Karriereverkstedet Mosjøen. Modellen til utprøving Rektor Avdelingsleder for Studieverksted og Karrieresenteret Egne ansatte 3 studierektorer Ordinær.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Foreldre som en reell ressurs
Advertisements

Fylkesnettverk karriereveiledning UTDANNINGSVALG
Elevenes arbeidsmiljø – sett i lys av «mobbe-dommen» Arild Rekve Oppvekstdirektør.
SLT i Sandnes Orientering om bakgrunn, formål, organisering og tiltak
Evenstad REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte.
NES VIDEREGÅENDE SKOLE
KOM MED. KOM MED – Status før prosjektet  Godt arbeidsmiljø (ref. MU)  Gode tilbakemeldinger fra gjester  Ingen umiddelbare områder utpeker seg som.
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
Prosedyre for IPLOS- registrering Hjemmetjenesten, Øra distrikt
Modul 1 Lillegården kompetansesenter
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
Velkommen til samling om rådgiving 23. – 24. oktober 2013.
Regionale rådgivernettverk Utg.pkt: Kartlegging – drøftinger møte rådgivernettverk 2012 Utkast felles føringer –Mandat/oppgaver –Deltakelse –Organisering.
Karrieresenteret, siden sist… Organisatorisk –Gått over i ordinær drift som en partnerskapsorganisasjon –Fått vårt administrative hjem i TFK –Nedskalering.
BRUK AV DATA I BARNEHAGE/SKOLE
Presentasjon av VIGO kursmodul June Bjerkli og Lillian Krogh Nilsen Foto: Peter Hamlin.
Time vidaregåande skole
Hjem-skole-samarbeid Rollemodeller Engasjement
Mandal videregående skole - vi bryr oss ”Hospitering på videregående skole” - utprøving av utdanningsprogram. Et samarbeid mellom ungdomsskolen og videregående.
Hva er Fagbrev på jobb? Spredningssamling Prosjektleder Annikken Kjær Haraldsen.
Karriereveiledning for innvandrere
INTERKOMMUNALT SAMARBEID I VOKSENOPPLÆRINGEN Follo Kvalifiseringssenter IKS (FK) Opprettet kommuner (Frogn, Ski og Vestby) Antall deltakere 250/565.
UTDANNINGSVALG i det 13.årige skoleløpet. Hele skolens ansvar! Elev Foresatt Lærer Karriereveileder Rektor Skoleeier Lokalt næringsliv.
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Lek og Læring i barnehagen
Fagsamling Prosjekt barn og unge i Hedmark
Fyrtårnprosjekt Individuell Plan Kongsvinger og Eidskog Kommune i samarbeid med Sykehuset Innlandet HF Kongsvinger.
Foto: Helén Eliassen oppfølging og opplæring på praksisplass Gode erfaringer fra Havstein og Rica INN og CHOICE.
NAV alene, eller sammen med andre? Hvordan kan NAV inngå som en del av et helhetlig velferdstilbud i kommunene?
Fleksible nettbaserte helsefagutdanninger ut fra kommunenes bestilling og behov. Samarbeid med vgs, høgskole og universitet Gry Bårnes.
Fylkesstrategi for lesing. Familien Politisk nivå og kommuneadministrasjon Skole Lærer Rektor Skolesjef Barnehage Førskolelærer Styrer Helsetjenesten.
Språk Fra Temaheftet Språkmiljø og språkstimulering i barnehagen:
Trondheimsmodellen – kommentarer fra
Veiledning av nyutdannede i videregående skole Noen tanker med utgangspunkt i gruppeveiledning.
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
Veisøkere og elever Studieverksted Karrieresenter.
Varige samarbeidsarenaer skole-bedrift Roar Jensen 27.Januar 2016 Foto: Dagfinn Kolberg.
Karrieresenteret i Nord-Trøndelag Petter Renbjør / Heidi Skaret Barsøe Karriereveiledning av flyktninger Quality Airport Hotel Gardermoen 12. og 14. september.
NAV Vennesla Etablert 19 desember ble det klare retningslinjer fra politisk hold at vårt store satsningsområdet var unge voksne. Nav Vennesla.
Regionalt prosjekt utprøving sammenslåing. Steigen, Knut Hamsun vgs Fauske, Fauske vgs Saltdal, Saltdal vgs Meløy/Gildeskål, Meløy vgs Sørfold Beiarn.
Skulpturlandskap Nordland - Ballangen Foto: Vegar Moen Ofoten Studiesenter Siv Lysvold 30. mars 2016.
Veisøkere og elever Studieverksted Karrieresenter.
Involvering av barn og unge. Hva er involvering? 15. november 2012 Ikke informasjon – bare en forutsetning for å få til involvering Se Forstå Akseptere.
Skulpturlandskap Nordland - Ballangen Foto: Vegar Moen Velkommen til erfaringssamling Prosjekt sammenslåing karrieresenter studieverksted/OPUS
Nav Narvik Nav veileder i videregående skole Linda A. Hegge – Leder Nav Narvik.
Foto: Ernst Furuhatt Nettskolen i Nordland og DVM Geir Hareide Hansen, leder 6. April 2016.
Hospiteringsordningen i yrkesfag på vgs Terje Haukedal, Rådgiver - seksjon for Kvalitet og Utvikling.
Karriereverkstedet Mosjøen. Modellen til utprøving Rektor Avdelingsleder for Studieverksted og Karrieresenteret Egne ansatte 3 studierektorer Ordinær.
Prosjekt STIEN Lavterskeltilbud, kartlegging og tilrettelegging for minoritetsspråklige.
Sammenslåing av Karrieresenteret og Studieverkstedet i Ofoten Prosjektsamling 30. – 31.mars 2016, Bodø.
Egenvurdering av økonomisk stønad og råd og veiledning til unge mellom 17 og 23 år Laholmen 16. juni 2016 Nina Westby Evensen.
Norge i omstilling – karriereveiledning for individ og samfunn RAPPORT FRA KARRIEREVEILEDNINGSUTVALGET AVGITT TIL KUNNSKAPSDEPARTEMENTET 25. APRIL 2016.
Klikk for å legge inn navn / epost / telefon Skjemaer og veiledning GSI-samling 21. september 2016 Ingrid Damlien Haraldsen Stian Gunstensen Roald Fremstad.
Om Nasjonal kompetansepolitisk strategi
Norge i omstilling – karriereveiledning for individ og samfunn NOU 2016:7 Grunnopplæringa – universiteter og høyskoler – NAV – kvalitet kompetanse Lindesnes.
Karrieresenteret i Nord-Trøndelag Petter Renbjør / Heidi Skaret Barsøe
Guri Kaurstad, Kari Bachmann, helge Bremnes, Gøril groven
RÅDGIVERNETTVERK Vefsn Grane Hattfjelldal
Samarbeid raskere kvalifisering innvandrere til jobb
Betraktninger om gjennomføring
Orientering om sammenslåing karrieresenter og studieverksted
Oppstart og oppfølging av øvrige regioner i Sammenslåing karrieresenter studieverksted -OPUS Skulpturlandskap.
Nord-Trøndelag fylkeskommune Avdeling for videregående opplæring Videregående opplæring for voksne Torfinn Kvello Verdal vgs.
Enhet: Sist oppdatert:
Voksenes læring i Valdres
Modul 2 – Elevens tenkning gjennom samtale
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Modul 2 – Elevens tenkning gjennom samtale
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Modul 4 – Synliggjøre elevenes tenkning
Utskrift av presentasjonen:

