D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner

Advertisements

Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
TITLE Regionmøte region 3 9. April 2014 hos Sandvika Rotary klubb Thon Hotell Oslofjord, Sandvika.
Sekretærens oppgaver i Rotary Distriktssamling Arendal 8. mars Langesund 29. mars.
STYRKE ROTARY – STRENGTHENING ROTARY Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
PETS ROTARY INTERNATIONAL, DISTRIKT 2305 Ja, jeg aksepterer oppdraget som DG for !
Norway Rotary Distrikt 2260 Kurs Bevisstgjøring av Rotary’s ledere Utarbeidet av Lillian Johansen og Finn Kolstø, Gardermoen Rotary Club.
Distrikt Motivasjonsseminar Rotaryåret Prioriterte arbeidsoppgaver i kommende rotaryår: Medlemsutvikling Aktive klubber Støtte.
Strategiplan
Kommunikasjon PETS D Mars 2011 Per Ove Askeland.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Medlemsutvikling PETS 2011
TITLE Hvordan går det med målene?. | 2 Klubbenens mål: Netto ett nytt medlem pr. klubb Status? Maksimalt tap av medlemmer pr år: 5% Status: 3% Kvinneandel:
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Strategi- og aktivitetsplan
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
ALLEMED. Agenda 1.Velkommen og mål 2.Hva gjør vi bra? 3.Hva vil vi forbedre? 4.Våre første steg 5.Hvem tar ansvar?
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
Velkommen til foreldremøte 2.trinn Onsdag 30. september 2015.
PR, kommunikasjon og omdømme Distriktskonferanse D September 2016 Ass. Rotary Public Image Coordinator Inger-Britt Zeiner.
PR og OMDØMME i Rotary Hvor står vi i klubbene og hvordan går vi videre Mange av dere har hørt at Rotary har foretatt en prosess for å gjennomgå og styrke.
ROTARY: MAKING A DIFFERENCE
KLUBBESØK 2275.
KLUBBESØK 2275.
PRAKTISKE OPPGAVER.
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Kvinner i Lions Engasjement og handlekraft Styrke for lokalsamfunnet
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Hvilket planstadie er klubben på?
LOGO OG MOTTO FOR
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Håndtere endringer i organisasjonen
PETS Sola Strand Hotel 2017.
- sammen for en bedre skole!
Åpen dag på skolen Navn på skole Dato.
Roede-kurslederen på Facebook
Presidentens oppgaver til 30. juni
Styret i Østre Udnes Bygdekvinnelag Østre Udnes Bygdekvinnelag!
Valgfag innsats for andre
    Give a Job     8. mai 2018 Scandic Hotel Havet  Bodø 
Matematikk på ungdomstrinnet
Kommunikasjonsformer
Velkommen til dugnad i kommunen
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
Ingrid Neumann President
Lytteforståelse Rammeverket
Systematisk arbeid med motivasjon
Systematisk arbeid med motivasjon i fag
Deltakeravgift på distriktsarrangementer
ROTARY CONNECTS THE WORLD
HVORDAN PROMOTERE ROTARACT?
Inspirasjonsbasen – smarte grep
WORKSHOP!.
Vedtatt av styret i Landbrustjenester Hedemarken
Rotary Club Central Hvordan bruke RCC
Aktiv lytting gjennom fem steg.
Nettverk for kommunikasjon v/ Kristin
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Medlemskap og klubbutvikling (DMK) D2310: Rotaryåret v/PDG Bjørg Månum Andersson MÅL: DMK skal aktivt bidra til at mål og handlingsprogrammet.
Enkel brukerveiledning
MEDLEMSKAPSUTVIKLING
Utskrift av presentasjonen:

D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget Rotary Public Image D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget

Rotary Public Image Coordinatorer ARPIC Inger Britt Zeiner RPIC Leif Fritsdal inger.britt.zeiner@zeiner.no leif@fritsdal.dk Her er støttespillerne Hva med der. Har dere en dedikert PR ansvarlig i klubben?

MEDIEBILDET Det produseres like mye informasjon på 2 dager som det ble gjort frem til 2003 Vi tar like mange bilder på 2 timer som man gjorde på hele 1900-tallet

Hva husker du fra i går…? Eller dagen før ? 10 000 budskap om dagen… 37 Gb Hva husker du fra i går…? Eller dagen før ? Hvem husker du ? Hvorfor? 10 000 budskap hver dag. 2000 reklamebudskap. 21 000 varemerker lanseres hvert år.

Vi må bli tydeligere Vi får ikke full oppmerksomhet for vårt arbeide. Det kan være fordi vi ikke synes og ikke forteller hva vi gjør. Begynne med å gå med rotarynålen Vi må være synlig tilstede og være gjenkjennelige.

