Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

Kan læringsutbytte dokumenteres?
Alternative opplegg og mappevurdering Mappevurdering Stimulering av avansert tenking.
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Den flerkulturelle skolen
Høgskolen i Oslo Litt om vurdering. Vurdering l Vurdering for utvelgelse og eventuell sertifisering, enten i videre utdanning eller for å søke jobb. Dette.
EiT-modul 15. november 2006 Bruk av mappeinnleveringer som underlag for prosessrapport Lene Rønningen og Hanne Charlotte Helgesen.
Workshop – Felles målbilde
Foreldremøte Apalløkka skole høsten 2014
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Deltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Heltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Pedagogikk 102 Våren 2009 Arbeidskrav og vurdering.
Foreldremøte 9. trinn 24. Mars 2015.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Digital Mappevurdering Mattias Øhra. Søknad vedrørende digitale mapper 12 år siden.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Vurdering for læring Camilla Wiig, 2.nov.2011.HIVE.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Vurdering for læring Camilla Wiig, 26.0kt.2011.HIVE.
Skriving av akademiske oppgaver Hvordan å bedre sjangerforståelsen for studenter av Espen Næss Lund
Ulike perspektiv på læring, «Hverdagspedagogikk»
Eksamen i Pel. GLU Mattias Øhra og Camilla Wiig.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Mappemetodikk Rakel K. Rohde Næss.
Praksis for GLU 5-10, 2010 Camilla Wiig, HIVE. Agenda Individuelt arbeid med skjema for vurdering av praksisopplæringen 2. studieår Oppsummering Informasjon.
Vurdering for læring Camilla Wiig, 3.nov.2011.HIVE.
Fagintegreringsdag GLU Camilla Wiig. Agenda – 11.30Informasjon og status Refleksjoner fra praksis Praksisbesøk Eksamen i pel –
Praksis i utlandet Studieåret 2009 – 2010 Presentasjon Kristin T. Alfer, adm ansv praksis.
Basert på Brandsford et. Al   Hva vet vi på grunnlag av nyere forskning samlet sett?  Tre nøkkelaspekter ved læring og undervisning:  Elevsentrering.
Ragnar Martin Joakimsen. Vurderingsformer Summativ Formativ.
Velkommen til møte – 7. september 2015 Alle foreldrekontakter og medlemmer av FAU.
MAPPE VURDERING LUT VÅREN 2011 Line Wittek
IKT og mappevurdering i skolehverdagen IKT og nye læreprosesser Notat 2/ 2004 Høgskolen i Vestfold.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Sosiokulturellt perspektiv på læring Camilla Wiig, uke
Bruk av kriterier i vurdering LUT VÅREN 2011 Line Wittek
SkoleVfL 2.1 Jåttå vgs august 2017 – mars 2019.
CoP (Sett inn navn på fagnettverket)
Skrivekurs Innhold: Analyse av oppgavetekst Begrepsavklaring
Foreldremøte 8.trinn
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Askerbøringene IL presenterer – i samarbeid med DNB Idrettsleker:
OADM Innføring i offentlig administrasjon og ledelse
Velkommen til foreldresamtale 
Agenda ”futurum” Oslo 2 tirsdag 2. juni 2009
SFO-PLAN APRIL 2017 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Studiebarometeret
Ny vri oppgave Wasim og Lise
Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og
Vurdering for læring Camilla Wiig, HIVE.
JUS2111 Prosedyreøvelse Malcolm Langford
PRAKSISMØTE.
Ulike perspektiv på læring
Studentforberedte innlegg uke 5
Ulike perspektiv på læring
Kristendommen Hvem, hva, hvor?.
6. November 2015 VURDERING FOR LÆRING. Høyskolen i Østfold.
Vurdering for læring i engelsk i GLU - utdanningene
PILOT Ola Erstad og Trude Haram Frølich, ITU
Buvassbrenna Hytteforening Grunneiere 2018
Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og
Introduksjon til FINF4031 Individuell semesteroppgave
STR 2400 Strategi Kursopplegg
Kort om FINF4031 Individuell semesteroppgave
våre barn forandrer verden
Egenvurdering i matematikk B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og 14. 2011 Vurdering Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og 14. 2011

Temaer for perioden med Vurdering Fokus Litteratur Sentrale begreper innen vurdering Formativ, summativ Lauvås og Jacobsen 2004, Wittek 2007 Vurdering for/av læring Modell i kap 6 T. Slemmen, R. Engh Mappevurdering Ungdomsskolen E. K. Høyhilder, M. Øhra Kriterier for vurdering Dysthe, O. og Wittek, L. 2004, Sadler, R. 1983 Digitale mapper Forskning på feltet. M. Øhra, B. Bratholm, ITU Karakterer Historisk om debatten. Avisartikler m ulike fokus. Retting av oppgaver R. Enghs artikler i TB Presentasjon av studentenes forskningsprosjekt på vurderingspraksis Presentere praksisgruppens fremlegg. Legge opp til debatt. Vurdering fra annen gruppe Studentenes oppgaver Line Wittek og Camilla Wiig

Mål for uken: Studentene skal selvstendig og i fellesskap: ha kunnskap om og kunne anvende ulike former for vurdering for og av læring ha kunnskap om ulike vurderingsformer, samt reflektere over utfordringer og dilemmaer med å anvende vurderingsformene i praksis (Fra PEDU600 000 Pedagogikk i lærerutdanning for ungdomsstrinnet) Camilla Wiig

Gruppefremlegg om vurdering Storgruppe 2: Holde presentasjonen fra forskningsprosjektet i praksisskolen Innlede til diskusjon med relevans for vurdering i klasserommet Tid: totalt 45 min ………………………………………………………………………………. I tillegg: Foreslå et sett av kriterier for denne typen fremlegg, og gi tilbakemelding til en eller to praksisgrupper fra storgruppe 1 (i henhold til disse kriteriene). Kriteriene sendes til den / de aktuelle gruppene på forhånd. Line Wittek og Camilla Wiig

Storgruppe 1presenterer ift vurdering Presentere en kortfattet fremstilling av forskningsprosjektet fra praksisskolen (15-20 minutter) Deretter får dere tilbakemelding fra en annen praksisgruppe Total tidsramme: 30 minutter Line Wittek og Camilla Wiig

Storgruppe 2 GRUPPE TRUDE Trude von Krogh Linda Christin Ree Thomas Odd Eirik Holgersen GRUPPE ANITA Anita Louise Kåring Morten Neverdahl Ola-Magne Helle GRUPPE UNE Une Indseth Anette Roberg Linda H. Johansen Steffen Liverød GRUPPE EILEEN Eileen Langerud Bettina Skjelberg Desiree Carlsen Line Wittek og Camilla Wiig 2011

Storgruppe 1 GRUPPE KRISTINE Kristine Bråten Camilla Lindseth Astrid Jonsen Karl S. Roberg GRUPPE CARMINA Carmina Jensen Anna Olerud Christian Berg Vidar Syrtveit GRUPPE SIMEN Simen Buskerud Sofie Bastiansen Silje Stokke GRUPPE VALBONA Valbona Gjonbalaj Anne-Sofie Gislesen Mari Grøv GRUPPE ALEKSANDER Aleksander Sandvik Elmira Yamansarova Pål Twist Johanne Bjørge Line Wittek og Camilla Wiig 2011

Agenda tirsdag 29. mars: 0830 – 0915 Oppsummere praksis Mattias, Line og Camilla 0915 – 0930 Pause   0930 – 1015 Presentere mål og opplegget for periode Line og Camilla 1015 – 1030 1030 - 1115 Sentrale begrep innen vurderingsfeltet Line 1115 - 1125 1125 – 1230 Sentrale begrep innen vurderingsfeltet. Oppsummering og Camilla Line Wittek og Camilla Wiig

Agenda onsdag 30. mars 08.30 – 0915 Forelesning knyttet til Slemmen Camilla 0915 – 0930 Pause   0930 – 1015 Gruppefremlegg og diskusjon GRUPPE TRUDE 1015 – 1030 1030 - 1115 Gruppefremlegg Respons GRUPPE VALBONA GRUPPE EILEEN 1115 - 1125 1125 – 1230 Oppsummering av dagen GRUPPE ALEKS. GRUPPE UNE Line og Camilla Line Wittek og Camilla Wiig

Agenda torsdag 31. mars 0830 - 0915 Introforelesning om mappevurdering Line 0915 – 0930 Pause 0930 – 1015 Praktisk arbeid med mappevurdering ift. ungdomsskolen og egne mapper Line og Camilla 1015 – 1030 1030 - 1130 Gruppefremlegg og diskusjon GRUPPE UNE OG ANITA 1130 - 1145 1145 – 1230 Oppsummering av dagen Line Wittek og Camilla Wiig

Agenda tirsdag 5. april 08.30 – 0915 Forelesning om kriterier Line 0915 – 0930 Pause   0930 – 1015 Gruppefremlegg og diskusjon GRUPPE EILEEN 1015 – 1030 1030 - 1115 Praktisk arbeid med kriterier 1115 - 1125 1125 – 1230 Gruppefremlegg Respons Oppsummering av dagen GRUPPE CARMINA GRUPPE TRUDE Line Wittek og Camilla Wiig

Agenda onsdag 6. april 08.30 – 0915 Forelesning knyttet til Vurdering for læring – digitale verktøy Camilla 0915 – 0930 Pause   0930 – 1015 Digitale oppgaver Camilla og Line 1015 – 1030 1030 - 1115 Digitale oppgaver forts. 1115 - 1125 1125 – 1230 Gruppefremlegg Respons Oppsummering av dagen GRUPPE SIMEN GRUPPE EILEEN Line Wittek og Camilla Wiig

Agenda torsdag 7. april 08.30 – 0915 Karaktersetting Camilla 0915 – 0930 Pause   0930 – 1015 Fremlegg fra elevundersøkelsen Praktisk arbeid med prøver Gruppe Carmina Line og Camilla 1015 – 1030 1030 - 1115 Gruppefremlegg Respons GRUPPE KRISTINE GRUPPE ANITA 1115 - 1125 1125 – 1230 Oppsummering Line Wittek og Camilla Wiig