Karriereverkstedet Mosjøen

Modellen til utprøving Rektor Avdelingsleder for Studieverksted og Karrieresenteret Egne ansatte 3 studierektorer Ordinær vgs

Gode erfaringer Får god oversikt over opplæringssystemet for voksne – vi arbeider med karriereveiledning, studieveiledning, vi har nettlærere NiN, lærere som underviser I fengsel, ivaretar praksissamlinger for helsesekretærer, lærer I fagskolen og vi foretar realkompetansevurdering Mer helhetlig tjeneste Arbeider mer sammen – endørs-prinsippet ivaretas Større miljø, mye kompetanse – vi utfyller hverandre. En robust enhet

Utfordringer Mange variabler – mange deltakere, mye kommunikasjon mellom NiN og Karriereverkstedet. Kan bli uoversiktlig og gå ut over deltaker I NiN Alle ansatte har mange funksjoner – ivaretakelse. Mange hensyn å ta også med tanke på forskjellig arbeidstid Rutiner og samarbeid med andre instanser – må jobbes med, kan bli bedre Fokus på deltaker/aktivitet på studieverkstedet. Ønskelig at aktiviteten øker Karrieresenteroppgaver – I en innkjøringsperiode har de fått noe for lite oppmerksomhet

Innspill til permanent ordning «Oversiktsark». Excel-ark med all opplysning av deltakere og fagene de tar Strømlinjeformete rutiner; må være tydelig og konkret, ensartet verktøy Større fokus på deltaker/veisøker Alle ansatte kunne gi karriereveiledning? Nyttig at alle kan gi denne veiledningen – deltaker blir bedre fulgt opp og får en bedre og mer helthetlig veiledning totalt Fortsatt innsparing 20 %?