Komité for teknikk, kultur og fritid

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevenes rettigheter og plikter
Advertisements

Jørn Engebretsen Fagleder byggesak, Re kommune
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Utfordringer for bibliotekene i det 21.århundre – presentasjon av BS Weblån Lillestrøm 19. november 2008.
Om barn og unges mulighet for medvirkning
90 medlemmer – både små og store hus Nasjonalt nettverk - fra Longyearbyen til Lyngdal 20 % stilling som daglig leder Stifta på Ål i 1994 Driftet på dugnadsbasis.
E-tjenester hos Stavanger bibliotek. Alephweb •Oversikt over hjemlån, fjernlån, reserveringer og gebyrer •Fornye lån •Favorittsøk •Endre adresse •Endre.
samhandlingsforum Brukererfaringer med samhandlingsreformen
Vi går trinn for trinn… Nå er det deres tur.
B IBLIOTEKSOPPLÆRING 1 B ASIS. M ÅL FOR BIBLIOTEKET Skolebiblioteket på Hauketo skole skal være et læringssenter og et hjelpemiddel i skolens pedagogiske.
Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - spørsmål Behov Formål med tjenesten Informasjonsbehov hos kommunens innbyggere Hjelpe brukeren.
RYFYLKEBIBLIOTEKET • Samarbeid organisert i Ryfylke IKS • Felles tekniske løsninger • Samarbeid om arrangement • MM3 + BS Weblån • E-bøker fra desember.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
Hvorfor Kulturplan? Vedtak oppfølging Forny ”Kulturstrategier for Levanger kommune”. Behovet for å lage Levanger kommunes første kulturplan. Behovet.
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 ZEVS – København ”Fra funn til handling” 06.mai 2013 Mona Dreyer.
Bibliotek i forandring Oppsummert spørreundersøkelse Gjennomført i desember 2010.
Behandlingstilbudet for mennesker med spiseforstyrrelser, IKS erfaringer Møte i NKNS Notater til innspill til diskusjon, basert på IKS erfaringer.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
Resultatledelse med brukerfokus Tønsberg og Nøtterøy bibliotek Vigdis Gjelstad Jakobsen.
Kommune/bydel vår. Effektivitet? Altfor mye tid brukes til intern administrasjon og problemh å ndtering. Hverdagen preges i stor grad av "den sjuende.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Den norske.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Folkebibliotek.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skolefritidsordning.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen NAV NAV Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Grunnskole.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Asker kulturskole. Gratulerer – dere er skoleeiere! Lovbestemt skoleslag –ikke et offentlig subsidiert fritidstilbud! Kulturskolen er det eneste skoleslaget.
Resultater pasienttilfredshet Habilitering Barn og Unge Habilitering Barn og Unge - oppdatert pr
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune Februar-mars 2016 Overordnet rapport for Petrine barnehage.
Brukerundersøkelse Det flerspråklige bibliotek. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på web i perioden 19. oktober – 8. november Sendt ut til.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Oktober 2000 Prioriterte grupper - opplæring IKT og lokaldemokrati.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
Nytt nettsted, programdatabase og nettbutikk Egil Røyeng og Thomas Parsli, Ravn Webveveriet as Emmy Gram Lauvanger og Sidsel Flock Bachmann, Forskningsdagene.
Orientering for Komité for oppvekst 25. oktober 2016 Ved rektor Kim Stian Gjerdingen Bakke.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Pasientreiser Status og tiltak for å bedre kvaliteten på reiser med rekvisisjon Regionalt brukerutvalg 12. desember 2016.
Rapport Komité for helse og omsorg 22. mars 2017 Ingvild Becke
PSYKISK HELSEARBEID OG RUSOMSORG
Forbrukerrådets servicetest
Personbrukerundersøkelse 2017
Rapport Eldrerådet 15. mars 2017 Ingvild Becke
Resultater brukerundersøkelsen 2011 Meldal 14. november – 2. desember
PSYKISK HELSEARBEID OG RUSOMSORG SØVNKURS
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Åsane
Asker Kommune Helse og omsorg
Rapport Komité oppvekst mars 2017
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Ytrebygda
94 svar fra 9 ulike verksted Svarprosent på 31 %
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Bergenhus
Riktig hjelp på riktig sted
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Brukerundersøkelser - resultat
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Elevenes rettigheter og plikter
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Utskrift av presentasjonen:

Komité for teknikk, kultur og fritid Brukerundersøkelser 2016 Rapport Komité for teknikk, kultur og fritid 23. mars 2017 Ingvild Becke

Om undersøkelsene Gjennomføring årlig, om høsten Spørsmål i 6 kategorier: Skala 1-6 + ”vet ikke” Fritekstfelter Oppfølging sentralt og i virksomhetene Andre arenaer for tilbakemelding/ medvirkning: Dialogmøter Jevnlig dialog brukerrådene / virksomhetene Ad hoc involvering av brukerne Kategori 1: Innhold og kvalitet Kategori 2: Brukermedvirkning Kategori 3: Service og tilgjengelighet Kategori 4: Fysisk miljø Kategori 5: Helhet i tjenestetilbudet Kategori 6: Brukertilfredshet

Antall svar og svarprosent er noen steder en utfordring Om undersøkelsene 30 undersøkelser 11 500 inviterte (8 800 elektronisk/ 2 700 papir) 6 600 svar Antall svar og svarprosent er noen steder en utfordring

Resultater per kategori – alle tjenesteområder Innhold og kvalitet Brukermedvirkning Service og tilgjengelighet Fysisk miljø Helhet i tjenesten Brukertilfredshet

Resultater for kultur, frivillighet og fritid   Ant svar Svar % Innhold og kval Bruker-medv. Service og tilgj. Fysisk miljø Brukertil-fredshet Biblioteket 42 5,0 4,4 5,1 4,8 5,4 Kulturhuset 113 4,6 3,8 4,7 Kulturskolen 406 38 %

Biblioteket Asker bibliotek 2014 2015 2016 Antall svar 101 130 42 (På en skal fra 1-6 der 6 er svært fornøyd)   Kategori 1: Innhold og kvalitet 5,09 5,1 5,0 I hvor stor grad er du fornøyd med: Bibliotekets utvalg av bøker og andre medier 5,29 5,2 5,3 Bibliotekets hjemmesider og nettilbud? (Bestille bøker, musikk, filmer, forlenge lånetid, sosiale medier, få beskjed om nyheter osv.) 5,25 Bibliotekets arrangementer? 4,98 4,9 I hvor stor grad er du fornøyd med bibliotekets App for lån av ebøker (eBokBib)? 4,71 Gir utstillingene våre deg lyst til å ta med noe fra biblioteket som du ikke hadde planlagt? 5,02 4,8 4,7 Kategori 2: Brukermedvirkning 4,82 4,4 Mulighetene til å påvirke tilbudene på biblioteket? (Være med på å bestemme hva biblioteket skal tilby) 3,58 Kategori 3: Service og tilgjengelighet 5,13 Servicen du får på biblioteket (Hvordan du blir mottatt og behandlet)? 5,45 5,6 De ansattes faglige kompetanse (Hvor flinke de ansatte er til å hjelpe deg)? 5,46 Bibliotekets åpningstider? 5,08 Ventetid på reserverte bøker og annet bestilt materiell? 4,31 4,5 4,2 Ventetid i informasjonsskranken (ved veiledning, spørsmål)? Informasjon om hva som skjer i biblioteket? 5,20 Utlåns- og innleveringsautomatene? 5,17 5,5 Den personlige veiledningen når du skal finne litteratur eller andre media? 5,36 Kategori 4: Fysisk miljø 4,99 Studie/leseplasser? 4,81 Skilting i biblioteket? 4,77 Muligheten for bruk av pc/internett (kapasitet, programvare)? 4,90 3,9 Biblioteket som kulturarena (Forestillinger/arrangementer/aktiviteter)? 5,07 Biblioteket som møteplass/”et sted å være”? 5,16 Renholdet på Biblioteket? Kategori 6: Brukertilfredshet 5,40 5,4 Alt i alt, hvor fornøyd er du med Biblioteket? 5,35 «Jeg pleier å skryte av at Asker har landets beste bibliotek.» «Stort sett bra medieutvalg, med enkelte forbløffende mangler – men det går an å påvirke. Den manglende respekten for brukerne fra enkelte medarbeidere trekker ned, og gjør at jeg bruker biblioteket på tross av behandlingen jeg får, ikke på grunn av.»

Kulturhuset Asker kulturhus 2014 2015 2016 Antall svar: 43 154 113 (På en skal fra 1-6 der 6 er svært fornøyd)   Kategori 1: Innhold og kvalitet 4,45 4,7 4,6 I hvor stor grad er du fornøyd med: Kulturhusets programtilbud? 4,42 Kulturhusets nyhetsbrev? 4,55 Kulturhuset på Facebook og Twitter? 4,25 Kulturhusets hjemmesider og oversikt over tilgjengelig program? 4,57 Nettsidens nyhetsverdi? 4,38 I hvor stor grad er du fornøyd med kulturhusets programtilbud? Kategori 2: Brukermedvirkning 3,58 3,8 Mulighetene til å gi tilbakemelding og påvirke tilbudene i kulturhuset? I hvor stor grad er du interessert i å kunne påvirke programmet i Asker kulturhus? Kategori 3: Service og tilgjengelighet 4,49 4,9 4,8 Servicen du får på kulturhuset? (Hvordan du blir mottatt og behandlet) 4,66 Service og informasjon om arrangementer i billettluka? 4,31 Informasjon om kulturtilbudet i sesongbrosjyren? 4,73 Informasjon om kulturtilbud i kulturhusets foajé? (På skjermer) 4,34 Informasjon om kulturhusets tilbud generelt? 4,30 Kjøp av billetter på nett? 4,97 Kjøp av billetter på automat? 4,29 Kjøp av billetter på app? 3,57 I hvor stor grad er du fornøyd med servicen du får på kulturhuset? (Gjelder ikke kino) Kategori 4: Fysisk miljø Sitteplasser i salene? 4,64 Skilting i Asker kulturhus? 4,26 Asker kulturhus som kulturarena (Forestillinger/arrangementer/aktiviteter)? 4,35 Kulturhuset som møteplass/”et sted å være”? 4,07 Lokalenes utforming? 4,15 I hvor stor grad opplever du kulturhuset som et hyggelig sted å være? (Gjelder ikke kino) Kategori 6: Brukertilfredshet 4,56 Alt i alt, hvor fornøyd er du med Asker kulturhus? «Veldig bra og mangfoldig! Ønsker flere lokalt tilknyttede aktører.» «For tradisjonelt. Og når det gjelder scenekunst bør dere informere om hvilke kompanier som står bak forestillingene, også i sesongprogrammene»

