Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - spørsmål Behov Formål med tjenesten Informasjonsbehov hos kommunens innbyggere Hjelpe brukeren.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - spørsmål Behov Formål med tjenesten Informasjonsbehov hos kommunens innbyggere Hjelpe brukeren."— Utskrift av presentasjonen:

1 Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - spørsmål Behov Formål med tjenesten Informasjonsbehov hos kommunens innbyggere Hjelpe brukeren ved behov for informasjon LovhenvisningLov om folkebibliotek Søknad – bestilling Forpliktelse •Kontakt med biblioteket, enten ved oppmøte, e-post eller telefon. •Brukeren må hente og levere ønsket materiale på biblioteket selv, eller evt. betale porto. Korte svar sendes brukeren på e-post eller gis over telefon. SaksbehandlingDen som mottar henvendelsen på biblioteket har ansvar for at brukeren får svar på spørsmålet sitt, og at svaret er kvalitetssikret. SaksbehandlingstidVed enkle spørsmål skal brukeren få svar med en gang. Ved mer kompliserte spørsmål kan oppdraget ta lengre tid. Brukeren skal da få svar innen 3 dager. Innhold i tjenestenÅ få hjelp med spørsmål. Betaling/prisGratis. Ved ønske om kopier eller utskrifter, er det et gebyr som fastsettes av kommunestyret. http://www.levanger.kommune.no/tjenestetorg/avgift/bibliotekgebyr.htm KlageadgangBruker kan klage til biblioteksjefen ved brudd på serviceerklæringen. KonsekvensIkke oppfylt §1 i lov om folkebibliotek: ”Folkebibliotekene skal ha til oppgave å fremme opplysning, utdanning og annen kulturell virksomhet gjennom informasjonsformidling og ved å stille bøker og annet egnet materiale gratis til disposisjon for alle som bor i landet. Det enkelte bibliotek skal i sine tilbud til barn og voksne legge vekt på kvalitet, allsidighet og aktualitet. Virksomheten skal være utadrettet, og tilbudene skal gjøres kjent. Folkebibliotekene er ledd i et nasjonalt biblioteksystem.” Ansvarlig Vedtatt Gyldig til Biblioteksjefen

2 Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - innkjøpsønsker Behov Formål med tjenesten Innkjøpsønsker hos kommunens innbyggere. Ha en brukertilpasset mediestamme i biblioteket. LovhenvisningLov om folkebibliotek Søknad – bestilling Forpliktelse •Kontakt med biblioteket, enten ved oppmøte, e-post eller telefon. •Brukeren må hente og levere ønsket materiale på biblioteket selv, eller evt. betale porto. SaksbehandlingDen som mottar henvendelsen på biblioteket har ansvar for å legge forespørselen inn i forslagskassen. Den videre saksbehandling foretas av de som har ansvar for medievalg/innkjøp. SaksbehandlingstidBrukeren skal få rask tilbakemelding på innkjøpsforslag, senest i løpet av 10 dager. Ved innkjøp, skal dokumentet være klar til utlån innen 3 dager etter mottak. Innhold i tjenestenSkaffe brukeren den ønsket litteratur eller annet materiale. Betaling/prisLån er gratis. Ved ønske om kopier eller utskrifter, er det et gebyr som fastsettes av kommunestyret. http://www.levanger.kommune.no/tjenestetorg/avgift/bibliotekgebyr.htm KlageadgangBruker kan klage til biblioteksjefen ved brudd på serviceerklæringen. KonsekvensIkke oppfylt §1 i lov om folkebibliotek: ”Folkebibliotekene skal ha til oppgave å fremme opplysning, utdanning og annen kulturell virksomhet gjennom informasjonsformidling og ved å stille bøker og annet egnet materiale gratis til disposisjon for alle som bor i landet. Det enkelte bibliotek skal i sine tilbud til barn og voksne legge vekt på kvalitet, allsidighet og aktualitet. Virksomheten skal være utadrettet, og tilbudene skal gjøres kjent. Folkebibliotekene er ledd i et nasjonalt biblioteksystem.” Ansvarlig Vedtatt Gyldig til Biblioteksjefen

3 Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester – innlån Behov Formål med tjenesten Informasjons- og litteraturbehov hos kommunens innbyggere. Skaffe brukerne ønsket litteratur / informasjon som ikke finnes ved Levanger bibliotek. LovhenvisningLov om folkebibliotek Søknad – bestilling Forpliktelse •Kontakt med biblioteket, enten ved oppmøte, e-post eller telefon •Bruker må hente og levere ønsket materiale på biblioteket selv, eller evt. betale porto. SaksbehandlingDen som mottar henvendelsen på biblioteket har ansvar for at rutinene følges for bestilling av litteratur. SaksbehandlingstidDet tar normalt 3-10 dager. Ved lengre tid vil brukeren få beskjed. Innhold i tjenestenÅ få hjelp til å låne inn ønsket litteratur (som vi ikke har), fra andre bibliotek. Betaling/prisLån er gratis. Ved ønske om kopier eller utskrifter, er det et gebyr som fastsettes av kommunestyret. http://www.levanger.kommune.no/tjenestetorg/avgift/bibliotekgebyr.htm KlageadgangBruker kan klage til biblioteksjefen ved brudd på serviceerklæringen. KonsekvensIkke oppfylt §1 i lov om folkebibliotek: ”Folkebibliotekene skal ha til oppgave å fremme opplysning, utdanning og annen kulturell virksomhet gjennom informasjonsformidling og ved å stille bøker og annet egnet materiale gratis til disposisjon for alle som bor i landet. Det enkelte bibliotek skal i sine tilbud til barn og voksne legge vekt på kvalitet, allsidighet og aktualitet. Virksomheten skal være utadrettet, og tilbudene skal gjøres kjent. Folkebibliotekene er ledd i et nasjonalt biblioteksystem.” Ansvarlig Vedtatt Gyldig til Biblioteksjefen


Laste ned ppt "Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - spørsmål Behov Formål med tjenesten Informasjonsbehov hos kommunens innbyggere Hjelpe brukeren."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google