Renholdstjenester Tilbyderkonferanse 21. april 2015 Innkjøpsansvarlig: Per Kolseth Renholdsleder: Nina Marit Gaustad.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IT-kontrakter Mislighold.
Advertisements

Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
NOR Kurs for deltakere i Introduksjonsprogrammet, Bergen kommune Kurs dekket av anbudet : -Delleveranse 1: Servicekurs -Delleveranse 2: Bygg-
SKU/InnkjøpProfesjonelle innkjøp - bedre tjenester AGENDA 1.Innledning/bakgrunn ved BK Presentasjonsrunde Fremdriftsplan 2.Kvalifikasjonskrav v/Firstventura.
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
– 1.1 Presentasjon av Undervisningsbygg Tilbudskonferanse vaktmestertjenester Runar Berget –
Ny betalingsforskrift på kommunal medfinansiering og kommunal betaling for utskrivningsklare pasienter.
Konkurranseutsetting drift Elveplassen overnatting 2016.
Ledermøte 27. juni Agenda 1.Godkjenning av referat fra møte nr. 1 2.Mandat og møteplan for ledergruppa - vedtak 3.Økonomi – Regnskapsrapport pr.
Internkurs i offentlige anskaffelser – okt Anskaffelsesprosessen FORBEREDELSES- FASEN BEHOVSVERIFIKASJON MARKEDSUNDERSØKELSE GJENNOMFØRINGS FASEN.
MANDAL KOMMUNE FROKOSTMØTE Kirsti Bauer-Nilsen Mandal kommune.
Dialogkonferanse Helsevikarer. Dialogkonferanse Konkurransen som kommer Rammer for dagen og dialogen Presentere våre behov, diskutere utfordringer og.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
Offentlige anskaffelser Formålet og grunnleggende prinsipper for offentlige anskaffelser Virkeområdet for anskaffelsesregelverket og for de ulike.
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
Informasjonsmøte Busskonkurranse NSB Persontog NSB Persontog Drift: Direktør Øystein Risan NSB Persontog Økonomi: Innkjøpsleder Birgitte Baglo NSB Persontog.
Informasjonsmøte vedr. konkurransen: Rammeavtale juridiske tjenester Oslo 5. november 2013 Kate-Mari Hagen og Monika Hagen Sykehuspartner.
Orientering konkurranse Fisk og fiskemat 2 årig rammeavtale +1+1 års opsjon.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
VEDLEGG 8 TIL KONKURRANSEGRUNNLAGET SE KONKURRANSEGRUNNLAGET PKT 1.4.
Velkommen til tilbudskonferanse Digitale læremidler.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
Lover og avtaler i arbeidslivet 1. Arbeidsmiljøloven 2.
Fritt brukervalg av praktisk bistand i Bergen Tilbyderkonferanse
SFS 2201 – kjennelsen Slutningen – partsforholdene I.SFS 2201 prolongeres med følgende endringer: Pkt. 1 gis slik ordlyd: Denne særavtale er.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Tilbyderkonferanse Ny utviklingsavtale for.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Markedsplasser Farmandstredet 2016.
Nytt personvernregelverk fra EU
Forelesninger i kjøpsrett V2017, 9. februar 2017
«Hvordan forhindre at useriøse aktører får oppdrag i offentlig regi?»
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Familieråd En for alle, alle for en
Dialog Elektronisk medisineringsstøtte - fra apotek til mage
Relevante standarder Tårnkran NS-EN 14439
Samarbeidsgruppemøte
Tvisten Peder Ås-Lars Holm
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Samling Fokus – Kurs Trine Reitehaug FLO Forsyning DAA 1.
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Høst 2017
Forbundets etiske retningslinjer
Arbeidsinnvandring i landbruket Stiklestad
Anskaffelser i Møre og Romsdal fylkeskommune Rammeavtaler
Nye rutebilkontrakter i Sør-Trøndelag fra 2008
Offentlige anskaffelser Tildelingskriterier og kontraktsvilkår
PC-ordningen og Skolestart.mrfylke.no
Fjernledelse. En presentasjon for ledere om hvordan følge opp medarbeidere på daglig basis. 23. mars 2018.
Aktivitetsskolen Skøyen
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Grimstad kontrollutvalg 23. oktober 2018
Interne analyser - for utvikling av kategoristrategi
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Offentlige anskaffelser
Anbud billettkontroll
Om reise, kost og losji (RKL) i Industrioverenskomsten
Nytt regelverk.
Brukergruppemøte Vann og Avløp
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Lovens formål Utlagt på Fobe`s nettsider: Forfatter: Knut A. Olsen
Utskrift av presentasjonen:

Renholdstjenester Tilbyderkonferanse 21. april 2015 Innkjøpsansvarlig: Per Kolseth Renholdsleder: Nina Marit Gaustad

Spørsmål? Spørsmål fra salen er tillatt Besvarelse fra kommunen er ikke tillatt i møtet… Spørsmål blir notert Svar blir lagt ut på Doffin Svar via Doffin ivaretar prinsippet om likebehandling av leverandører

Agenda Prosessen Avtalen Renholdet, INSTA

3 Trinns prosess for å dekke kommunens renholdsbehov 1.Prekvalifisering. 2.Begrenset konkurranse for det første året. 3.Opsjoner og kvalitetskontroll.

