Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

INFORMASJONS- ARBEID FOR

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "INFORMASJONS- ARBEID FOR"— Utskrift av presentasjonen:

1 INFORMASJONS- ARBEID FOR
Av Vibeke Cederkvist 3MKA 9. Juni 2016

2 ANSLYSE OG VIRKEMIDLER
Avsender ANSLYSE OG VIRKEMIDLER Tittel Denotasjon: Bildet Form og farger ”Sommerutstilling” Konnotasjon: Assosiasjoner: ”Sommerutstilling” Avsender og budskap Si noe om fargen rød?Kjærlighet, blod– lidenskap og kunstnerisk Bilde for å fange oppmerksomhet, viser kunst (kontrast) Tidspunkt

3 ANSLYSE OG VIRKEMIDLER
Bilde viser smakebit Denotasjon: Bildet ”Fragment” Tekst Konnotasjon: Assosiasjoner: Fragment-> kunst Bildet: Utstilling Aktører og kulturhuset som arrangør Tekst Informativ Informerer om utstillingen Avsender Om kunstneren Aktører viser til kommunal tjeneste Åpningstider og henvisning til nettside

4 ANSLYSE OG VIRKEMIDLER
Designelement for å plassere avsender Denotasjon: Bildene og lokasjon Form og farger ”Studiehverdag” Konnotasjon: Assosiasjoner: Studiehverdag gjelder meg? Avsender og budskap Bilder skaper relevans Bilder demonstrerer fine studiemuligheter -Geometrisk komponert Oppfordring/Tittel Henvisning til nettsiden og sosiale medier Avsender

5 Informasjonsplan ”Hamar kulturhus skal være et kulturelt kraftsenter
Lokalt, vil ikke flytte prosesser ut ”Hamar kulturhus skal være et kulturelt kraftsenter og en arena for kulturproduksjon og kunstnerisk utvikling i Innlandet”

6 Prosessmodellen SENDER: Hamar Kulturhus
BUDSKP: ”Bruk kulturhuset som en del av studiehverdagen”. ”Kom å se den flotte utstillingen” Vinkling: Kulturhuset tilbyr noe for deg/bruk det for det det er verdt KODING: Designprofil, bilder, målgruppen kjenner til kulturhuset, lett og ungdommelig språk i plakat og litt mere formelt/tyngre i flyer. De fleste skal kunne forstå budskapet KANAL: Skole og kulturhuset, Plakat og flyer er medium DEKODING: Støy: Alder, språk, uinteressert i kultur. Misforstått omdømme, tror ikke det er til for alle. Jeg viste ikke at... Hvorfor skal jeg dra dit? Leser like bra hjemme. MÅL: målgruppen: I oppgaven var målgruppen bred. Plakat: Unge studenter. Vgs og oppover. Flyer: Voksne deler av befolkningen (kunstinteresserte)

7 Tostegshypotesen Opinionslederen: En som har besøkt Hamar Kulturhus og sprer budskapet videre Hamar Kulturhus sitt omdømme Føre til at flere besøker/ikke besøker Økende trend for HK Får med seg familie og venner

8 Åndsverksloven og opphavsrett
Alt innhold egenprodusert Designelementer er brukt med tillatelse Bruk av kilder: Utsagn (Hentet fra nettside) Publisering: Bilder tatt bak fra Designprofil: Tilgjengelig for offentligheten

9 Refleksjon Vanskelig med konkret oppgavene Fornøyd med produktene
Gjort noe annerledes: Mere kreativt Satset bredere (vise flere aktiviteter/tilbud) Nettbanner

10 Kilder Kommunikasjonsansvarlig ved Hamar Kulturhus, Jenny Magnusson
jonen/Kultur/Kulturhuset%20-%20presentasjon%20web%20kortversjon%20NY.pdf 9?r=US&IR=T&IR=T Nedlastningsdato:


Laste ned ppt "INFORMASJONS- ARBEID FOR"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google