Hva er det oppfattede inntrykket av Rotary ? Hvem forsterker det? Og hvordan påvirker det våre muligheter til å rekruttere nye medlemmer og utvikle organisasjonen ?

Kontrollert informasjonsstrøm Budskap Det er ikke det du sier som er det viktige. Det er det som andre sier når du har gått derfra. Ukontrollert informasjonsstrøm

Lag en liste over aktuelle medier og hold den oppdatert. Hvordan møte media Lag en liste over aktuelle medier og hold den oppdatert. Bli kjent med lokale journalister og fortell om Rotary, klubben eller et spesielt prosjekt Kontakt media med saker som har nyhetsverdi og vær godt forberedt: Kjenn historien godt og vær forberedt på spørsmål. Send bakgrunnsmateriale og følg opp umiddelbart. Ta gjerne med bilder eller filmsnutter. Vær PÅ, men ikke bli aggresiv. Kjenn ditt publikum før du sender stoff til journalistene. Les lokalaviser, følg facebook og twitter, hør på nyheter I radio og fjernsyn for å finne ut hvor din historie passer. Vurder om dere skal invitere en lokal journalist for å snakke I klubben om hvordan media arbeider eller inviter dem til å besøke et prosjekt for å skaffe førstehandsinformasjon om hvordan klubben jobber for å forbedre lokalsamfunnet.

Hvordan møte media forts. Finn nye vinkler og overbevisende grunner til at media skal formidle en historie Inkludere de 4 Hene I begynnelsen av pressemeldingen: Hvem, Hva, Hvor, Hvorfor og når Hold det kort og konsist, aldri mer enn 1 side og legg det inn i eposten, ikke la det være et vedlegg Bestem hvem som skal svare på spørsmål og legg ved kontaktdata Legg ved bilder eller filmsnutter om det sendes til TV stasjoner. Når dere har etablert et forhold til våre lokale journalister, hjelp dem til å huske dere ved å holde regelmessig kontakt. Informer om klubb-prosjekter eller send en pressemelding når en utvekslingsstudent kommer.

Negativ publisitet Det kan oppstå negative situasjoner. Har noen en plan for hvordan det skal takles? For situasjoner som krever råd og bistand: Rotary at +1-847-866-3237 eller pr@rotary.org. Eksempel Risør: Avisen gikk til angrep på Risør RK

Strategi og kjerneverdier FELLESSKAP INTEGRITET MANGFOLD TJENESTE LEDERSKAP

Forsterke profil, PR og omdømme: Forbinde anseelse med rotarysymbolet Spre kunnskap om de praktiske prosjekter Promotere kjerneverdier Fremhev yrkestjenesten Oppmuntre klubber til å spre kunnskap om nettverk og nøkkelaktiviteter

Presidental Citation: Oppnå minst 4 av følgende mål: For å styrke Rotarys image, følg Rotarys brand guidelines og benytt maler, logo, motto m.v. Disse finnes i www.rotary.org/brandcenter. Rapporter dette i Rotary Club Central. Oppdater jevnlig klubbaktiviteter på klubbens hjemmesider og sosiale medier og på den måten vis Rotarys innflytelse så vel lokalt som globalt.

Presidental Citation: Oppnå minst 4 av følgende mål: Arranger og driv PR for «World Polio Day» i ditt lokalmiljø og registrer dette på endpolio.org. Engasjer ditt lokalmiljø ved å arrangere minst et nettverksbyggingmøte for lokale ledere, organisasjoner og/eller Rotary stipendiater. Rapporter dette i Rotary Club Central. Etabler eller oppretthold et partnerskap med en bedrift , offentlig etat eller frivillig organisasjoner og samarbeid med dem om et prosjekt. Rapporter dette i Rotary Club Central

Presidental Citation: Oppnå minst 4 av følgende mål: Arranger et seminar eller annet møte i ditt lokalmiljø om et aktuelt tema i lokalmiljøet; få frem din klubbs arbeid ved at mennesker møtes og finner løsninger. Rapporter dette i Rotary Club Central. Få lokale media til å dekke et klubbprosjekt, arrangement eller pengeinnsamlingsaksjon. Rapporter dette i Rotary Showcase eller Rotary Club Central. Arbeid for fred og utvikle fremtidige ledere ved å sponse og arrangere minst en Rotary Youth Exchange student eller å sponse minst en deltaker til RYLA. Rapporter dette i Rotary Club Central.

ROTARY QUIZ KAMPANJE FREM TIL 31. mai 2017 http://rotaryquiz.no