Kulturskolen «Veldig bra undervisning!» Asker kulturskole 2014 2015 2016 Antall svar 299 359 406 Svarprosent 23 % 29 % 38 % (På en skal fra 1-6 der 6 er svært fornøyd)   Kategori 1: Innhold og kvalitet 4,71 4,8 I hvor stor grad er du fornøyd med: Innholdet i undervisningen? 5,01 5,2 Tilpasningen av undervisningen til ditt barns forutsetninger? 5,11 5,3 Ditt barns trivsel i kulturskolen? 5,15 Ditt barns utbytte av undervisningen? 4,92 5,1 Lærerens faglige dyktighet? 5,37 5,5 5,6 Informasjon om ditt barns faglige utvikling? 4,33 4,4 4,3 Kulturskolens aktiviteter/konserter/forestillinger/utstillinger? 4,66 4,7 Nivået på kontingenten? 3,89 3,9 4,0 Undervisningsøktens lengde? 3,61 3,7 Kategori 2: Brukermedvirkning 4,72 5,0 Dine muligheter for dialog med læreren om innholdet i undervisningen? 4,42 4,9 Lærerens evne til å lytte til ditt barn? 4,98 Kategori 3: Service og tilgjengelighet Informasjon om kulturskolens tilbud/aktiviteter? 4,58 4,6 Kulturskolens hjemmeside? 4,24 Ventetiden for å få det tilbudet du/ditt barn ønsker? 4,39 4,5 Din mulighet til å komme i kontakt med læreren? 5,34 5,4 Din mulighet for å komme i kontakt med kulturskolens administrasjon? Kulturskolens Facebook-side? Kategori 4: Fysisk miljø 4,61 Undervisningslokalene? 4,63 Materiell/utstyr? 4,83 Inneklima (luft/temperatur/ventilasjon)? 4,35 Renhold? Kategori 6: Brukertilfredshet 4,91 Alt i alt, hvor fornøyd er du med Asker kulturskole? «Veldig bra undervisning!» «For dyr og kort undervisning.» «Veldig fornøyd med lærere og undervisning, men ikke med pris og varighet på undervisningen.»

Teknikk og miljø - PBA Plan og bygningsavdelingen 2014 2015 2016 Antall svar 190 192 298 Svarprosent 22 % 18 % 29 % (På en skala fra 1-6 der 6 er svært fornøyd)   Kategori 1: Kvalitet og innhold: 4,33 3,8 4,2 I hvor stor grad: Er du fornøyd med forutsigbarheten i saksbehandlingen? 3,86 3,4 4,0 Er du fornøyd med kvaliteten i saksbehandlingen? 4,27 4,3 Er du fornøyd med faktisk saksbehandlingstid/ svartid? 3,93 3,2 3,9 Opplever du at du får en rettferdig behandling i forhold til gjeldende lover og regler? 4,61 4,1 4,6 Stoler du på at informasjonssikkerhet og personvern blir ivaretatt på en tilfredsstillende måte? 4,95 Stoler du på at plan- og bygningsavdelingen leverer tjenester av god kvalitet? 4,39 Kategori 2: Brukermedvirkning: 3,90 Tar de deg med på råd? 3,74 3,3 Synes du at plan- og bygningsavdelingen lytter på deg? Tar de hensyn til dine ønsker og behov? 4,04 3,5 Synes du at plan- og bygningsavdelingen ivaretar dine tilbakemeldinger? 4,29 Plan- og bygningsavdelingen, forts. 2014 2015 2016 Kategori 3: Service og tilgjengelighet: 4,55 4,0 4,3 I hvor stor grad: Synes du de ansatte behandler deg med respekt og høflighet? 4,78 4,7 Synes du at de ansatte møter deg med vennlighet? 4,89 4,4   Synes du at de ansatte tar deg på alvor? 4,69 4,2 Synes du de ansatte gir tydelige tilbakemeldinger? 4,28 3,7 Er du fornøyd med åpningstiden på servicetorget? 5,07 Er du fornøyd med muligheten til å komme i kontakt med riktig person? 4,29 3,6 Er du fornøyd med muligheten til komme i kontakt via Askerdialogen, e-post, tlf. eller brev? 4,30 Er du fornøyd med muligheten for timeavtale? 4,42 Er du fornøyd med muligheten for raske svar på henvendelser via Askerdialogen? 4,47 4,1 Er du fornøyd med informasjonen om saksgangen som gjelder dine saker? 4,06 3,3 Er du fornøyd med informasjonen om fagområdet på kommunens hjemmesider på internett? 4,50 Kategori 6: Generelt 4,27 Alt i alt, hvor fornøyd er du helhetlig sett med din kontakt med plan- og bygningsavdelingen?