Sluttvurdering av student i apotek Tips til utfylling av vurderings-skjema Camilla Foss, ansvarlig for apotek-praksis ved Høgskolen i Oslo og Akershus.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Arbeid Trygd Bistans Attføring Trygdekontorprogrammet
Advertisements

Orientering om felles rammer og innhold i fagskoleutdanningen i helse- og sosialfag Aud Larsen Leder NUFHS.
2 Leseferdigheter og lesevaner
Høgskolen i Oslo Hvordan matcher studenters trening i kunnskapsbasert praksis med yrkeslivets krav? ved Anett Kristin Kolstad, 1. bibliotekarstipendiat.
Lederutvikling og skreddersøm
Veiledning av elever / lærlinger
individuell oppfølgingsplan
Erfaringer med akkreditering av masterprogram ved HiAk Oversikt over de masterne (og en ph.d.) HiAk har fått akkreditert fra 2004 – d.d. ■Læring i komplekse.
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
Ansvar og prosesser i skolen
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Kurs for opplæring av rådgivningsfarmasøyter er klart til bruk
Skikkethetsvurdering
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
Veiledning av studenter
Erfaringskonferansen februar 2011, Oslo.
”Den viktigste av alle pedagogiske oppgaver er å formidle til barn og unge at de stadig er i utvikling, slik at de får tillit til egne evner.” Kilde:
Den informasjonskompetente lærer Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Bergen, Hordaland fylkesbibliotek og praksisskoler i Hordaland Presentasjon ved.
Arbeid med bistand Rapportering.
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
Skåring av SSIS-skjemaene Frode Svartdal UiT / Diakonhjemmet høgskole.
Skåring av motivasjonsskjema
Prøvenemnda for elektrikerfaget virkeområde Midt-Troms
Sogn Arena Forventninger til hva samarbeidsavtalen skal bringe. ”Selbu”-seminaret 2011.
PBL- IPT- Sept99: Øyvind Ellingsen, DMF, NTNU
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Bedre med en dårlig fungerende farmasøyt enn ingen farmasøyt?
Prosjektavslutning og sluttrapport
Innledning NJFF lang erfaring med utdanning av instruktører og kursledere Kursheftet utarbeidet for å gi deg informasjon og kunnskap om det å utøve veilederrollen.
ELEVVURDERING Skedsmo kommune Dag 1: Kursleder: Mona E. Flognfeldt, Høgskolen i Oslo.
Modul 1 Modul 1. Kapittel 1.7. Kultur: Lærende felleskap.
Praksisseminar 31.oktober Henvendelse til praksisstedet. Taushetsløfte Praksisperioden Målsetting Formelle krav - roller Forventninger Veiledning Evaluering.
Studentevaluering av undervisning Gunnar Handal Seminar om kvalitetsvurdering UiO,
Skåring av HIT-skjema Frode Svartdal UiT / Diakonhjemmet høgskole NB! Nytt og enklere skåringsskjema!
Skåring av HIT-skjemaet Frode Svartdal UiT / Diakonhjemmet høgskole.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Kvalitetssikring. er alle tiltak som er nødvendig for å sikre at et produkt vil tilfredsstille angitte krav til kvalitet og trygghet Kvalitetsarbeid krever.
BLOOMS Bygdøy 24.sept-08. Begreper i vurdering 1.Kompetanse det man gjør og får til i møte med utfordringer 2. Kompetansemål angir hva elevene skal kunne.
Nye studiemodeller på Drift av datasystemer, Informasjonsbehandling og IT-støttet bedriftsutvikling Geir Ove Rosvold Svend Andreas Horgen Greta Hjertø.
Leksekveld Torsdag Grunnleggende ferdigheter: - digitale ferdigheter - muntlige ferdigheter - å kunne lese - å kunne regne - å kunne skrive.
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Innføring i Kunnskapsbasert praksis og litt om studieoppgave 2 Klasse C og D 13.november 2013 Anett Kolstad og Kari Dahl.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Elektroniske mapper som arbeids- og evalueringsform Anders Tveit, Institutt for samfunnsøkonomi, Handelshøyskolen BI
Samfunnsviternes etiske retningslinjer. Hva er etikk? Etikk er begrunnelser for våre valg og handlinger. ”Man kan skille mellom etikk og moral. Moralen.
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Pilotering av tilsyn Introduksjonsprogrammet Gro Sevheim, rådgiver
Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver Vanskelige situasjoner
Evaluering av Styret IR IKS Februar 2017 N = 7 Skala fra 1 -6.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
KOSTRA arbeidsgruppe IPLOS
Tverrfaglege og yrkesretta oppgåver Vanskelege situasjonar
Evaluering av hovedoppgavesemesteret
Om arbeidet med bacheloroppgave, DRI3001
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Dette er helt utrolig. Les alle tallene. Sakte linje etter linje
94 svar fra 9 ulike verksted Svarprosent på 31 %
Kurs for lærere i fremmedspråk Florø 2008 Rita Gjørven ILS UiO
Studentenes skriveprosess – må hodet alltid bli så «tungt og tomt»?
Arbeidsmiljøloven En oversikt over relevante paragrafer i lovverket relatert til sakkyndig kontroll og sertifisert sikkerhetsopplæring.
Nå er de revidert!.
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Sluttvurdering av student i apotek Tips til utfylling av vurderings-skjema Camilla Foss, ansvarlig for apotek-praksis ved Høgskolen i Oslo og Akershus

Sluttvurdering Sluttvurderingen skal være gjennomført i slutten av praksisperioden etter frister gitt av den enkelte utdanningsinstitusjon. Det skal underskrives av både veileder og student og skjemaet sendes studiestedet. Grunnlaget for vurderingen er med utgangspunkt i målene for praksis og skal i stor grad gjøres på grunnlag av faglig, kompetent skjønn. Vurderingen gjøres på bakgrunn av en helhetsvurdering av studentens innsats i praksis. Vurderingsskjemaet fylles ut ved at veileder skriver sine kommentarer under hvert punkt. Navn på student: __________________________________________________ Praksisapotek: ______________________________________________________ Navn på veileder: ___________________________________________________

1. GENERELT 1.1. Studenten viser pålitelighet. Studenten overholder avtaler som er inngått med veileder og apoteker Veileders anbefaling til studenten: Du er pålitelig og har overholdt alle avtaler vi har inngått. Du viser klar fremgang på punktlighet med tanke på arbeidstid. Bra! 1.2. Studenten jobber selvstendig og tar ansvar for egen læring Veileders anbefaling til studenten: Du har jobbet jevnt og trutt, og vist god evne til å ta ansvar for egen læring. Du viser god fremgang på å «hoppe i det» i reseptur/selvvalg. Husk at ansvar for egen læring fortsetter når du er ferdig utdannet.

1.3. Studenten arbeider systematisk og viser stor nøyaktighet i utføringen av alle typer arbeidsoppgaver Veileders anbefaling til studenten: Du jobber systematisk og viser stor nøyaktighet ved utføring av alle arbeidsoppgaver. Du jobber systematisk og nøyaktig, men bruker noe lang tid ved utførelse av arbeidsoppgaver, spesielt resepthåndtering Studenten viser evne til å reflektere over egen læring og har god selvinnsikt i forhold til egen kompetanse Veileders anbefaling til studenten: Du har evne til å reflektere over ulike lærings-situasjoner, og har god innsikt i egen kompetanse. Du viser tidvis at du ikke kan reflektere over egen kompetanse. Noen ganger overvurderer du din kompetanse. Dette må du ta innover deg!

2. SOSIAL KOMPETANSE 2.1. Studenten viser evne og vilje til samarbeid med veileder og øvrig personale og fungerer godt i samspill med sine omgivelser Veileders anbefaling til studenten: Du samarbeider veldig bra med alle i apoteket og fungerer godt som en del av personalet. Du samarbeider greit med alle ansatte i apoteket. Husk at alle på arbeidsplassen er ansvarlige for det sosiale miljøet Studenten kommuniserer godt og gjør seg forstått både skriftlig og muntlig Veileders anbefaling til studenten: Du kommuniserer godt både med kundene og personalet. Du kommuniserer godt, men noen ganger må du senke tempoet.

3. FARMASIRETTET KOMPETANSE 3.1. Studenten viser evne og vilje til å anvende og integrere kunnskap i utføringen av alle arbeidsoppgaver (teoretisk-, praktisk- og erfaringsbasert kunnskap) Veileders anbefaling til studenten: Du er flink til å formidle kunnskap til kunden, og viser at du kan bruke din kunnskap i kunde-situasjoner. Du har vist fremgang under praksistiden på dette punktet. Du har til tider hatt manglende konsentrasjon og dette har resultert i feil i ekspederingen. Hold fokus! 3.2. Studenten evner å gi informasjon og veilede brukere av apotektjenesten Veileders anbefaling til studenten: Du informerer kunden på en grei og forståelig måte. Du har vært flink til å spørre hver eneste kunde, og gi rådgivning ut ifra det. Du trenger fremdeles litt mer trening for å kunne bli helt trygg på deg selv.

3.3. Studenten evner å tilegne seg ny kunnskap og å vurdere kvaliteten av denne Veileders anbefaling til studenten: Du tilegner deg lett ny kunnskap. Du har brukt mange forskjellige kilder for å tilegne deg ny kunnskap. Du vet hvilke ressurser som er mest relevant å bruke. Husk å sammenligne det du finner i de ulike kildene!

4. YRKESRETTET KOMPETANSE 4.1. Studenten utfører arbeidet sitt i henhold til etiske retningslinjer for farmasøyter Veileders anbefaling til studenten: Du utfører arbeidet i henhold til etiske retningslinjer for farmasøyter. Dette gjør du. Du kan oftere diskutere situasjoner med andre farmasøyter Studenten forholder seg til gjeldende lover og forskrifter som er retningsgivende for det daglige apotekarbeidet Veileders anbefaling til studenten: Du forholder deg til gjeldende lover og forskrifter. Du demonstrerer at du har oversikt over lovverk. Husk å dobbeltsjekke når du er i tvil.

4.3. Studenten mestrer alle ledd i rutinen rundt ekspedering og utlevering av legemidler, viser faglig forståelse og vil kunne fungere som farmasøyt i apotek Veileders anbefaling til studenten: Du mestrer veldig bra all ekspedering og utlevering av legemidler. Du fungerer godt som farmasøyt, og er god på problemløsning og farmasøytisk vurdering av resepter. Du jobber selvstendig og ansvarlig, med god kunnskap om legemidler. I tillegg er du strukturert og effektiv. Du viser god forståelse av faget og er flink til å gi kundene den informasjonen som er nødvendig for at de skal bruke legemidlene riktig.