INF-1400 Obligatorisk Oppgave 1

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Repetisjon innkapsling static tabell av primitiv datatype LC191D Videregående programmering Høgskolen i Sør-Trøndelag, Avdeling for informatikk og e-læring.
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Er datasikkerhet viktig for deres firma ? Hva ville dere gjøre hvis alle data plutselig ble borte ved: •Tyveri ? •Brann ? •Datahavari ? •Menneskelig svikt.
Cristin-rapportering 2011
Begynnende Skrive og Leseopplæring med bruk av Ikt
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov 2011.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
En aksjon i regi av NLB. Leseglede er en unik opplevelse som alle bør kunne ta del i.
Versjonskontroll med Subversion.  Enklere å samarbeide  Full kontroll på endringer  Enklere å se progresjon på prosjektet  Endringer med konflikter.
Introduksjon til objektorientert programmering i PHP
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
Forskningsrapporten: Sjekkliste før innlevering (empirisk rapport)
Tannpleiernes tannpine -podcasting ved Odontologisk fakultet.
Tips og triks Strukturering av større applikasjoner Automatiserte tester. Kristian Johannessen
Å overleve oppgaveskriving: Litteraturgjennomgang
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Generelt I/O if/else Funksjoner Lists Løkker Dictionaries Annet Listebehandling Klasser Python med noen algdat-anvendelser Åsmund Eldhuset asmunde *at*
Operativsystemer.  Tilstandsmaskiner kalles på engelsk Finite State Machines.  Tilstandsmaskiner er en metode til å beskrive systemer med logisk og.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet Epost PPS NEL Studentweb Its learning.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
Combining Compound Conceptual User Interface Components with Modelling Patterns - a Promising Direction for Model-based Cross-platform User Interface Development.
Kodegjennomgang Thommy Bommen & Jarle Søberg Computas AS.
Teknikker for å bedre design- prosessen -Design by contract -Prototyping design -Fault-tree analyses.
Prosjekt og forskningsrapport
Flash og ActionScript - eksempler og oppgaver
Teknologisk påvirkning av barns oppvekst
Forskningsrapporten: Sjekkliste (empirisk rapport)
VI LAGER EN PLATEBUTIKK
Funksjoner og Innstillinger i
Podcasting på odontologi. Kort om hva podcasting er. Mer om hvorfor vi podcaster. Deretter hvordan vi podcaster. Til slutt: Funker det???
Programmering sif8005. Praktisk informasjon  Innleveringsfrist øvinger: mandag kl  Alle øvinger er obligatoriske  Studass tilgjengelig 6 timer.
Gruppe 5 består av: – Cecilie Vitting – – Marit S. Asklien -
Radio Reklame Komplett.no Fossbad Spotify.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Oppfølging av studenter på HF NIFU-rapport om HFs tiltak mot frafall 4. februar 2015 Seksjonssjef Gro Enerstvedt Smenes og rådgiver Christine Klem.
INF-1400 Obligatorisk Oppgave 1 Breakout-Klone Marius Andreassen Edvard Pedersen
INF-1400 Obligatorisk Oppgave 2
Forstudie Nå situasjonen: dagens situasjon med ulemper og fordeler
10 tips for (betre) bruk av Fronter Terje Mølster Lynkursdag
JavaFX i kodeklubben Apps i Java. Programmering og programmeringsspråk Alle programmeringsspråk er egentlig like... men alt som følger med språket (verktøy,
MAS 1500 Vest-Europeisk historie
Bruk av IKT i ulike beslutningsprosesser og arbeidsoppgaver i offentlig sektor (II) - Spesielt om representasjon av rettsregler i datamaskinprogrammer.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Trafikantens mobile sanntidssystem Presentasjon INF5261.
Barnas læringsmiljø Foreldrenes påvirkningsmuligheter Hanne Steen og Marit Brekke Lone skole 25.april 2016 Hanne Steen1.
Lenken til Fronter finnes nederst på mf.no. Logg inn med din MF-brukerkonto. Brukernavn og passord genereres etter første gangs semesterregistrering og.
Hovedprosjekt Fagnr: ITF stp. Vår 3.klasse
INF-1400 Obligatorisk Oppgave 3 Mayhem Clone
Erfaringer fra koding i teknologi i praksis. Bakgrunn Kjører koding i 50 % av valgfaget Teknologi i praksis Passer ganske greit inn i læreplanen Varierende.
FRiidrett 01/ Tamil sangam i Norge.
Verktøy for å kartlegge holdninger
Хяналт шалгалт, дүн шинжилгээний хэлтэс 2017 он
Forstå bruk og datainnsamling
Visning 2) Sett inn 3) Sett inn BILDE Bruk verktøylinja og gå til:
Prosjekt og forskningsrapport
Drømmer må bli trodd på, drømmer må tåle motgang,
rapportering og kvalitetssikring
Konflikt Forslag til spørsmål: - Hva ser dere på bildet?
Denne presentasjonen er ment for barn 9-12 år
Pendelforsøk Hvor høyt kommer kula når den slippes?
Objektorientert programmering i Java
Kom i gang med programmering!
Lyst til å lage poster? - tips og veiledning
Forfattere (liten skrift) Introduksjon
Fronter ved MN og Kjemisk Institutt
Innføring ny kamprapportering i FIKS Breddefotball
Pendelforsøk Hvor høyt kommer kula når den slippes?
Utskrift av presentasjonen:

INF-1400 Obligatorisk Oppgave 1 Breakout-Klone Marius Andreassen Edvard Pedersen 20.01.2014

Introduksjon Python + Pygame Objektorientert programmering : Klasser og metoder

Breakout Støtte grunnmekanikken til det orginale spillet Pad Brikker Vinn spillet når alle brikkene er fjernet. Hvis ballen bommer på paden, taper man spillet. Interface/Utseende: Helt fritt

Krav Objektorientert programmering: Klasser og metoder Platformen skal styres ved bruk av musen eller piltastene. Ballen skal sprette av platformen med ulik vinkel avhengig av hvor den treffer på platformen. En brikke forsvinner når ballen treffer den Ballen spretter av veggene og taket. Spillet vinnes når alle brikkene er borte. Spillet avsluttes når ballen treffer bunnen av skjermen (GAME OVER!) Godt strukturert og kommentert kode.

Ekstra Flere brett Helsesystem (spilleren dør ikke før man har bommet 3 ganger) Highscore-liste Lyd Power-ups (ekstra liv, skyting, større platform, osv.) Brikkene kan tåle mer enn ett treff Hva du har lyst til

Rapport Beskriv hva du har gjort. Hva har vært vanskelig? Klassediagram (se bok og slides) Figurer Få frem det viktigste av det du har gjort, og det vanskeligste med det hele Eksempel på strukturering er med i handouten

Alternativ oppgave Mulighet til å gjøre noe helt annet hvis ønskelig Design MÅ godkjennes av oss før implementasjon Fremdeles krav om objektorientering Innebærer mer arbeid for neste obligatoriske oppgave Innebærer også mer arbeid for denne oppgaven

Innlevering inf1400-username-1/ |--src/ | |--all the source files here | |--README | |--report.pdf MÅ være .pdf, Hvis ikke blir innleveringen ikke godkjent et zip eller tar.gz arkiv Frist: 13. Februar

Fusk Kopiering av kode er ikke lov. Kopiering av design fra en annens løsning, eller en løsning funnet å nettet er ikke lov. Se på en annen løsning under arbeidet med oppgaven er ikke lov. Feil bruk av referanser er ikke lov. Få hjelp av en annen student til å løse et problem er lov. Diskutere design med en annen student er lov. Få løsningen (kode, design eller beskrivelse) er ikke lov.

Tips Start tidlig! Lever inn, uansett status Si ifra til oss hvis dere får problemer Spørsmål?

Spørsmål Vi er tilgjengelige på e-post Marius.andreassen@uit.no Edvard.Pedersen@uit.no Gruppetimene Du kan komme på den av de du vil