Hvilke plattformer bruker dere?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
- Kompetanse Nettvett Hanne Svendsen- PVS kompetanse.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Rett på sak.
Nye nettsider for VS-alpin En liten introduksjon.
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
Bokanmeldelser..
Kirkens Nødhjelp Ungdomsbevegelse
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Brukertest toppnivå uio.no Foreløpig gjennomgang av viktigste funn.
Naturvernforbundetskolen: Hvordan drive et lokallag Tema på foredraget: Lokallag; medlemmer, sak, økonomi og administrativt Tid: ca 30 min For mer info.
Foreldre; viktig ressurs til barnets læring!
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Tekst, bilde og komposisjon
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Kari Aarnes sin presentasjon på FFF Mediehandtering.
FREDRIKSTAD MUSIKKRÅDS MÅL OG HANDLINGSPLAN
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Foreldre som gode leseveiledere
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Grunner for å innføre skjønnlitteraturen i undervisningsprosessen.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Litterære virkemidler
Du er en viktig del av ditt barns språkmiljø
Nyhetsartikkel.
Myter om å skrive fagtekster (Og et forsøk på å knuse mytene) Anne-Beathe Mortensen-Buan.
Politisk påvirkning.
Godt språk gjør lesing lettere. Bli kjent med bokstavene. Å lese og forstå det vi leser. Å skrive seg til lesing. Leksearbeid.
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK. Prosjektleder ”Nye nettsider for Veiledningssentrene i Akershus”. Kontaktinfo:
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK – prosjektleder for ”Nye nettsider for videregående skoleri Akershus fylkeskommune”.
NORGES JEGER- OG FISKERFROBUND UNGDOMSLEDER AKTIVITETER OG TIPS.
Workshop: Synliggjøring av prosjekter Hvordan tiltrekke seg oppmerksomhet rundt prosjektet – råd og tips til promotering.
Virksomhetsplan GAP-analyse. Eksempel Start avtales med klubben Innbydelse – fellesbrev fra Klubb til medlemmer Invitasjon sendes alle medlemmene. Viktig.
Større synlighet på nett Håvard Vognild 2. mars
Å skrive sin mening Fempunktsmetoden.
VERVETIPS. Verve nye medlemmer Fakta: Sosiale nettverk viktig, flest lar seg rekruttere gjennom bekjentskaper, ikke gjennom nære familie- og vennskapsbånd.
Markedsføring.
Hvordan støtte barnet i leseutviklingen
DET ER BEDRE Å TENNE ET LYS ENN Å FORBANNE MØRKET
Verktøy for å kartlegge holdninger
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Leserinnlegg Saktekst/Sakprosa Hvordan bygger man opp et leserinnlegg?
Nyansattdag Modum Kommunikasjonsrådgiver Eivind Kopland
Å skrive noveller.
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Kapittel 2- Tid og tall I dette kapittelet skal du lære
Tips for bruk av sosiale medier
Hvordan støtte barnet i leseutviklingen
Synlighet og oppslutning
Gode venner som hjelper andre
Konflikt Hva betyr ordet konflikt? Gi eksempler på konflikter.
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Brukerundersøkelse, vår 2017
Hvordan formidler UiO studiestart til nye studenter?
Verdier og visjon i nye Stavanger
Nettverk for kommunikasjon v/ Kristin
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Leseopplæring Kurs 6 Utviklet av Oslo VO Rosenhof, publisert med støtte fra IMDI.
Basis Lesing Panorama Vg1 Læreplanmål:
Forberedelse til praksis
Utskrift av presentasjonen:

Hvilke plattformer bruker dere? Egne hjemmesider Husflid.no Facebook Instagram Enkeltmedlemmers aktivitet Aviser Egne trykksaker Annet?

Hvem er målgruppa? Egne medlemmer Potensielle medlemmer Foreldre Barn Ungdom Politikere Andre organisasjoner Presse

Hva skal vi ha på hjemmesida? A) Hvem er hjemmesida til for? B) Hvilket innhold MÅ ligge der, og hvilket innhold kan ligge der?

Bruk hjemmesidene til all informasjon alle burde ha

Forsiden på hjemmesiden Statisk informasjon: Hvem er vi, hvor holder vi til og hva holder vi på med.

Aktuelt Nyhetssaker, som prosjekter man jobber med, nye aktiviteter den kommende høsten, fortelle om nytt styre m.m.

Enkelt og greit: Legg inn alt som skjer, en og en ting. Kalender Enkelt og greit: Legg inn alt som skjer, en og en ting.

Informasjon om aktivitet Egne kurs Utflukter Utstillinger

Hvordan kan dere bruke sosiale medier? Hvem er deres ulike sosiale medier-plattformer til for? Hvilket burde deles der? Hvilket innhold kan deles der, som ikke nødvendigvis deles på hjemmesidene? Hvilken annen nytte har dere av sosiale medier enn å dele?

Inspirasjon fra andre Vise til andres aktiviteter og bilder Dele tips og oppskrifter fra andre nettsider

Politikk og meninger Skjer det noe med kultur-, frivillighets- eller utdanningspolitikk lokalt eller nasjonalt? Del det!

Hvordan skrive en kort tekst som sier alt det du har lyst til å si?

Hvordan skrive en god tekst på nett Skriv det viktigste først Ikke gjenta noe som helst Legg inn relevante lenker La leseren få vite hva de får ut av dette

Skriv forståelig – for alle Skriv sånn at det du snakker om forstås (nesten) uavhengig av fagkunnskap Si en ting i hver setning

Øvingsoppgave: Skriv kort og godt! Velg ut et kurs/en utstilling/en temakveld eget lag skal ha i løpet av høsten Skriv en tekst på maks 40 ord ment for Facebook, som forteller alt det viktigste med arrangementet.

Ha klart hvem som har ansvar for informasjon/kommunikasjon

Jeg tror jo at dere allerede vet alt dette, men det er lett å glemme i hverdagen hvor stor mulighet vi har til å påvirke andre.