GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Advertisements

«Strykebrettcover og stativ»
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Studie forberedende formgivingsfag
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
GAMMEL OG NY Sofaen er årets modell. Stolen, Oxchair,
Inn i naturen Kandidat nummer 110.
Arbeidskrav 3 selvvalgt tema - arkitektur. Oppstart i arbeid med ideer Første ideer – plakat til den norske opera, hvordan Få barna inn i operaen kampanje.
Holtet vgs Læring i et engasjert fellesskap!.
KARRIEREPLAN SVOLVÆR BARNE- OG UNGDOMSSKOLE 2006/07
Prosjektoppgave Grafikk og digital foto.
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
Lærlinger på v/Rune Løberg Markedssjef i BK Gruppen.
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Teknologi og forskningslære
WRITE AN OPERA.
Refleksjon Snakk sammen om hvordan dere gjør på din skole for å finne rett nivå på lesetekster/leselekser. Systematisk observasjon av lesing.
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Kunst i grunnskolens barnetrinn
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Formings oppgave i forbindelse med operaprosjektet:
Geometriske figurer… Beregnet på småskoletrinnet, 1. eller 2. klasse
Fag / tema Matematikk Trinn 1.klasse
Velkommen til ungdomstrinnet.
Bygg en by. Tverrfaglig 4 ukers oppgave i matematikk og kunst og håndverk beregnet for 8. Klasse.
OPERAPROSJEKTET -en presentasjon. OPPRINNELSEN Begynnelsen av 80 – tallet, New York Utviklet seg videre til The Royal Opera House i London Kurs for lærere.
Work shop mars 08 ide utvikling
Oppgavens tema: Forandring med personanalyse av varme og kalde farger.
Borre ungdomsskole
Studiespesialisering med formgivingsfag
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Studiespesialisering med formgivingsfag
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Kunst og håndverk Maleri.
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
L ÆRINGSMILJØUTVIKLING ETTER RENDALSMODELLEN Praktisk arbeid og entreprenørskap.
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
ARBEIDSLIVSFAG - ALF.
Matematikk i samisk kultur
TPO, mappemetodikk og grunnleggende ferdigheter Rakel.K.R.Næss Anne-Beathe Mortensen-Buan.
Kunst og håndverk 10. trinn
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
Hvordan lage passepartout
Skål i leire Kunst og håndverk 6.trinn uke Kompetansemål: Eleven skal kunne bruke ulike sammenføyningsteknikker i harde og myke materialer.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
AKVARELL MALING Fargeperspektiv. diskutere hvordan kunstnere i ulike kulturer har framstilt mennesker gjennom tidene, og bruke dette som utgangspunkt.
05. INNVENDIG PROFILERING
Forarbeid til Salmo salar Laks i sitt naturlig element
Kva no. Læringsmål og kriterium er på plass
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2017.
Overgang ungdomstrinn – videregående skole
Forarbeid til Salmo salar Laks i sitt naturlig element
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Valgfaget design og redesign
Slik lager du dørskilt VELG MALTYPE SKRIV UT SKILTET MALTYPER
Beskriv himmelen med tolv ord
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Base 1 sine kurs på Aks Uke og 46.
Utskrift av presentasjonen:

GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON

Tegneserie Selvportrett i full figur! Hvis jeg var en tegneseriefigur !

Oppgaven: HVIS JEG VAR EN TEGNESERIE FIGUR! Del 1: Gjør hjemmelekse, mål kroppen din i cm, fyll ut skjema. Tegn med blyant en skisse av deg som tegneseriefigur, husk det skal være din kropp i rett målestokk: 1:8. Bruk viskelær og juster strekene slik at de blir så riktige som mulig. Del 2: Collage: På ark i størrelse 24 X 24 cm (ferdigkuttet). Lag en collage av degselv som tegneserie figur. Du kan lage din helt egen stil her: kreativ frihet! Du står fritt hvordan den skal se ut bare at den er: i full figur i riktige kroppsmål. (bruk skissen som utgangspunkt) Husk: Dere får karakter på fargebruk og teknikk i tillegg til komposisjon. Det vil si: Dere skal levere inn et collage arbeid til vurdering. (leveringsfrist kommer)

VISUELL KOMMUNIKASJON Mål Læreplan i kunst og håndverk: KV1-01 -Bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut i fra egne interesser. -Stilisere motiver med utgangspunkt i egne skisser i arbeid med mønster, logo, skilt og piktogrammer. Overordnede mål for timene: Lære litt om prosessen ide til ferdig produkt. Skissere og planlegge egen tegneserie figur. Bruke mattematikk i planleggingsfasen: måling i cm og regning i målestokk. Hvordan å bruke skisser aktivt. Få erfaring av å finne sitt eget språk og innhold i eget kreativt arbeid.

Vurderingskriterier for: Hvis jeg var en tegneseriefigur: Navn: Klasse: Karakter:. KompetansenivåHøyMiddelsGrunnleggende Tekniske ferdigheter Meget gode ferdigheter med godt håndverk. Bildet er nøyaktig laget md små biter. Flere gode ferdigheter. Bildet viser ide og er nøyaktig gjort. Har ferdigheter. Har ideer. Er ikke ferdig laget. Motivvalg Spennende detaljrik tegneserie figur som ligner mye på eleven. Figuren har korrekte proporsjoner etter elevens mål. God tegneseriefigur. Har likhetstrekk med eleven. Har mål fra eleven. Har tegneseriefigur. Har full figur. Hastverksjobb. Formspråk Avansert form. Spennende og avansert komposisjon. Spennende modellering av figur. God form. God komposisjon. Har modellert figur godt. Har form. Har komposisjon. Har modellert figur. Fargebruk Dyktig fargebruk med flotte overganger. God fargebruk.Har fargebruk. Selvstendighet Tar imot veiledning og gjør deg nytte av den. Trenger litt hjelp, men, arbeider godt. Trenger mye hjelp. Egenvurdering Reflektert og god vurdering av kvaliteten på eget arbeid og produkt Godt begrunnet, men mangler litt refleksjon. Mangler refleksjon/ begrunnelser på eget arbeid. JaNei Kommentar: ER oppgaven levert til riktig tid? Er arbeidet ferdig? Er egenvurdering levert? Kommentar fra lærer: