Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Darren Shan Av Anja Olsen Av Anja Olsen.
Advertisements

Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Bokanmeldelser..
Roman- og novelleanalyse
Fortelling Novelle Roman
Vanlege nynorskfeil.
Tema Vg1, kap 4.
Fortelling Skrivetips til stil Fortellingens tre hoveddeler
Sjangerlære Husk A-bok, 8. klasse og B-bok 10. klasse.
Teksttyper vs. sjangre Hvordan oppleves endringen til teksttyper i klasserommet? Konsekvenser for lærere, elever og vurderings- og sensurarbeid Hvordan.
Forteljing. Samlenemning Munnleg - skriftleg Sanne - oppdikta Korte - lange oppdikta = fiksjon.
Argumenterende tekster
BIOGRAFIBIOGRAFI Leseboka s Arbeidsboka s
Meir enn religion – jødane reknar seg også som eit folk Jødane trekk røta sine tilbake til Abraham Mange jøder er sekulære (verdsleg, mindre religiøse)
| Norsk og andre språk Det norske språket har mykje som er likt med andre språk, spesielt med andre nordiske språk. Vi skal sjå både på det som er likt.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Grammatikk. Ordklassane 1.Verb 2.Substantiv 3.Adjektiv 4.Pronomen 5.Determinativ 6.Preposisjonar 7.Konjunksjonar 8.Subjunksjonar 9.Interjeksjonar 10.Adverb.
Novelle - Å skrive en novelle…. Kjennetegn på novelle Forholdsvis kort fortelling Få personer og kort tidsrom I en novelle kan mye være bare antydet Bare.
Kapittel 4 Skriv! Skjønnlitterær skriving Photodisc/Rayman/Getty Images.
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Digitale medium. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengeleg gjennom datateknologi Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
Retorikk og skriving. Omgrepskart litteratur skjønnlitteratur epikklyrikkdrama sakprosa.
| Å argumentere kjeldekritikk og nettvett. Bruk av kjelder i skriftlig arbeid.
Å SKRIVE EN KREATIV TEKST. Match person og omgivelser.
Bokdykk for born og førskolelærarar – Kva skal vi lese?
Studieteknikk Bison.
Opplæringsplan i basiskunnskap lesing og skriving
Leseprosjekt VG1.
Presentasjon v/Vegard Tjørhom – journalist og kommunikasjonsrådgiver i Kirkens Nødhjelp: Dette er mine foreldre, som bur høgt oppi fjellet på sørvestlandet,
Massemedia.
Økonomisk krise og mangel på det meste.
Å skrive noveller.
LESEKURS.
Retorikk og skriving.
Velkommen til foreldremøte
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Digitale medium.
Dramatiske sjangrar Skodespel og film
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Retorikk og munnleg kommunikasjon
Vurdering for læring ”Eleven skal få råd og tilbakemeldingar som fortel korleis han/ho kan få auka lesefart og leseforståing” Mål for aksjonsperioden:
Å skrive novelle.
Om lyrikk.
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID på mobil
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
Reiseliv og språk © Leena Pedersen, Vadsø.
Misunnelse Har dere vært misunnelig på en ting noen andre hadde noen gang? Fortell om det Hvor i kroppen kjenner du misunnelse? Hvordan kjennes følelsen.
KOMPETANSE FOR MANGFOLD
PRESENTASJON AV SÆREMNE
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Munnleg kommunikasjon
Kapittel 5: Språket før og no Det fleirspråklege Noreg
Tjødnalio skule Ved 6. og 7. trinn
Inge Nordhaug RVTS Vest
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
Diskusjonsframlegg frå styret
Sogn og Fjordane i ei brytningstid
Setje tekstar i kulturhistorisk samanheng Langsvarsoppgåve 1 Sidemål, hausten 2018 Lenkje til oppgåva:
Gjere greie for hovudsyn og argumentasjon
Gjer greie for nasjonalromantiske trekk
Sjølvbilete og sjølvtillit
Kapittel 5: Språket før og no Grammatiske særtrekk ved norsk språk
Å legge til rette for djupnelæring B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Bokmelding

Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka

Bokmelding Sjanger – forventningar Men – står mykje fritt – ingen fasit Di tolking og meining MEN: må overbevise lesaren

Bokmelding Overskrift Bokfakta Innleiing Di vurdering (2-3 hovedpunkt) Avslutning (Treng ikkje velje desse kronologisk)

1.OVERSKRIFT: 1.OVERSKRIFT: Lag ei overskrift som seier noko om boka, lesaropplevinga eller som kan gje andre lyst til å lese både boka OG meldinga di. Om du synest dette er vanskeleg, kan du gjerne venta til slutt med dette. 2.BOKFAKTA: 2.BOKFAKTA: Skriv: Namn på forfattar, Namn på bok, Namn på forlag, årstal og sjanger (krim, fantasy, roman osv.) 3.KVA HANDLAR BOKA OM: 3.KVA HANDLAR BOKA OM: Sei litt om sjangeren til boka og gje eit kort innhaldsreferat der du fortel om kven hovudpersonen og kva han eller ho opplever, ikkje meir enn tre-fire setningar. Ikkje røp slutten!

SPRÅK: 4. SPRÅK: Var boka lett å lesa? Kvifor eller kvifor ikkje? Var det korte eller lange setningar, overraskande eller spennande språk. Er det mykje banning, dialektord og replikkar eller er språket meir skildrande med språklege bilde, metaforar eller liknande? Passar språkbruken til tema i boka? Inspirerer språkbruken i boka til å skriva sjølv? ORIGINALITET: 5. ORIGINALITET: Etter Twilight vart det veldig populært med bøker/filmar om vampyrar og varulvar, er denne boka ein slik trend i tida? Liknar han på andre bøkar du har lese eller høyrt om, er den kreativ og fantasifull eller har han fleire klisjear? Får han deg til å sjå på vanlege hendingar med nye auge?

OPPLEVINGA AV BOKA: 6. OPPLEVINGA AV BOKA: Korleis startar boka? Er boka fengjande, oppslukande eller lite interessant? Går boka rett inn i handlinga? Var boka vanskeleg å leggje frå seg, gripande, truverdig, overraskande, morosam, ekkel – provoserer forfattaren med vilje kanskje? Er det indre eller ytre spenning, lett å kjenne seg igjen i, lett å leve seg inn i? Korleis er spenningskurven og høgdepunkt/vendepunkt, er det overraskingar eller er det lett å avsløra handlinga i boka? Korleis sluttar boka? Uventa eller forventa? Fekk nokon som fortent? Kjem det fleire bøkene? Ikkje bruk ordet keisamt – bruk andre ord i staden.

FORFATTAREN: 7. FORFATTAREN: Sei noko om forfattaren, er det debutboka eller har han/ho skrive fleire? Som oftast står det noko om dette i boka. Korleis andre bøkar vart likt? Fortel korleis du synest forfattaren lukkast med boka – er personane og/eller handlingane truverdige, korleis klarer forfattaren å fanga interessa? Synest du forfattaren kunne ha gjort noko annleis? TOTALVURDERING: 8. TOTALVURDERING: Kva handlar denne boka eigenleg om – kvifor har forfattaren orka å bruke tid på å skrive denne, trur du? Har han eller ho noko viktig å seie deg, noko viktig å seie til andre eller gjev han/ho deg noko å tenkja på? Fortel boka noko om å vere ung, eller seier noko som ungdom treng/likar å lese om? Er det ein grunn til at nokre bør lese denne boka akkurat no eller ikkje? Har boka ein moral – eller motsett? Kva ville du seia var målgruppa, alder og kjønn? Tilrår du boka vidare?