på ulike måtar. Punkt 2 Vi lar 1.klasse vera med å vurdera seg sjølv og andre.

Punkt 3 Det er viktig at elevane trenar på å vurdera seg sjølv og andre. Punkt 4 Tilbakemelding variere ut frå alderstrinn.

Punkt 5 Vi strevar med å gi rom for respons. Punkt 6 Elevmedverknad gir motivasjon for meir læring.

Tema er læringsmål på lekseplan – bruk på skulen, og heime: Mola / Mailin innleiar. Problemstillingar til drøfting: Korleis bruker du læringsmåla på din plan gjennom veka? Korleis skal vi presentera læringsmåla på ein positiv og engasjerande måte til foreldra? Korleis skal vi organiser dette på foreldremøta våre i haust? Kom med forslag til problemstillingar som vi kan bruke på foreldremøta.

Oppsummering Punkt 1 Alle trinn gjennomgår læringsmåla. Punkt 2 Bruke klassen sin plan og gå gjennom den saman med foreldra.

Punkt 3 Diskutera i smågrupper. Klare problemstillingar. Punkt 4 Korleis bruker de foreldre vekeplanen heime for å hjelpe eleven med leksene? Les de planen saman med eleven kvar måndag… Har de fokus på læringsmåla kvar dag når eleven gjer lekser… Spør de: Kva har du lært no/ korleis ligg du an i høve til måla? Går de gjennom måla kvar torsdag før vekeprøva kjem om fredagen?

Har elevane medverknad på vurderinga? Ikkje på sluttvurderinga etter kompetansemåla Men dei har det i undervegsvurderinga – forklara korleis dei har tenkt når dei har gjort, eller skal gjere ei oppgåve – reflektere høgt m.m. Forklare medelevar korleis dei har kome fram til ei løysing Skrive logg om: Kva har eg lært? Kva vil eg finne svar på? Korleis tenkjer eg å jobbe? M.m. Ikkje alle elvane er modne til å vurdere seg sjølv Viktig at elevane opplever det dei vurderer som viktig informasjon til lærar – at vi tar dei på alvor