Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Åpen anbudskonkurranse EØS 020-2015 Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl. 12.00 1.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Åpen anbudskonkurranse EØS 020-2015 Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl. 12.00 1."— Utskrift av presentasjonen:

1 Åpen anbudskonkurranse EØS 020-2015 Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl. 12.00 1

2 Agenda 1.Konkurranseform 2.Beskrivelse av konkurransen og dokumentkrav 3.Tildelingskriterier 4.Utfylling av dokumenter 5.Spørsmål 2

3 Konkurranseform Åpen anbudskonkurranse Alle interesserte leverandører kan levere tilbud Forhandlingsforbud –Leverandør kan ikke endre sitt tilbud etter tilbudsfristen Oppdragsgiver har meget begrenset mulighet til å avklare uklarheter eller be om supplerende informasjon 3

4 Beskrivelse Anskaffelsen gjelder kjøp av kjøkkeninnredning, med og uten montering. Omfatter følgende elementer: –Kjøp av kjøkkeninnredning til eksisterende bygg forvaltet av Bergen kommune v/Etat for bygg og eiendom. –Levering og montering av kjøkken, det skal være mulig å kun kjøpe deler uten montering. –Prosjektering og tegning ved behov. –Vedlikehold av kjøkkeninnredning og etterbestilling av deler. –Gjelder kjøkken og kjøkkendeler som benkeplater, seksjoner, skap, vask, hengsler og håndtak. 4

5 Omfang Avtalen skal ha varighet på 2 år, med opsjon på 1+1 år. Estimert omsetning er 1,25 mill. per år. 5

6 Avropsmodell Oppdragsgiver har anledning til å velge 1 eller 3 leverandører for hele oppdraget. Avrop under 300. 000,- vil skje ved rangering Avrop over 300 000,- vil skje ved minikonkurranse der alle leverandører som er omfattet av avtalen kan levere tilbud. 6

7 Noen utvalgte obligatoriske avvisningsgrunner Ikke levert dokumentasjon for alle kvalifikasjonskrav –Gjelder også underleverandører! –Oppdragsgiver kan innhente offentlig tilgjengelig dokumentasjon etter tilbudsfristens utløp som (ikke uttømmende): Skatteattester Firmaattest HMS-egenerklæring –Følgende kan ikke innhentes etter tilbudsfristens utløp (ikke uttømmende): Dokumentasjon for tekniske/faglige kvalifikasjoner (gjennomføringsevne personell; erfaring fra liknende oppdrag; rutiner for miljøstyring) Vesentlige forbehold 7

8 Forbehold Dersom det tas forbehold, SKAL dette presiseres som «forbehold:»! Virkningen av forbeholdet skal klart beskrives i et eget punkt i tilbudet, spesielt priskonsekvens må gjøres tydelig rede for. Forbehold som kommer frem på annen måte, er og skal behandles som AVVIK! 8

9 Tildelingskriterier Vekting i % 1.Pris60 % 2.Kundeservice og bistand20 % 3.Leveringstid20 % SUM100 % Dokumentasjonskrav: Utfyllelse av kravspesifikasjon, prisskjema/elementliste og eventuelle andre vedlagte beskrivelser. 9

10 Utfylling av prisskjema og elementliste OBS: flere arkfaner! –Alle hvite felt i tabellene, og kun disse, skal fylles ut. Still spørsmål! Avvikende prisformater fører erfaringsmessig svært ofte til avvisning av tilbudet. 10

11 Dokumentstruktur i konkurransefasen- Konkurransegrunnlag KONKURRANSEGRUNNLAG Vedlegg 1 – Kontrakt Bilag 1 – Oppdragsgivers spesifikasjon Bilag 2 - utgår Bilag 3 – Administrative bestemmelser Bilag 4 – Samlete pris- og betalingsbestemmelser –Bilag 4a – Prisskjema og Elementliste –Bilag 4b – Plan- og måltegning Bilag 5 – Endringer i den generelle kontraktsteksten Bilag 6 – Endringer i avtaleteksten etter kontraktsinngåelse Bilag 7 – Utgår Bilag 8 – Utgår Bilag 9 – Egenrapporteringsskjema lønns- og arbeidsvilkår Vedlegg 2 – Tilbudsforside Vedlegg 3 – HMS-egenerklæringsskjema Vedlegg 4 – Referanseliste Vedlegg 5 – Forpliktelseserklæring Vedlegg 6 – Egenerklæring vandel Rød skrift: Må fylles ut 11

12 Leverandørene oppfordres til å melde til oppdragsgiver i god tid før tilbudsfristens utløp: Hvis enkelte elementer er vanskelig/umulig å prise, eller krever forbehold Hvis enkelte elementer i oppdragsgivers spesifikasjon (bilag 1) eller i andre kontraktdokumenter oppfattes som vanskelig/umulig å oppfylle, eller krever forbehold 12

13 Viktig Tilbudsfrist 11. juni 2015 kl. 14.00 Vedståelsesfrist 30. september 2015 13

14 Spørsmål? Send flere spørsmål til joy.frantzen@bergen.kommune.no Frist: 4. juni 2015 14


Laste ned ppt "Åpen anbudskonkurranse EØS 020-2015 Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl. 12.00 1."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google