Friele + Farmen = sant! Av Anita, Valeria, Line & Bendik.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Mye som før virket OK er i dag uakseptabelt
Advertisements

Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Velkommen til SMB-dagen 2004!
Kapittel 7 Delkompetansemålet: vurdere betydningen av ekstern, intern og interaktiv markedsføring for å fremme salg.
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
12. Oppsummering.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
Innovation Camp ”Forretningsplanutvikling i praksis”
Kapittel 3: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Mål/hensikt Å skape verdi for eierne Ikke likegyldig hvordan Nye muligheter.
Retorikk og tekstanalyse
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Utviklingsøkologiske modell
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Omdømmehensyn,
Segmentering Kapittel 8.
En god presentasjon Et Kaffekurs fra Seksjon Kontor og administrasjon.
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Stiftelsen Den Røykfri Generasjon Hva er formålet Hvorfor er dette viktig For hvem er det viktig Hva ønsker vi å gjøre.
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Nasjonal digital læringsarena
Økonomifag Fra programområdet samfunnsfag, økonomi og språk - studiespesialisering.
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Logistikk NDLA side 77 til 92.
Konkret samarbeid mellom reiselivs og kulturaktører ifht. det å utvikle og tilby ”kortreist kultur” i en kulturmeny, til bruk i utviklingen av reisemålet.
Gruppeundervisning /
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Politisk påvirkning.
Segmentering og målgruppetenkning
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Felles Identitet Gjennom Merkevare & Omdømme Bodø, 13. sep 2012 Kjetil Aukland BI Kristiansand.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
REKLAMEFILMPROSJEKT NORSK OG MARKEDSFØRING Sundvollen
Kapittel 8: Profilering Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Kapittel11. Etablering av bedrift Del 4 Arbeids – og næringsliv Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 3a finne.
Bonus systemer/ prestasjonsbasert lønn. Litt om meg selv  Siviløkonom  48 år  Siste 10 år ledet mellomstore handelsselskaper ► Erfaring med ulike bonussystemer,
God service er å innfri over en forventning\ et behov ”gi det lille ekstra”
Stemmer teller – ressurser avgjør Arbeid med politisk påvirkning.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
| Muntlig kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner bruke.
INSTRUKSJON Du lærer: Hvordan du bruker fagkunnskap fra ditt eget utdanningsprogram i norskfaget Hvordan du kan forberede og gjennomføre en god instruksjon.
Dmmh.no Ledelse av personalets læring og barns læring – TO SIDER AV SAMME SAK? Kari Hoås Moen
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Sammen får vi ting til å skje
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Grunnleggende salgsteknikk
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Et Kaffekurs fra Seksjon Kontor og administrasjon
En god presentasjon.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Kommunikasjon.
Kapittel 3 Inntektsdannelsen
Kapittel 6: Inntektsdannelsen
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
8 Mål og virkemidler i miljøpolitikken
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Strategisk markedsføring
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Effektiv klimakommunikasjon – Trender og fakta 2018
Utskrift av presentasjonen:

Friele + Farmen = sant! Av Anita, Valeria, Line & Bendik

Kampanje Bestemt (startdato – sluttdato) Et bestemt mål Bestemt målgruppe Tre typer: -Opplysningskampanje -Holdningskampanjer -Atferds kampanjer

Segmentering En prosess Deler inn i ulike delmarkeder Øke markedsføringens effekt Nøyaktig

Segmentering Av Det Totale Kaffemarkedet 8/10 kvinner foretrekker kaffen svart

Konkurransemidlene Og Markedsmiks De fem P-ene (Produkt, pris, plass, påvirkning, personale) -De fem konkurransemidlene for å øke salget Markedsmiks - Kombinere konkurransemidlene -Ulike måter

Konkurransemidlene i Friele Kampanjen Produkt, påvirkning & en smule personale Personale – frontet av Friele selv. ”i egen person”

Allianse Motivert av kostnadsreduksjoner/økt kundeservice. Eks på slike allianser er flyselskap (Star Alliance)

Merkeallianse Mellom Friele og TV2 Hvilken merkeallianse er det snakk om: - Produktallianse Hensikten med en slik allianse: - Øke salget, oppmerksomhet Lignende slike allianser: -Apple & Nike (sport & musikk)

Etikk og samfunnsansvar Hvordan verdiene skapes Hvordan virksomheten påvirker mennesker, miljø og samfunn I Farmen ser man tydelig at menneskene blir påvirket av miljøet rundt seg og samfunnet de befinner seg i.

Markedsundersøkelse ved Numedal VGS

Markedsundersøkelse Ved Numedal VGS

Begreper Knyttet Til Læreplanmålene Kommunisere muntlig og skriftlig med kunder og leverandører i ulike markeder

”De 4 Viktige” Nøye med detaljene Ikke lov mer enn du kan holde Bekreft alltid en muntlig avtale Vis respekt for mottakerens tid

”Drøfte forhold ved netthandel, telefonsalg & direkte salg”

Rollespill knyttet til Etikk

Kilder _id=578 _id=578