Egenvurdering Pedagogisk dialog 20.2.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Advertisements

Fra prøving og feiling til
Fra prøving og feiling til
IKT i Vurdering for læring 3. oktober 2012
Vi rekrutterer markedets fremste talenter.
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
«Korleis skape felleskunnskap ut av individuell kunnskap»
Forslag til ny vurderingsforskrift
Forum for EVU og digitale medier i læring
Servicerådet i Fredrikstad kommune
Dialogen som pedagogisk verktøy
Elevvurdering i Kunnskapsløftet
Oslo kommune Utdanningsetaten Nordberg skole Elevsamtalen/ elevmedvirkning Hanna Berntsen Øybø Stephanie Buadu Sebastian Sommerfeldt Hanne Bender Grønstad.
Vurdering for læring på Linderud skole
Eksamen i muntlig norsk
Den autentiske læringsdialogen
Om å skrive om litterære tekster
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
I FOKUS En bok om observasjonsarbeid i skolen
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Skolebesøk februar 2008 Forskrift Retningslinjer for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune Hjelpemidler ved lokalt gitt og sentralt gitt eksamen.
Mappemetodikk.
PORTEFOLIO Ekrom skole.
Tankekart for å sortere ingredienser…
Hvordan gjøre skoleundervisningen bedre?
Vurdering for læring.
VÅRT LOKALSAMFUNN En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker, næringsliv og offentlige tjenester i et lokalsamfunn.
Vurdering for læring Oppstart januar 2015.
ELEVENS RETT TIL ET GODT PSYKOSOSIALT MILJØ OPPLÆRINGSLOVEN §9A.
1 Vurdering som fremmer læring og utvikling Vurderingskonferanse Øystein Sandsdalen.
Vedlegg 1 kompetanseveileder
Bjørn Overland Dialogen betydning i kvalitetsvurdering Nasjonal konferanse for kvalitetsvurdering Hafjell: 15 – 16 januar 2009.
Mål og læring hos elever
«Fra planer til gode mål og tiltak»
Intern revisjon ved XXXXX avdeling XX
VFL Lindesnesregionen - høsten 2014
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Haugalandet 2015 – 2017 skolebasert kompetanseutvikling
Presentasjon av Valgrutiner. Kommunal- og regionaldepartementet Innhold Hva er Valgrutiner? Bakgrunn og hensikt Verktøy og standarder Oppbygging og innhold.
Å høre til – Et lag rundt eleven
PEL EKSAMEN Hvordan kan jeg som lærer jobbe opp en klasse der elevene vil føle seg trygge sosialt, og at de selv føler at de mestrer det faglige?
MATEMATIKK Åmot ungdomsskole Erfaringer -Vurdering -Karakterer -Ulike mål -Hva kan hjemmet bidra med? -Oppgave fra prøve i matematikk 8. trinn.
Aust-Lofoten videregående skole1 RUNDSKRIV UDIR – Individuell vurdering i grunnskolen og videregående opplæring etter forskrift til opplæringslovens.
SKOLEKONKURRANSE ET PEDAGOGISK PERSPEKTIV PÅ SKOLEKONKURRANSE Vibeke Steenstrup.
Udir Lokalt gitt muntlig eksamen Sist endret: Endret 20. mars 2014 Vi har presisert en formulering to steder i rundskrivet. Tidligere sto det at.
Drama som læring Noen tips til aktiviteter. Samvittighetens røster En elev personaliserer personen som har et dilemma, et problem eller etisk utfordring.
Utviklingssamtalen og vurdering. Vurderingens oppgave: Å skape dissonans mellom nåværende ståsted og ønsket ståsted som oppleves som en positiv utilfredshet:
Vurdering for læring i Fysikk 1
GEGENVURDERINGEGENVURDERINGEGEN
Sagt om utdanning….
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Cafe med elevene.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Vi er nærmere en løsning …….
Læringsdialogen legger grunnlaget for neste steg.
En litt forenklet versjon
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Ledelse av læringsprosessen
Forslag til for- og etterarbeid
Foreldremøte 8. trinn Midtstuen skole 6.mars 2019
Oslo Havn Risikokartlegging Ytre Miljø
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Gjeldende regelverk om vurdering
Utskrift av presentasjonen:

Egenvurdering Pedagogisk dialog 20.2

Hva er hensikten med egenvurdering? Spørsmål til diskusjon Hvordan vet vi at eleven lærer av egenvurderingen? Handler egenvurderingene på kvaliteten på utført arbeid, eller kun om hva som er utført? Når gjennomfører elevene egenvurderingen? Undervegs, eller til slutt? Gis det rom for handling og forbedring? Se på formuleringene av indikatorene. Fungerer disse til å vurdere dere selv? Dele praksisfortellinger om egenvurdering Alle må være forberedt på å fortelle en praksisfortelling om bruk av egenvurdering

Hvordan vet vi at eleven lærer av egenvurderingen? Handler egenvurderingene på kvaliteten på utført arbeid, eller kun om hva som er utført? Når gjennomfører elevene egenvurderingen? Undervegs, eller til slutt? Gis det rom for handling og forbedring?