DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN 2016. INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for 2016. Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Advertisements

Samarbeidsseminar om tvangsekteskap
Skole – hjem samarbeid.
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Opplæring for representanter i skolemiljøutvalget
Foreldremøte 1.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
Bli kjent dag ved Korsgård skole – onsdag 4.juni 2014
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
STRATEGIKART SKOLE Kunnskap og glede, Mykje er stedet!
Velkommen til Osloskolen og Nordstrand skole!
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
Velkommen DET ER MITT VALG Et utviklingsprogram for arbeid
Et bilde av en offentlig leder..
Kvalitetsarbeid i bærumsskolen Suksessfaktorer, dilemmaer og utfordringer Storbynettverk 2012.
MÅL FOR 2011/2012 Nattland skole skal være en lærende organisasjon
VELKOMMEN TIL VIK SKOLE
”Den viktigste av alle pedagogiske oppgaver er å formidle til barn og unge at de stadig er i utvikling, slik at de får tillit til egne evner.” Kilde:
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Ungdomstrinn i utvikling
1.1 MÅL : Elevenes grunnleggende ferdigheter er betydelig forbedret Strategisk initiativ: 1.Rammeplanens krav til innhold og aktiviteter blir iverksett.
Skolens styringsform Driftsstyre FAU Klassekontakter Alle foreldrene
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
VELKOMMEN TIL NORDPOLEN SKOLE !
Læringsmiljø Bunntekst.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill
Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.
hfy en helhetlig fag- og yrkesopplæring
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Hver elev oppnår optimale faglige resultater
Kampen skole Vår visjon:
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
LP-modellen fra et rektorperspektiv
FAU-møte 7. januar 205 Samarbeid skole-hjem.
FORMÅLET MED SKOLEN Opplæringen skal, i samarbeid og forståelse med hjemmet, åpne dører mot verden og framtiden og gi elevene historisk og kulturell innsikt.
Helhet og sammenheng Skoleeierkonferanse 23. januar 2015
Helhet og sammenheng - UiU skoleeierkonferanse
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Ungdomstrinn i utvikling Helhet og sammenheng 23. januar
- DÅS (den åpne skole) - Studieverksted - Fengselsundervisning - Kurs.
Ungdomstrinn i utvikling
Relasjonsbasert klasseledelse Haugalandet
Skolen som lærende organisasjon NFFL
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
1.VELKOMMEN! VALG AV REFERENT PRESENTASJON AV LÆRERNE 2.FORELDREUNDERSØKELSEN FOR 3. TRINN 3.ELEVENES ARBEIDSMILJØ 4.HELSESØSTER ORIENTERER 5.BASISFAGENE:
Oslo kommune Utdanningsetaten Brukerundersøkelse for Aktivitetsskolen 2015/ 2016 Fakta om undersøkelsen -Undersøkelsen ble holdt høsten 2015 på Bestilling.
Velkommen til informasjonsmøte Eikeli videregående skole.
Two Teachers En kort innføring til foreldre. Hva er Two Teachers? En av tidenes største norske studier på utdanning. På initiativ fra Kunnskapsdepartementet.
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE!. PROGRAM Quiz Info om klassemiljø, lekser, leksehjelp, foreldreundersøkelsen, lesediplom, utviklingssamtaler, kontakt med.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE
Skolebasert kompetanseutvikling
Skole- hjem samarbeid.
Jon Espen Palm, Kjøsterud skole
Velkommen til Apalløkka
Velkommen til foreldremøte 1.trinn
Velkommen til Teglverket skole! Foreldremøte høsten 2017
Velkommen til foreldremøte 6. og 7.trinn
Velkommen til foreldremøte 4.trinn
Velkommen til foreldremøte
Skolebasert kompetanseutvikling
Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
Meldingen omhandler faktorer og resultater knyttet til mål på områdene:
Oslostandard for samarbeid hjem–skole
Vår skole på Fornebulandet
Utskrift av presentasjonen:

DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN 2016

INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen skal arbeide med. Resultater på prøver og elevundersøkelsen ligger til grunn for våre prioriteringer. Våre satsingsområder er områder hvor vi ser at vi har de største utfordringene. På områder vi har gode resultater arbeider vi for å opprettholde og forbedre resultatene.

VI ER PÅ LAG – MED HODET OG HJERTET I BRUK Vi ønsker at skolens visjon skal gå som en rød tråd gjennom skolehverdagen. Gjensidig respekt for hverandre. Elevenes ønske om å lære nye ting. Utfordre elevene Lærernes ønsker om å løfte hver elev. Sammen skaper skole og hjem en god fremtid for våre elever.

VÅRE PRIORITERTE SATSINGSOMRÅDER Styrking av grunnleggende ferdigheter i lesing, skriving og regning. Vi ønsker å sikre at ikke elevene opplever ulik kvalitet i undervisningen. Vi vil arbeide for å sikre at svake elever fanges opp tidligst mulig.

FORTS. Vi arbeider mot en dysleksivennlig skole. Sikre best mulig tilpasset opplæring for alle våre elever.

FORTS. Elevenes psykososiale miljø Økt fokus på "Trygg læring" på alle trinn. Vi vil arbeide sammen for et best mulig psykososialt miljø gjennom fastsatte rutiner for trygg læring.

FORTS. Alle elever i aktivitetsskolen skal få tilbud som støtter opp under skolens arbeid med ferdigheter i fag. Vi legger til rette for samarbeid for å sikre at det er tydelig sammenheng mellom skolens planer og aktivitetene AKS jobber med. Vi vil kontinuerlig jobbe for å tilby elevene spennende og lærerike kurs og aktiviteter.