#mittre
Hva er #mittre? Klatreutfordring i regi av Norges speiderforbund i forbindelse med Friluftslivets år 2015 Konkret handling. Finn et tre, hiv deg med, ta bilde og #mittre Økonomisk støtte fra FÅ15 / Miljødirektoratet Tematikk: Lavterskel friluftsliv, kjenne på egne grenser og et opprør mot «sikkerhetstyraniet»
Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Facebook premierer godt innhold. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører
Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Facebook premierer godt innhold. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører
Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører
Trekart
Suksesskriteriene PR-element Inviterer målgruppen til å delta i kommunikajonen Møter målgruppen i relevante kanaler Valgte å bruke speiderforbundets eksisterende kanaler på sosiale medier. Partnerskap (MD, KLD, Klatreforbundet, KM-speiderne m. flere) Lokalt engasjement, 26 unge frivillige ambassadører
Resultater Dagsorden, økt bevissthet rundt barns rett til fri lek i naturen 5000 er avfotografert i trær Over 3000 bilder er lagt ut på Instagram og lastet opp på mittre.no Det er solgt mer enn 7000 klatremerker Rundt 100 aktivitetsdager i regi av speidergrupper, mange med treklatring Mye oppmerksomhet i mediene både redaksjonelt og i kommentarfeltene
Erfaringer Fantastisk respons på en krevende utfordring Vanskelig å holde «trykket» oppe – både internt og eksternt Vanskelig å forutse hva slags innhold som slår an Å skape incentiver for engasjement (Quiz) fungerte i liten grad Kan gjennomføre noe lignende med relativt små ressurser Frivillige lokale ambassadører har bidratt til å skape nasjonalt engasjement med lokal forankring
Friluftslivet og eventyrene fortsetter – der ute…