Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret 2015-2016. Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Advertisements

ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Studie forberedende formgivingsfag
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Kontekst Basisbok Kapittel 3 Ord, bilde og lyd – sammensatte tekster
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
- Måten en maskin/ et program formidler et budskap til leseren Brukergrensesnitt.
Inn i naturen Kandidat nummer 110.
Arbeidskrav 3 selvvalgt tema - arkitektur. Oppstart i arbeid med ideer Første ideer – plakat til den norske opera, hvordan Få barna inn i operaen kampanje.
Dokumentasjon av en prosess
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Velkommen til foreldremøte for Vg Ny visjon og nye verdier: Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. Mestring – Engasjement - Respekt.
TEKSTIL TEKSTIL DESIGN & HÅNDVERK.
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Kunst i grunnskolens barnetrinn
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Formings oppgave i forbindelse med operaprosjektet:
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Kodegjennomgang Thommy Bommen & Jarle Søberg Computas AS.
Borre ungdomsskole
Studiespesialisering med formgivingsfag
Bakgrunnsbilder. Dere kan nå administrere bakgrunnsbilde selv gjennom Ressursgallerimodulen Tips: bildet bør ikke være for tungt (inntil kb går.
Norsk - lytte, tale, lese, skrive - eventyr og fortellinger om dyr
Kritisk analyse av dataspill 8. klassingers syn på bruk av sex og vold i dataspill Ungdomsskoler i Fetsund og Brescia.
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
Valgfag på Kastellet skole
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Studiespesialisering med formgivingsfag
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Du er en viktig del av ditt barns språkmiljø
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Kunst og håndverk Maleri.
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
MØNSTERBYGGING - ”Image” i fil menyen Magic wand Selection Utgangspunkt Flip Mirror En presentasjon laget av Eva Strøm.
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
Konstruksjon og Testing Torsdag 30. september 2004 Av Even Aasland Harald Ueland.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Sammensatte tekster PPU
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Sammensatte tekster ALU
Digital Historiefortelling Hva ønsker du å fortelle?
Førskrivingsfasen – enkelt refleksjonsnotat Arbeid først alene: Hva leser du ut av bildet? Se på skrifttype, grafikk, språk, ordenes betydning og fargebruk.
Kunst og håndverk 10. trinn
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Hvordan lage passepartout
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Skål i leire Kunst og håndverk 6.trinn uke Kompetansemål: Eleven skal kunne bruke ulike sammenføyningsteknikker i harde og myke materialer.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
05. INNVENDIG PROFILERING
For å støtte barnet sitt i leseutviklingen
KULTURTANKEN Visuell profil
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
Lundehaugen ungdomsskole Skoleåret
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
VALG AV 2. FREMMEDSPRÅK ELLER FORDYPNING PÅ UNGDOMSSKOLEN
Estetiske virkemidler
Vurdering for læring -erfaringsdeling
Kunst og håndverk 10.trinn
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
VELKOMMEN TIL BJØRNSLETTA SKOLE!
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Utskrift av presentasjonen:

Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret

Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform som et slagord eller uttrykk. Denne skal være i farger. Det er lov å ha med «caracters». Det vil si: Dere skal levere et ferdig arbeider i A3 format.

Mål Læreplan i kunst og håndverk: KV1-01 -Stillisere motiver med utgangspunkt i egne skisser i arbeid med mønster, logo, skilt og piktogrammer. Overordnede mål for timene: Lære litt om graffiti og «Tag» design. Få erfaring av å finne sitt eget språk og innhold i eget kunstnerisk arbeid. Lære litt om Tagging og hvor vi kan og ikke kan gjøre graffiti. VISUELL KOMMUNIKASJON

Kjennetegn på måloppnåelse: Lage to ferdige Graffiti arbeider- En Tag og en «piece», med skisser. Tenke annerledes slik at du kommer på en original løsning. Utvikle gode tekniske ferdigheter, tegne tydelig og med flid. Lage bilder med god form, komposisjon og fargebruk. Gjøre alle delene ferdige. Levere i tide.

Vurderingskriterier for Tag og Graffiti: Navn: Klasse: Gruppe: Karakter: Er oppgavene levert til riktig tid? Er «Tag» med i bildet? KompetansenivåHøyMiddelsGrunnleggende Motivvalg Avansert design.Godt design.Har Design. Hastverksjobb. Graffiti «Piece» Tekniske ferdigheter Spennende detaljrikt motiv med mange elementer. Godt motivvalg med gode elementer. Har design. Har elementer. Har motiv. Formspråk Avansert form og komposisjon. God form og komposisjon. Har form. Har komposisjon. Fargebruk Kontrollert kontrastrik fargebruk. God fargebruk.Har fargebruk. Lettvinte løsninger. JaNei