Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

PR og OMDØMME i Rotary Hvor står vi i klubbene og hvordan går vi videre Mange av dere har hørt at Rotary har foretatt en prosess for å gjennomgå og styrke.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "PR og OMDØMME i Rotary Hvor står vi i klubbene og hvordan går vi videre Mange av dere har hørt at Rotary har foretatt en prosess for å gjennomgå og styrke."— Utskrift av presentasjonen:

1 PR og OMDØMME i Rotary Hvor står vi i klubbene og hvordan går vi videre
Mange av dere har hørt at Rotary har foretatt en prosess for å gjennomgå og styrke vårt varemerke - brand. Dette ble gjort fordi rotarianere i hele verden var enig om at vi behøver å forbedre vårt omdømme. Dere har sikkert sett en del av den endringen gjennom vår nye logo. Men logoen er en liten del av vår innsats for å styrke Rotary klubber over hele verden. Mitt mål idag er å gi dere innsikt i den bredere betydningen som anbefalingene rundt prosjektet Styrke Rotary medfører – og den innvirkningen det kan få for oss når distrikt og klubber blir med.

2 Rotary… SAMLER LEDERE … FOR Å UTVEKSLE IDEER … OG GJØRE INNSATS …for å forbedre samfunnet lokalt og internasjonalt. Dette er Rotary’s kjerne. Det er det som gir Rotary stor betydning over hele verden. Samler ledere for å utveksle ideer og gjøre en innsats til gagn for samfunnet lokalt og internasjonalt

3 ROTARYS STRATEGIC PLAN

4 VAREMERKE / BRAND ”… alt som en organisasjon kommuniserer” enkle ideer
Store varemerker bygger sine historier på enkle ideer

5 MODELL FOR BRANDING Hatch & Schultzs
Skal en virksomhet eller organisasjon få mest mulig ut av et branding-strategitiltak, så skal virksomheten sørge for, at de tre essentielle og gensigt afhængige elementer: vision, kultur og image stemmer overens. Dette er dog ikke gjort på en dag, og kræver både ledelsens evner og vilje. Ufordringen ligger i de tre elementers forskellige konstellation. Vision: er topledelsens ambitioner og målsætning for virksomheden. Kultur: er organisationens værdier, opførelse og attitude – det medarbejderne i alle led af organisationen føler omkring virksomheden. Image: er omverdens overordnede indtryk af virksomheden. Omverden inkluderer samtlige af virksomhedens stakeholders.

6 VAREMERKE - BRAND Rent – enkelt – klart og suksessfullt
Varemerke – brand bygger et emosjonelt forhold til sitt publikum For hvert brand er det en enkel form for suksess: KLARHET = STYRKE Hva med Rotary ?

7 REDAKTØRJOBBEN FOR FACEBOOK OG NETTSIDE - TENK SOM EN JOURNALIST
Aktualitet Viktighet Sensasjon Identifikasjon

8 SOSIALE MEDIER Facebook LinkedIn Google+ Twitter Snapchat Pinterest
Instagram YouTube – Vimeo – Vine Blogs

9 INTERNETT PÅ 60 SEKUNDER

10 1-2-3 INNHOLD Hva sier vi om Rotary i dag ? Viser vi at vi er et brand som gjør en innsats ? Viser vi våre verdier ? Deler vi vår kunnskap og gir vi noe til våre lesere ? Deler vi Rotary-innhold på vår egen profil ?

11 1-2-3 OBSERVERING OG EVALUERING…
Hva sier folk om oss? Når og hvordan evaluerer vi ?

12 NOT ”Ord ” som PETS og GETS For mange “spise” bilder
For mange gruppe bilder Formelt språk

13 HOT Husk at rotary er et brand som gjør innsats VIS DET 

14 Brand Center Media Center Rotary Showcase RPIC Public Relations page

15 ROTARY INTERNATIONAL PRESIDENT 2016-2017 JOHN GERM
Clubs are asked to achieve one of the following goals and report in Rotary Club Central: Host an event to inform the community about Rotary and its Foundation’s centennial Get local media to cover an outstanding club project Involve local media with club event and projects

16 Flere medlemmer og bidrag Partnership og support for lokale prosjekt
Økt synlighet Flere medlemmer og bidrag Partnership og support for lokale prosjekt Stolte og engasjerte medlemmer

17 ARBEID MED PR OG OMDØMME
2 ROLLER I KLUBBENE REDAKTØR/INNHOLD TEKNIKK

18 STATUS PR OG OMDØMME : MÅL HVOR ER VI I KLUBBENE NÅ ? HVA ER MULIG ?
HVORDAN GÅR VI VIDERE ?

19 INTERN KOMMUNIKASJONS-KALENDER
AUGUST Membership and New Club Develop- ment Month SEPTEMBER Basic Education and Literacy Month OCTOBER Economic and Community Development Month NOVEMBER Rotary Foundation Month DECEMBER Disease Prevention and Treatment Month JANUARY Vocational Service Month FEBRUARY Peace and Conflict Prevention/ Resolution Month MARCH Water and Sanitation Month APRIL Maternal and Child Health Month MAY Youth Service Month JUNE Rotary Fellowships Month 19.10

20 DU MÅ GLØDE LITT SELV FOR Å LYSE FOR ANDRE !
Det hele begynner med deg og meg Med symbolikk fra fyrtårnet : DU MÅ GLØDE LITT SELV FOR Å LYSE FOR ANDRE !

21 OVER TIL NOE HELT ANNET ... MVA-KOMPENSASJON

22 TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN. Kontaktinfo: Inger-Britt Zeiner Ass
TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN ! Kontaktinfo: Inger-Britt Zeiner Ass. Rotary Public Image Coordinator Færder Rotary Klubb Mobiltlf , Jobb


Laste ned ppt "PR og OMDØMME i Rotary Hvor står vi i klubbene og hvordan går vi videre Mange av dere har hørt at Rotary har foretatt en prosess for å gjennomgå og styrke."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google