Elevtekstanalyse ``Godhetens gud er død`` Janne og Geir sitter i et tre. He he he Lol azz:P La stå! Ukens ordenselever: -Tony og Trude Nå må dere begynne.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bokpresentasjon Stavanger
Advertisements

Aftenposten Junior Norges eneste avis for barn
Bruk av Jobpics som verktøy i veiledning
«[Revenge is] like a poison, it can take you over
Rett på sak.
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
JORDKLODEN Hvordan står det til med jordkloden vår?
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
Å skrive for Internett Språktips.
Seilturen En sommerfortelling…...
8 Skumlesing.
Kapittel 5 oppgave a) Fra presens til preteritum 
Å skrive en god innledning
Gammel kinesisk visdom
Tolkning og analyse Sigrun Eckhoff rev jan 2009.
Yggdrasil – verdenstreet.
Modell for analyse av elevtekster
LÆR DEM Å LEDE. LÆR DEM Å LEDE MARIA Det kan virke som om Maria er en rolig innadvendt person. Hun er stille. Hun liker å lytte til Jesus. Hun.
Bokpresentasjon Bergen
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
Tekst, bilde og komposisjon
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Getsemane – Matteus 26,36-56.
Yggdrasil – Verdenstreet. Del 2.
For at denne skal virke må den brukes som fremvisning Klikk her.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
10/18/11 Skrive for nett Skriveuka 2011 Tengel Aas Sandtrø Pedagogisk utviklingssenter.
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Onsdag Norsk 2. Gym 3. Lillefri 4. Tema: Columbus 5. Spising 6. Storefri 7. Matte 8. Matte 9. Sistefri 10. Diverse.
Tekst i nettavis MEVIT1510 Høst 2008 Ragnhild Fjellro.
Artikkel. Bruk ulike kilder på en selvstendig måte Overskrift: Kort setning/frase som fremhever innholdet Første avsnitt: Hvem Hva Når Hvor Legg vekt.
ÅSATRO Gud = ås, flertall – æser
Instruksjon På de neste sidene vil du se noen rammer der overskriften er ulike argumenter for å undervise biologi Du vil også se en liste over enkelt-argumenter.
Elevtekster Trinnforelesning A
Fortelling Skrivetips til stil Fortellingens tre hoveddeler
Elevtekster LUT
INTRO GRAMMATIKK A1A/B
Han sier: Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, men venner.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller SG- design/Fotolia.
Å skrive tale. Å skrive en tale I den klassiske retorikken delte man opp taleskrivningsprosessen i fem faser: inventio, dispositio, eloqutio, memoria.
Å skrive tale. Å skrive en tale Inventio Dispositio Eloqutio, Memoria Actio.
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
Forebyggende arbeid En community-psykologisk studie av endringer etter forebyggende intervensjon Camilla Blestad og Tuva Engen.
| Muntlig kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner bruke.
NT – Evangeliene og Apostlenes gjerninger. Bibelen Basic Det gamle testamentet (GT) 1. Historiebøkene 2. De poetiske bøkene 3. Profetbøkene Det nye testamentet.
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Studieteknikk Bison.
Novembernytt Pytten Nå er høsten her, og vi skriver alt november. Vi legger bak oss en spennende oktober måned, med mye latter, lek og læring. Vi hadde.
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Å skrive noveller.
Selvbilde Start med å forklare begrepet selvbilde. Les gjerne opp fra teksten i kursmateriellet om hva den amerikanske psykologen Wigfield fant ut i studie.
Oppgave 5, side 108: Min stol – stolen min
Matt  I samme stund kom disiplene til Jesus og sa: Hvem er den største i himlenes rike? 2 Han kalte da et lite barn til seg og stilte det.
Intervju.
Museklubb onsdag 6.februar 2013.
2. Melissa, Petter og Cindy
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Oppgave: Leke med rimkortene
Praktisk i 1.klasse
Basis Lesing Panorama Vg3 Læreplanmål:
j. Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 4 oppgave a) Fra perfektum til preteritum 
Velkommen til Storsamling for hele menighetsfamilien
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
Sette tekster i kulturhistorisk sammenheng Langsvarsoppgave 1 Sidemål, høsten 2018 Lenke til oppgaven:
- hensikt, sjanger og sammenheng i tekst
SG- design/Fotolia Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller.
Utskrift av presentasjonen:

Elevtekstanalyse ``Godhetens gud er død`` Janne og Geir sitter i et tre. He he he Lol azz:P La stå! Ukens ordenselever: -Tony og Trude Nå må dere begynne å plukke opp papiret på gulvet på slutten av dagen! Dettet er ikke min jobb : ( Hilsen Ruth

Intro Teksten i kontekst Tekstens sjanger Tekstens komposisjon Janne og Geir sitter i et tre. He he he Lol azz:P La stå! Ukens ordenselever: -Tony og Trude Nå må dere begynne å plukke opp papiret på gulvet på slutten av dagen! Dettet er ikke min jobb : ( Hilsen Ruth

Sammenheng: Makronivå -avsnitt Janne og Geir sitter i et tre. He he he Lol azz:P La stå! Ukens ordenselever: -Tony og Trude Nå må dere begynne å plukke opp papiret på gulvet på slutten av dagen! Dettet er ikke min jobb : ( Hilsen Ruth

Sammenheng: Mikronivå ``Frigg, moren til Balder var bekymret over han.`` ``Da Loke så dette, ble han harm.`` ``Han tok den og (han) far avgårde til tingplassen.`` Janne og Geir sitter i et tre. He he he Lol azz:P La stå! Ukens ordenselever: -Tony og Trude Nå må dere begynne å plukke opp papiret på gulvet på slutten av dagen! Dettet er ikke min jobb : ( Hilsen Ruth ``Frigg fortalte at alle hadde sverget...``

Setningsnivå ``Æsene gjorde narr av Balder og kastet sten på ham og noen av den hogget på ham også, for de visste at han ikke ble skadet av det`` ``Skuddet gikk gjennom Balder og falt død om`` Janne og Geir sitter i et tre. He he he Lol azz:P La stå! Ukens ordenselever: -Tony og Trude Nå må dere begynne å plukke opp papiret på gulvet på slutten av dagen! Dettet er ikke min jobb : ( Hilsen Ruth

Ordnivå - rettskriving ``den - dem, løften - løftet, sto - stod, visste - viste, tørte - turte, overasket - overrasket`` ``... ingen tørte å snakke om det`` ``De fleste begynte bare å gråte...`` Janne og Geir sitter i et tre. He he he Lol azz:P La stå! Ukens ordenselever: -Tony og Trude Nå må dere begynne å plukke opp papiret på gulvet på slutten av dagen! Dettet er ikke min jobb : ( Hilsen Ruth

Setningsbindinger Og/å ``Æsene gjorde narr av Balder og kastet sten på ham og noen av den hogget på ham også, for de visste at han ikke ble skadet av det`` Janne og Geir sitter i et tre. He he he Lol azz:P La stå! Ukens ordenselever: -Tony og Trude Nå må dere begynne å plukke opp papiret på gulvet på slutten av dagen! Dettet er ikke min jobb : ( Hilsen Ruth

Janne og Geir sitter i et tre. He he he Lol azz:P La stå! Ukens ordenselever: -Tony og Trude Nå må dere begynne å plukke opp papiret på gulvet på slutten av dagen! Dettet er ikke min jobb : ( Hilsen Ruth Tilbakemelding: Flott innsats! Du har relevante overskrifter og du deler teksten din inn i avsnitt som tjener tekstens innhold. Overgangene mellom avsnittene dine er veldig fine. Ingressen i teksten din er spennende og skaper leselyst og interesse. Teksten din har en fin struktur og visuelt er den kjempe flott. Godt valg av bilde og flott at du skev en bildetekst. Det du bør jobbe videre med er setningsstrukturen din. Dette vil si hvor du plasserer komma i setningene dine. Ved å sette disse feil kan budskapet ditt fort bli tolket feil av leseren. Du kan også tenke litt på reglene rundt og/å. Husk å lese igjennom teksten din før du leverer den :) Kommaregler: Her en side til og/å reglene: