Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skjønnlitteratur FANTASI og VIRKELIGHET Kpt 7, Kontekst Basisbok
Advertisements

Skjønnlitterær fortelling
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
EPISK DIKTNING inkl novelle
Roman- og novelleanalyse
Om å skrive om litterære tekster
Om å skrive om litterære tekster
An approach to multimodal and ergonomic nomadic services Marco Riva og Massimo Legnani.
Frå eitt medium til eit anna
Tema Vg1, kap 4.
Mikkel, Knut, Kari Mette, Anne Lise & Guro
Sjangerlære Husk A-bok, 8. klasse og B-bok 10. klasse.
Teksttyper vs. sjangre Hvordan oppleves endringen til teksttyper i klasserommet? Konsekvenser for lærere, elever og vurderings- og sensurarbeid Hvordan.
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Klasseleiing - læringsleiing Mykje meir enn reglar og rutinar! Klasseleiingsbordet: Ein integrert kompetanse.
Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller SG- design/Fotolia.
Forteljing. Samlenemning Munnleg - skriftleg Sanne - oppdikta Korte - lange oppdikta = fiksjon.
Litteraturen frå 1900 til 1945 Ei oversikt. Inn i eit nytt hundreår Brytningstid mellom gamle og nye verdiar Allmenn stemmerett Sentralisering. Folk flyttar.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
To tenkjemåtar i etikken  Etikk: handlar om å tenkje gjennom spørsmål om rett og gale  aka moralfilosofi  Forholdet mellom menneske  Heile samfunnet.
Fortelling. Grunntrekk Kjernen i en fortelling er handlingen. Handlingen strekker seg over et tidsrom, og underveis er det noe som forandrer seg. Fortellingene.
Kapittel 5 Munnleg kommunikasjon Adam Ciereszko/EPA/NTB scanpix.
Dramatisk dikting Kva er eit drama? Dramaet si historie.
| Formelle tekstar. Formelt språk ver sakleg og presis du skal ikkje bruke ein personleg tone kutt ut uformelle ord som slang, banning, forkortingar og.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Kapittel 2 Tekstane rundt oss Birgid Allig/Stone/Getty Images.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Novelle - Å skrive en novelle…. Kjennetegn på novelle Forholdsvis kort fortelling Få personer og kort tidsrom I en novelle kan mye være bare antydet Bare.
Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.
Digitale medium. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengeleg gjennom datateknologi Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Læraren sin sosiale og emosjonell kunnskap Knut Ove Æsøy Førstelektor Høgskolen i Østfold, doktorgradsstipendiat NTNU.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
Skilnaden mellom bygdene større enn i dag Den gode ideen.
Retorikk og skriving. Omgrepskart litteratur skjønnlitteratur epikklyrikkdrama sakprosa.
| Å argumentere kjeldekritikk og nettvett. Bruk av kjelder i skriftlig arbeid.
Opplæringsplan i basiskunnskap lesing og skriving
Presentasjon v/Vegard Tjørhom – journalist og kommunikasjonsrådgiver i Kirkens Nødhjelp: Dette er mine foreldre, som bur høgt oppi fjellet på sørvestlandet,
| Samansette tekstar.
Teikning av mekaniske delar
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Photodisc/Rayman/Getty Images
Å skrive noveller.
Retorikk og skriving.
Etter Ingvild Vestrheim, Molde 25.okt. 2007
| Samansette tekstar.
Munnleg kommunikasjon
Dydar og laster Kva slags person vil du vere
Dramatiske sjangrar Skodespel og film
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Retorikk og munnleg kommunikasjon
Å skrive novelle.
Kort om implementering
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
Vurdering i norskfaget
ENKEL FRITIDSKARTLEGGING
FORELDREMØTE 8. TRINN Rådgiver –Thomas Kvalvik Siri Myhren Petersen
Kapittel 3: Lyrisk dikting
Retorikk og munnleg kommunikasjon
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Munnleg kommunikasjon
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
| Å argumentere Kjeldekritikk og nettvett.
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
Tittel Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete Budskap i feit skrift
Tittel Budskap i feit skrift Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete
Setje tekstar i kulturhistorisk samanheng Langsvarsoppgåve 1 Sidemål, hausten 2018 Lenkje til oppgåva:
Gjere greie for hovudsyn og argumentasjon
Gjer greie for nasjonalromantiske trekk
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
SG- design/Fotolia Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller.
Utskrift av presentasjonen:

Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke språklege verkemiddel – Å øve på å bruke forteljartekniske verkemiddel i eiga skriving – Å vurdere eigne tekstar og eiga tekstutvikling – Å bruke tekstbehandlingsverktøy i skriveprosessen

Å fortelje ved å skrive Kommunikasjon til alle tider Mange forteljingar først munnlege før dei blei skrivne ned Generasjonsoverføring Episk dikting = forteljingar Menneske alltid hatt behov for skrift, anten gjennom bilete eller symbol Alle skriv (e-post, sms…)

Forteljing Prosess – teksten blir til undervegs Idèmyldring, tankekart Samarbeid? Først: skriv! Rettskriving, setningsoppbygnad kan du ta etterpå. Er det mykje gjentakingar, for eksempel?

Forteljing Innleiing – fange interessa til lesaren. – Presentasjon av personar, tid og kvar (/miljøet) handlinga går føre seg. Begynne rett i handlinga (in medias res)? Hovuddel – Det meste av handlinga går føre seg her. – Spenninga i handlinga skal her byggje seg opp mot ei løysing eller avslutning – Spenninga kan vere eit problem, konflikt eller ei hindring som skal overvinnast/løysast. Kanskje blei det ingen løysing? Avslutning – alltid ein slutt. – Som regel blir det ei løysing her. – Situasjonen er altså endra i høve til starten av forteljinga. – Kanskje ei overraskande/morosam slutt?

Forteljarperspektivet Eg-person – Skapar nærleik Ein forteljar kan og framstå som tredjeperson, slik som ”han”, ”ho” eller personar med namn.

Tittel og innleiing Skal helst seie noko om kva forteljinga handlar om Pirre leselysta, gjere lesaren nysgjerrig Går an å finne på tittelen til forteljinga etter at du har skrive forteljinga Innleiinga – dra lesaren med deg inn i sjølve handlinga. Den skal setje lesaren inn i situasjonen og få handlinga i gang (presenter problemet/situasjonen) – Presenter for lesaren så raskt som råd: Kven (eg, han, ho, namn, alder, kjønn m.m.) Når (ein gong i tida, no, gamle dagar, framtida m.m.) Kvar (ved kysten, på landet, havet, fjellet m.m.)

Hovuddelen Hald noko skjult for lesaren – Lesaren skal ikkje vite eller lett kunne gjette seg til kva som kjem til å skje – Ytre spenning (kven er skuldig, noko som endrar ein elles roleg situasjon til noko farleg/brutalt) – Indre spenning (f.eks menneske som har problem med seg sjølv eller andre. Einsemd, dårleg samvit, taper – finn den einsame ein ven?) Høgdepunkt – Dei stadane i forteljinga der handlinga tilspissar seg. – Kan vere fleire høgdepunkt.

Slutten, avslutninga Etter at spenninga har bygd seg opp til eit høgdepunkt, kjem ofte vendepunktet i forteljinga – Vendepunktet er staden der handlinga snur eller spenninga blir utløyst. Handlinga blir roa ned, og det blir ei løysing på mysteriet/problemet Slutten kan og vere open slik at lesaren lurer på kva som vil hende vidare Pass på at slutten er mest mogleg naturleg i høve til det som er skjedd tidlegare i forteljinga

Forteljemåtar Replikk – det personane seier direkte – ”I første timen har vi matte”, sa Stig. ”Og så kjem norsk i andre”, mumla Kåre. Stig nikka tankefull. Tankereferat – det personane tenkjer – ”Det er så rart. Eg har aldri klart dette før, kva gjer eg no?”, tenkte Lisa. Skildring – av miljø og personar (metafor) – ”sola var som ein eggeplomme, medan trea dansa i takt med vinden”.