Prekvalifisert leverandør Formelle krav Etiske krav Kvalitet Trinn 1 Prekvalifisering Avvisningskriterier Kvalifiseringskrav Tildelingskriterier Kilden til disse kravene er NHO Service

Trinn 2 Begrenset konkurranse 1. år KUN prekvalifiserte leverandører får gi tilbud! Anledning til å gi tilbud på deler av porteføljen! Konkurransen gjelder for det første året + opsjoner (1+1+1, til sammen maks 4 år) Tildelingskriteriene er: Pris Leveringsevne (kvm/time) Prisskjemaet Leverandør Kvalitet Kapasitet Pris Leveringsevne, kvm/time

Trinn 3 Opsjoner Opsjoner for år blir automatisk fornyet, med mindre følgende inntreffer: 4 underkjente kvalitetskontroller frem til pr lokasjon - Rælingen kommune benytter seg ikke av gjenstående opsjoner på lokasjonen - Lokasjonen kommer ut på ny konkurranse (Trinn 2) Leverandøren mister status som prekvalifisert leverandør (krav fra prekvalifisering) - Rælingen kommune terminerer avtalen med leverandøren på samtlige lokasjoner - Ny konkurranse på Leverandørens lokasjoner (Trinn 2)

Avtalen 4 års varighet - Kommunestyret kan si opp med 6 mnd varsel, hele eller deler. Endringer - Kan pålegges, så lenge det er innenfor avtalen og innenfor arbeidsmiljøloven. Skal være skriftlig. Underleverandører SKAL godkjennes av Kunden. Samme krav til underleverandør som til Leverandør. Leverandør er ansvarlig som om Leverandøren selv stod for utførelsen

Avtalen Personell - Personellet skal være kontrollert for vandel - Kunden kan kreve utskiftning av personell pga klanderverdig oppførsel. Personellet skal være klarert i forhold Krav til utførelsen - Leverandøren er ansvarlig for å levere beskrevet kvalitet selv om behovet for renholdstid blir høyere enn Leverandørens beregninger Nøkler, adgangskort, ID-kort - Leverandøren ansvarlig og erstatningspliktig for nøkler og adgangskort. - Representanter for leverandøren SKAL være utstyrt med lett synlig ID-kort utstedt av Arbeidstilsynet

Avtalen Lønns- og arbeidsvilkår - Ingen ansatte skal ha dårligere vilkår enn landsomfattende tariffavtale. Dette gjelder også for underleverandører. Krav til personell og vandel - Vandelsattest utstedt av Politiet - Arbeidstøy - ID-kort - Ajourførte personell-lister tilgjengelig - Kompetente innen INSTA800 - Norskspråklige

Avtalen Regulering av vederlaget - Maks 80% av endring i tariffert lønn. - Første justering Besparelser pga vaskefrekvenser, redusert areal, rutiner materialforbruk med mer skal komme Kunden til gode. Fakturering - Månedlige - 30 dagers kredittid - Elektroniske fakturaer - Leverandør krav på rente ved for sen betaling

Avtalen Mislighold - Mislighold dersom Leveransen ikke er i samsvar med de plikter, funksjoner, krav og frister som er avtalt. - Mislighold skal varsles skriftlig uten ugrunnet opphold - Retting skal skje umiddelbart, senest i løpet av 24 timer Sanksjoner - Dagbot 2000 kroner etter 10 dager, maks i 60 dager. - 4 underkjente kvalitetskontroller (visuelle og instrumentelle) innen 30. mai kan medføre at Kunden ikke vil benytte resterende opsjoner på gjeldene lokasjon - Vilkår som prekvalifisert leverandør ikke lenger er oppfylt, kan medføre avtale-heving.

Avtalen Brudd på lønns- og arbeidsforhold - Påse-plikt og informasjonsplikt Kunde pliktig til å påse at forholdene er riktige Leverandør pliktig til å informere, innen 8 timer. - Vesentlig mislighold, kontrakt kan heves. - Kunde kan holde tilbake 2 ganger innsparing

Besvarelse Bruk vedlagte mal for besvarelse!mal

Renholdet