«Spennende, men ikke relevant for eksamen»

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Advertisements

Bokpresentasjon Stavanger
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Truls Fretland - Seminar 29.november 2005 Flervalgsøvinger og tester I diskret matematikk og algoritmer høsten 2005.
Forskningsrapporten: Sjekkliste før innlevering (empirisk rapport)
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Velkommen! Norsk 101 (5-10 trinn).
Erfaringer med bestått/ikke bestått •Eksempel 1 –Individuell oppgave tidlig i studiet •Eksempel 2 –Gruppeoppgave sent i studiet.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Systemforvaltning Faglærere: Bjørn Klefstad og Knut Arne Strand
Utbytte av læringsmål Innlegg på workshop med fagansvarlige basiskurs Handelshøyskolen BI Oslo ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet.
Bestått/ikke-bestått
ERFARINGER MUNTLIG TENTAMEN I MARS: ØVING. INSTRUKSJONER TIL ELEVENE: KLARE OG PRESISE (UNNGÅ TELEFONER). BARE PRESENTERE RELEVANT STOFF.
KURSETS INNHOLD Seminar 1 (slutten av mars) Innføring i forlagsarbeid –Presentasjon av Cappelen –Presentasjon av Avdeling for oversatt skjønnlitteratur.
Helhetlig vurdering av studentenes prestasjoner i PBL-strengen
Opplegget er utarbeidet i et samarbeid mellom:
Institutt for spesialpedagogikk Velkommen til Informasjonsmøte SPED1010 Vår 2011.
Bruk av IKT i undervisningen Innlegg på fakultetets undervisningsdag Stein Dankert Kolstø, IPP.
PEDAGOGISK UKE, NOEN TANKER Institutt for fagspråk og interkulturell kommunikasjon (FSK) Anne Kari Bjørge, instituttleder.
Lærerkonferansen 2014 og veien mot læringsutbytte for faglig ledelse.
Å skrive akademisk Formelle krav.
Bachelorprogrammet i offentlig administrasjon og ledelse OADM 3090 AVSLUTNINGSEMNE Faglig opplegg våren 2007 Læringsmål: - Trening i problemløsning gjennom.
Læringsmål for PECOS Prosessen og innholdet Anne Julie Semb Programleder PECOS.
Jour4110 Journalistikkforskning: teori og metode Studiepoeng: 20 Obligatorisk for alle masterstudenter i journalistikk.
Examen Philosophicum ved Universitetet i Oslo
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
EXFAC03-MVIT Introduksjon til emnet Emnets websider:
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Velkommen til FRM1110-Grunnleggende Farmasi
MAS 1500 Vest-Europeisk historie
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 Introduksjon til Demokrati og Rettigheter i informasjonssamfunnet (DRI) 3-årig studium.
Introduksjon til øving 3
Individuell fagtekst fra praksis.
Eksamen i Pel. GLU Mattias Øhra og Camilla Wiig.
IKT1+2 eksamen 2005 kort om IKT2-delen av pensum (+ litt fra IKT1-pensumet :-) Tirsdag 3. mai 2005.
Fagintegreringsdag GLU Camilla Wiig. Agenda – 11.30Informasjon og status Refleksjoner fra praksis Praksisbesøk Eksamen i pel –
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 Introduksjon til Demokrati og Rettigheter i informasjonssamfunnet (DRI) 3-årig studium.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
Gruppeveiledning Eksamensforberedelse for studenter som deltar i prosjektet Veiledning i akademisk skriving.
Informasjonsmøte for SPED3000 Høst Kontakt Administrativ ansvarlig Andrey Belovodskiy Kontor: 440 Faglig.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
ITA2317R/ITA4317R – La grande bellezza - Italiensk film og fjernsyn i Roma Sommeren 2016.
Institutt for pedagogikk Praktisk informasjon om bachelorprogrammet i pedagogikk.
Elektroniske mapper som arbeids- og evalueringsform Anders Tveit, Institutt for samfunnsøkonomi, Handelshøyskolen BI
Informasjonsmøte for bachelor i portugisisk. Å studere ved UiO Ansvar Still forberedt, jobb jevnt Heltid = 37,5 timer.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
NY VRI Nina og Ingvild.
Universellforum 2016.
1. Hvilket studieprogram er du registrert på?
Evaluering av hovedoppgavesemesteret
OADM Innføring i offentlig administrasjon og ledelse
Seminarundervisning EXFAC03
Ulike undervisningsformer - digitalisering av undervisning
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen
Det nasjonale karaktersystemet
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
JUS2111 Prosedyreøvelse Malcolm Langford
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Informasjonsmøte om VEILEDNING
Å skrive akademisk Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Utvikling av lærerstudentenes FoU-kompetanse
Universellforum 2016.
Oppsummering av FINF litt om hjemmeeksamen
Kort om FINF4031 Individuell semesteroppgave
Muntlig eksamen i fremmedspråk
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Utskrift av presentasjonen:

«Spennende, men ikke relevant for eksamen» Tobias Bach

Kort om emnet… OADM2100 - Managing and leading public organizations tverrfaglig studieprogram, ISV har ansvar OADM1001 - Innføring i offentlig administrasjon og ledelse Kvalifiseringsoppgaven skal: være på maks 2.500 ord, og ordtelling skal oppgis på besvarelsen 12 punkt Times New Roman, 1,5 linjeavstand og rette høyre- og venstremarger Karaktersettingen er bestått/ikke-bestått

Vurdering og eksamen: før Lecture Seminar (essay) Exam (4 hrs) Kvalifiseringsoppgave: skriftlig oppgave, bestått/ikke bestått, forutsetning for å kunne ta eksamen Tilbakemelding fra to studenter (blind opponering) muntlig og skriftlig Tilbakemelding fra seminarleder Studenter får problemstilling for oppgaven, men kan tilpasse den, og må velge empiriske case selv (offentlige organisasjoner, offentlige ledere) Seminarundervisning: problemstilling, utvalg av case, hvordan finne relevant litteratur, struktur på en akademisk oppgave osv. Skoleeksamen Elektronisk Tre type spørsmål Flervalg Spørsmål med korte svar Spørsmål med lange svar / essay Studenter kan velge bort oppgaver (ikke flervalg) 24.02.2017 Lecture 1

Vurdering og eksamen: nå Lecture School exam (40%) Seminars Term paper (60%) Seminarundervisning: semesteroppgave – presentasjon av utkast  kommentarer fra medstudenter og seminarleder  innlevering av oppgave Mesteparten av seminarundervisning etter forelesningsrekke (dessverre ikke skoleeksamen med en gang) 24.02.2017 Lecture 1

Hvorfor? vurdering  læring kunnskap: teori, konsepter, empiriske eksempler ferdigheter: aktiv bruk av konsepter osv. i analyser av offentlige organisasjoner bygger på OADM1001  kvalifiseringsoppgave