#mittre Hva er #mittre? Klatreutfordring i regi av Norges speiderforbund i forbindelse med Friluftslivets år 2015 Konkret handling. Finn et tre, hiv.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IDRETT ER FOREBYGGENDE BARNEVERN ”En åpen og inkluderende idrett” Hovedmål •Gi flere barn, ungdom og voksne et bedre tilbud •Prioritere grupper som ikke.
Advertisements

Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Akkreditering KA110 - Accreditation of youth volunteering organisations.
Samarbeid om europapolitisk deltakelse Gunn Marit Helgesen Leder i internasjonalt fagpolitisk utvalg Oslo,
Lilandspeiderne Informasjon.
Gruppesamtaler 7.okt Fagsamling om publikumsutvikling i Buskerud Buskerud fylkeskommune i samarbeid med Norsk publikumsutvikling.
Internett og Ekstranett
Klamydiaprosjekt 2012/2013 Evaluering Engø 7. oktober 2013.
Prosjektet ”Aktiv Hverdag” i Narvik Kommune
Nordisk tilsynskonferanse
Speiding i et folkehelse- og friluftslivperspektiv.
Åpenhet, samarbeid, deltakelse Hvilke muligheter har Framtidens byer med sosiale medier og e-Governance/Gov 2.0? Dag Petter Svendsen Statsviter og analytiker.
Hvordan Kan Vi Stoppe Dumping Vår Mening Vår mening er at ingen skal hive ting/Gift I havet som om du er på Piknik og mister/hiver noe i havet. Alle.
Demokratisk fornyelse Lokale praktiske erfaringer og mulig implementering i nasjonal politikk. Tone Tellevik Dahl-bydelsutvalgsleder Morten Nordlie-kultur-
Hvordan rekruttere og beholde frivillige?
Regionalplan for folkehelse 2013 – 2017 Inghild Vanglo Leder politisk styringsgruppe Rogaland fylkeskommune.
Manifest mot mobbing 2011 – 2014 Statsminister Stoltenberg og sentrale parter signerte i januar et nytt Manifest mot mobbing. Manifestet skal gjelde.
Laste opp mange bilder Zippete filer. Marker på PC’en de bilder du vil ha med, høyreklikk og send dem til Komprimert (Zippet) mappe.
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
FN-by prosjektet Samarbeid mellom UNEP/GRID-Arendal, Arendal kommune, Aust-Agder fylkeskommune og Ungdommens bystyre Bygger på ideer og initiativer for.
SLT Samordning av lokale kriminalitetsforebyggende tiltak blant barn og unge.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Mediene er den viktigste kanal for å skape debatt og nå ut med budskapet vårt. (eks. Sykepleierforbundets politikk eller Arbeiderpartiets politikk). Hvis.
FNF Finnmark. FORUM FOR NATUR OG FRILUFTSLIV FNF har sitt utspring fra et samarbeid mellom Norsk Friluftsliv (FRIFO), Friluftsrådenes Landsforbund (FL),Friluftsrådenes.
1 ”Hvordan lykkes med implementering av SAP?” Diskuter og illustrer de viktigste suksesskriteriene for SAP implementering. Gruppeoppgave på SAP samling.
Elisabet Molander, prosjektleder Klimaløftet. Kort om Klimaløftet Lavutslippsutvalget Startet mars 2007 Regjeringens klimakampanje Miljøverndepartementet.
Verdensdagen for psykisk helse
Friluftslivets år 2015 «Nå er det din tur!». BAKGRUNN Har tidligere blitt arrangert i :  1993  2005 Er en del av Nasjonal strategi for et aktivt friluftsliv.
FRILUFTSLIV FRA Naturopplevelser for livet.
Bibliotek på dagsorden! Om å bli hørt i kommunale prosesser Ruth Ørnholt Bodø, 5.otober 2011.
BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN.
Tilskudd til friluftslivsformål i Rogaland fylkeskommune 1.Regionalt UtvklingsProgram (RUP) 2.Tilrettelegging i friluftslivsområder, RFK 3. Statlige friluftslivsmidler.
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
Foreldremøte Mandag 9. November 2015 Klokken 19:00 Fjellhamar SFO.
Grendene Fokusgruppemøte 9. mai 016. Utfordringer Lite strukturerte grender Vansker med å nå frem til beslutninger. Vansker med innsikt og påvirkning.
Stemmer teller – ressurser avgjør Arbeid med politisk påvirkning.
#allemannsretten Oppdal 2.desember 2015 Terje Qvam seksjonsleder.
#FÅ15 - Norges Astma- og Allergiforbund Anne-Kari Isaksen, prosjektleder Mona Marthinussen, prosjektmedarbeider.
Ungdomssatsinga til Nordland fylkeskommune. UNG i Nordland Hva? Hvem? Hvor? Hvorfor? Hvordan?
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
Prosjekt og utviklingsarbeid i bibliotek Siri Tidemann-Andersen, Det flerspråklige bibliotek.
Europapolitisk samarbeid Orientering på miniseminar 20. januar 2012, Gunn Marit Helgesen Leder av internasjonalt fagpolitisk utvalg i Østlandssamarbeidet.
Kommune-og fylkestingvalg høsten 2007 – hva gjør vi? generalsekretær Harald Tronvik FRIFO.
Norges speiderforbund Foto: Kjetil Jøssang Ungt lederskap i natur.
Mars på Dinglebein Tiden som gikk: Tidlig sett: Tiden som kommer:
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Månedsbrev Småtroll Desember.
Naturen som møteplass Oslo og Omland Friluftsråd Ingvild Kavli
Fremgangsmåte for å gjennomfør SWOT
ETIOPIA.
Hvilke plattformer bruker dere?
W 1 Bedre ledelse Eksempel på tilpasning av lederplakat - Arbeidstilsynet Tittel på presentasjon.
INFORMASJONS- ARBEID FOR
Nyansattdag Modum Kommunikasjonsrådgiver Eivind Kopland
Som Helsesøster FÅR jeg GJENNOMSLAG NÅR jeg
Noen tanker om hva som virker Bevisstgjøring og systematikk
Nettvett U-18 Bodø politistasjon
Navn på forslag: Navn på forslag: Navn på forslag: Foreslått av:
Bakteppet - Yrkesfagenes år 2018
Trygge pasientforløp Opplegg til fagdag.
Gode venner som hjelper andre
MEDIA.
Småelektronikkampanjen 2009
Implementering av kompetanseplaner/strategier
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Norges speiderforbund
Nettverk for kommunikasjon v/ Kristin
Evaluering av strategien "På vei til egen bolig"
Vi vil være en kirke som Strategi for Stavanger bispedømme
Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

