Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Veisøkere og elever Studieverksted Karrieresenter
2
Organisering av prosjektet: Prosjekteier hovedprosjekt: NFK Prosjektleder lokalt: Karrieresenteret Sør-Helgeland, - arena for voksnes læring. Beate Gjessing, Prosjektgruppe: Beate Gjessing, Bjørg Fagerbakke Jøraholmen, Evy Reppen Styringsgruppe er ikke oppnevnt for vår del av dette prosjektet. Det forankres i ledelsen ved rektor Kai Myrvang sin deltakelse og involvering underveis i prosessen. Tilbudet inkluderes i vår region gjennom partnerskap og våre samarbeidspartnere. Brosjyre for Karrierehuset der aktørene er synlige for innbyggerne.
3
Hovedmålsetting: Gi brukerne EN dør – EN arena Samlet enhet, ressursutnyttelse, regional utvikler Økt tilgjengelighet til læringsarenaen. Økt kvalitet i tjenesten Veisøker/elev følges hele veien fra veiledning til fullføring av vgo. Økt samarbeid med den kommunale VO og flyktningetjenesten. Hospitering på Karrieresenteret- arena for voksnes læring.
4
Arbeidstid og ansvar Læringsoverføring ansatte underveis for å bli i stand til å ivareta hverandres oppgaver ved behov. Dette målet ble ikke helt nådd pga hektisk tid med innflytting/ sammenslåing og forskjellig grad av endringsvilje. Utfordringer: Vi har forskjellige arbeidsavtaler. Lærer/veileder i studieverksted fikk mulighet til å fortsatt følge skoleruta og komprimert arbeidstid ble utfordrende (ansatt som lærer på skolen/leder på skolen) NIN fungere ikke optimalt. Lite undervisning,
5
Tilgjengelighet Økt tilgjengelighet fordi vi nå er 3 ansatte(+ prøvevakt) på Karrieresenteret, arena for voksnes læring. Det er noen tilstede for elevene Det er noen tilstede for veisøkere Det er svar å få på telefonen
6
Økonomi Voksenopplæring med eget prosjektnummer under karrieresenteret. Erfaringen så langt viser at mange ekstra arbeidstimer er lagt inn i arbeidet med elever/nettskolen, - i tillegg til veileder studieverksted/arena voksnes læring. Prosjektmøter stjal nødvendigvis en del tid i denne perioden. La på vent en del andre arbeidsoppgaver for å få en vellykket sammenslåing.. Viktig å ha forutsigbarhet i budsjett fra nettskolen i det videre arbeidet.
7
Gode erfaringer: Ei dør Veisøker blir fulgt videre av karriereveileder Robust enhet- flere med kompetanse på området Helhetlig tenking Økt tilgjengelighet Felles bruk av klasserom/grupperom Sikre overganger, god kontakt NIN/Karrieresenter
8
Gode erfaringer fortsetter…. Enklere for NAV og andre å forholde seg til en samlet enhet/samlet miljø Sosialt tilsnitt, gode relasjoner ivaretas over tid Økt faglig innsikt veiledere Læringsarena/klasserom nyttes også til andre kompetansehevende tiltak
9
Innspill til permanent løsning Forutsigbare rammer Felles arbeidstidsavtaler NIN forbedres og utvikles(undervisning) Samlokalisering, felles lokaler Kompetanseheving i forhold til minoritetsspråklige Kompetansekrav/stillingsbeskrivelser ansatte ny enhet Behold navnet Karrieresenter
11
Kollegaer på karrierehuset
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.