Presentasjon rådhuset Ragnar Husum IKT sjef Magnus Johansson rådgiver pedagogisk bruk av IKT.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
KONGSVINGER KOMMUNE Ledelse barnehage.
Advertisements

Samhandling.
Helhetlig system for utvikling og oppfølging av Stavangerskolen 3
Pilotprosjektet så langt
Det digitale læringsmiljø – for alle?
Det Digitale Trøndelag
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
Opplæringstilbud rettet mot pasienter og pårørende Nasjonal kursdatabase.
Bluetooth sone Identifisere og kommunisere med Bluetooth enheter i en sone.
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Forelesning for A04 Hanne Christensen Vibeke Bjarnø.
Øving 6: Med utgangspunkt i Internett/Web teknologi skal vi se på hvordan vi kan opprette nye foretningsmodeller. Vi skal ta utgangspunkt i lærebok-produksjon.
”IT som konkurransefortrinn” Innføring av intranett i Trenor-gruppen
Implementering av kvalifikasjonsrammeverket ved HSL - samhandling mellom vitenskapelig ansatte og administrasjon Julia Holte Sempler, rådgiver, seksjon.
Veilederkorpset - Eide kommune Trondheim
Masteroppgaver høsten 2009 Odd Aurmo, OMS/IFI
Regionalt kompetansesenter odontologi M-N Presentasjon Fylkesutvalget
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Pedagogiske utfordringer og fremtidige utviklingstrekk
BRUK AV DATA I BARNEHAGE/SKOLE
Organisering av IKT området
TROMS Ø Kompetansebygging i og mellom tjenestenivåene - en mulighet for alle!
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
Den videre satsingen på vurdering Samling i kvalitetssikringsnettverk - etterutdanning 2009/
Nils Ole Nilsen førstelektor Høgskolen i Bodø Å være digital.
 Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® -  Kan kun benyttes av infoREGI kunder  Spørmål rettes til
Dialogseminar Åre Skolebygg og pedagogikk – John Olav Larsen Skolebygg og pedagogikk Verdal kommunes retningslinjer (sak 02/05332): 1.
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Kvalitetssikring gjennom kvalitetsvurdering
Evaluering av Avinors organisering og tilknytningsform Møte med fagforeninger og tillitsvalgte 13. februar 2006.
Velkommen til Ski videregående skole. Program Generell orientering om skolen Presentasjon av rådgivere Fagvalg Vurdering Møte med kontaktlærerne.
FORELDREMØTE Hommelvik, Grønberg, og Mostadmark barnehage
Mer praksis – bedre lærere?
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
Modul 1 Modul 1. Kapittel 1.7. Kultur: Lærende felleskap.
Aktuelle saker i et lederperspektiv Vinter Forutsetninger Å ha minst èn lederrepresentant i alle styrer, fra lokalt til sentralt nivå Alle lokallag.
YrkesetikkYrkesetikk Førstelektor Knut-Rune Olsen Undervisning A1ab høst 2008.
STYRKE næringsnær læring
Velkommen til nytt skoleår 2015/16
Konst. direktør for oppvekst og utdanning Terje Larsen Tjenesteområde oppvekst Introduksjon til Komité for oppvekst 27. oktober 2015.
Digitalisering i askerskolen Orientering komite for oppvekst
PLASSER FRIMERKE HER Obs! Denne brosjyren er utformet for utskrift. Du bør prøve utskriften på vanlig papir for å sikre riktig plassering før utskrift.
Tjenesteeier IKT / høst 2015 Velkommen til informasjon fra HiOA’s IKT avdeling.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digitalisering for kvalitet: Hva må.
Handlingsprogram HP-seminar for formannskapet 11. og 12. mars 2016.
Realfagskommune Orientering Mari Ugland Andresen Realfagskoordinator.
Kompetanseplan skole Komité for Oppvekst
Strategi for barnehage- og skolekapasitet
Kompetanseplan oppvekst
Foto: RiKT Innføring av læringsbrett for alle grunnskoleelever i Overhalla kommune.
«Å bygge nye Asker kommune»
Realfagskommunen Asker
Omstillingsprosjekt ved vernepleierutdanninga ved HiST
Koding i skolen = fremtidens skole
Medborgerskap og samskapning
Høring “En mer effektiv og fremtidsrettet hjelpemiddelformidling”
Smart Sarpsborg Smart City Sarpsborg Digitalisering Innovasjonsprogram.
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Kurs for lærere i fremmedspråk Florø 2008 Rita Gjørven ILS UiO
Velkommen til Teglverket skole! Foreldremøte høsten 2017
utfordringer i en ny region
Skolebasert kompetanseutvikling Klasseledelse
Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-
Status i digitaliseringsarbeidet
Tospråklige lærere i Asker Kommune
Digitaliseringsarbeidet i Lillehammer-regionen
- hensikt, sjanger og sammenheng i tekst
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon rådhuset Ragnar Husum IKT sjef Magnus Johansson rådgiver pedagogisk bruk av IKT

Digitalisering – En verden i endring

s

Fremtidens medborgere «Hvis vi utdanner dagens studenter som vi utdannet gårsdagens studenter, stjeler vi fremtiden fra dem» John Dewey (1859 – 1920) en amerikansk filosof, psykolog og pedagog.

1. Elevenes læring 2. Den nye lærerrollen 3. Effektiv samhandling a. internt mellom elev/lærer i Askerskolen b. ekstern med foresatte

Fokus i 2016

Porteføljestyring inn i helheten ?!  Behov for noe NYTT Utviklet noe NYTTIG Ny løsning er NYTTIGGJORT ? Behov for noe NYTT ! Utviklet noe NYTTIG  Ny løsning er NYTTIGGJORT Prak- sis

Bakgrunnsdokument -Iktplan for Askerskolene -Ludvigsenutvalget -HP 2016 – Digitaliseringstrategien -Oppvekst 2025 Fagspesifikk kompetanse Kompetanse i å lære Kompetanse i å kommunisere, samhandle og delta Kompetanse i å utforske og skape

Prosjekt – Digitalisering i Askerskolen > Prosjektmodellen til Asker kommune (DIFI) –Forprosjekt –Prosjektstyre –Prosjektgruppe > Prosjektet skal: –Utrede hvordan skolen kan nyttiggjøre seg ny teknologi ift fremtidens kompetanse –Beskrive driftsmessige konsekvenser av at det blir innført 1-1 på hele ungdomstrinnet. –Beskrive prosess for implementering fra høsten 2016 > Det skal skrives sak om 1-1 i Askerskolen som skal til politisk behandling