#mittre

Hva er #mittre? Klatreutfordring i regi av Norges speiderforbund i forbindelse med Friluftslivets år 2015 Konkret handling. Finn et tre, hiv deg med, ta bilde og #mittre Økonomisk støtte fra FÅ15 / Miljødirektoratet Tematikk: Lavterskel friluftsliv, kjenne på egne grenser og et opprør mot «sikkerhetstyraniet»

Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Facebook premierer godt innhold. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører

Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Facebook premierer godt innhold. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører

Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører

Trekart

Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører

Resultater Dagsorden, økt bevissthet rundt barns rett til fri lek i naturen 5000 er avfotografert i trær Over 3000 bilder er lagt ut på Instagram og lastet opp på mittre.no Det er solgt mer enn 7000 klatremerker Rundt 100 aktivitetsdager i regi av speidergrupper, mange med treklatring Mye oppmerksomhet i mediene både redaksjonelt og i kommentarfeltene

Erfaringer Fantastisk respons på en krevende utfordring Vanskelig å holde «trykket» oppe – både internt og eksternt Vanskelig å forutse hva slags innhold som slår an Å skape incentiver for engasjement (Quiz) fungerte i liten grad Kan gjennomføre noe lignende med relativt små ressurser Frivillige lokale ambassadører har bidratt til å skape nasjonalt engasjement med lokal forankring

Friluftslivet og eventyrene fortsetter – der ute…