Opplæring Lære å jobbe effektivt og nøyaktig. Introduksjon Definer emnet Opplys om hva deltakerne vil lære Finn frem til alle typer bakgrunnsmateriale.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Teknologi i klasserommet
Advertisements

Tilpasset opplæring i praksis Ved Espen Schønfeldt
Brukerveiledning for gruppeledere
STUDIEARBEID Hva er en studieplan?
Arbeidsgruppe for bekjempelse av fallende gjenstander
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
Ola Grøvdal 2010 Media 1 & Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010.
Surfing sosial media - Bilkjøring Her lærer vi hvordan du kan bruke Sosiale medier til å se på et bestemt tema - Bilkjøring Vi skal se på Twitter, Facebook,
Vurdering for læring UDF/AH 3. og 4.november 2010 Else Ravn
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Hva vi skal se på Prosjekt og prosjektfaser Oppgaveskriving
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
ELEVMEDVIRKNING.
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
En god presentasjon Et Kaffekurs fra Seksjon Kontor og administrasjon.
Hvordan hjelper vi barna våre med matematikk?
Didaktiske analysekategorier
Velkommen til bibliotekkurs - Hjelp til effektiv læring.
Hvordan finne litteratur til bacheloroppgaven?
Workshop for masterstudenter Torsdag. 5.februar 2009.
Ekstern skolevurdering. Kjennetegn på en god rapport Glansbildet – tydelig, gjenspeiler valgt tema, observerbart/målbart Dokumentasjon – prosessen, viser.
Hva kan jeg gjøre bedre, lærer?
Introduksjon Kursholderkurs del 2 1. Formål EDAG innføring ønsker å gi kursholdere dypere innsikt i temaer som oppleves som kompliserte hos opplysningspliktige.
UNIVERSET.
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
TDT4851 Eksperter i Team, vår 2009: Samarbeid over internett.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
CyberBook as CyberBook er et forlag for digitale læremidler.
Basert på Brandsford et. Al   Hva vet vi på grunnlag av nyere forskning samlet sett?  Tre nøkkelaspekter ved læring og undervisning:  Elevsentrering.
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Motivasjon og læring gjennom aktivitet Et inquiry- og casebasert opplegg for 1P og 1PY Marit Kalstø og Tor Arne Mjølund Kristiansand katedralskole Gimle.
Den retoriske arbeidsformen webphotographeer/iStock.
Elektroniske mapper som arbeids- og evalueringsform Anders Tveit, Institutt for samfunnsøkonomi, Handelshøyskolen BI
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
Opplæringspresentasjoner Arbeide effektivt og nøyaktig.
Kreativitet Opplæring
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Lære å jobbe effektivt og nøyaktig
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Anbefale en strategi Ideer for morgendagen.
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Velkommen! [Firmanavn].
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
* 07/16/96 Personalopplæring Skriv inn emnet her. *
Digital startpakke kurs 3
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Presentere en teknisk rapport
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Velkommen! [Firmanavn].
Dette er undertittelen
Forskningsprosjekt, tittel
Velkommen! Firmanavn.
Tittel på opplæringspresentasjon
Tekstseminar Hvor ble det av leken?.
Målrettet opplæring i grunnleggende norsk
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
ABC opplæringen som metode
Anvendelse av realfag i ulike yrker B – Samarbeid

Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Ledelse av læringsprosessen
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Opplæringspresentasjoner
Den tredelte hjernen Læring for livet 9.trinn.
Utskrift av presentasjonen:

Opplæring Lære å jobbe effektivt og nøyaktig

Introduksjon Definer emnet Opplys om hva deltakerne vil lære Finn frem til alle typer bakgrunnsmateriale og relevans for publikum

Dagsorden Lag en liste over temaene som skal dekkes Lag en liste over hvor mye tid som er tildelt hvert emne

Oversikt Vis en oversikt over emnet Forklar hvordan de enkelte temaene henger sammen Teks t

Vokabular Ordliste Definer termene slik de er brukt i dette emnet

Første tema Forklar detaljer Gi et eksempel Gjør øvelser for å styrke læringsprosessen

Andre tema Forklar detaljer Gi et eksempel Gjør øvelser for å styrke læringsprosessen

Oppsummering Gjenta hva som er lært Definer opplæringsmåter Be om tilbakemelding på opplæringen

Slik kan du få mer informasjon Andre opplæringstimer Lag en liste over bøker, artikler og elektroniske kilder Konsulenttjenester og andre kilder