Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Vurdering for læring i engelsk i GLU - utdanningene

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Vurdering for læring i engelsk i GLU - utdanningene"— Utskrift av presentasjonen:

1 Vurdering for læring i engelsk i GLU - utdanningene
Professor Karen Patrick Knutsen | Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag

2 Hvordan jobber engelskseksjonen ved HiØ med vurdering for læring?
Se hand-out med forelesningsnotater (Gro A. Myklevold og Henrik Bøhn) for å se hvordan vi jobber eksplisitt med temaet Mer generelt ser vi også på: Internasjonal forskning på området Forskjellige typer vurdering (individuelt, grupperelatert, målrelatert, summativt og formativt) Hva Kunnskapsdepartementet sier om vurdering (Stortingsmeldinger og lovverk) Forskjellige, konkrete verktøy for formativt vurdering I tillegg arbeider studentene med elevtekster slik at de kan øve seg på å gi formative tilbakemeldinger. Foreleserne diskuterer også jevnlig kriterier for vurdering, både skriftlig og muntlig. Professor Karen Patrick Knutsen | Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag

3 Forskningsinnsats i engelskseksjonen
Henrik Bøhn arbeider med sin doktorgrad om vurdering i engelskfaget. (Disputas våren 2016) Arbeidstittel: «Summative assessment of students’ oral EFL ability: Validity and reliability considerations in oral exams at the upper secondary level in Norway». Professor Karen Patrick Knutsen | Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag

4 GLU studentene blir selv vurdert på forskjellige måter:
Vurdering av praksis: fra praksislærer og via tilbakemeldinger fra basisgruppeveileder under og etter besøk på praksisskolen; grupperefleksjon på praksis med vekt på hva hver student ønsker å forbedre/arbeide med for neste utplassering. Underveisvurdering på obligatoriske arbeidsoppgaver (muntlige og skriftlige) Bruk av forskjellige arbeidsformer som vurderes til eksamen: muntlige presentasjoner, mappevurdering, skriftlige skole-eksamener På MFRISK: prosess-skriving, elevtekstanalyse Professor Karen Patrick Knutsen | Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag

5 Lærerne ved engelskseksjonen blir også vurdert:
Som seksjon må vi kontinuerlig vurdere egeninnsats, kursutforming og helheten i studieprogrammene. Lærerne blir også vurdert underveis (midt-semester evalueringer – «feed-forward») og ved kursslutt («feedback») av studentene. NOKUT evaluerer våre kurs også. I arbeidet med de nye MA programmene må vurdering for læring stå sentralt! Professor Karen Patrick Knutsen | Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag

6 Professor Karen Patrick Knutsen | Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag

7 Professor Karen Patrick Knutsen | Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag


Laste ned ppt "Vurdering for læring i engelsk i GLU - utdanningene"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google