Autosys-prosjektet Prekvalifisering Informasjonsmøte 15.04.2010 Dagsorden: 1. Velkommen. Formål og rammer for møtet. 2. Presentasjon av prosjektet og anskaffelsesprosessen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Advertisements

Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
NOR Kurs for deltakere i Introduksjonsprogrammet, Bergen kommune Kurs dekket av anbudet : -Delleveranse 1: Servicekurs -Delleveranse 2: Bygg-
1 1 Kommunenes nye byggesaksbehandling – nye kontrollformer: Byggesaksarbeidet i endring Presentasjon Norges Forskningsråd 12. november 2004 Sosialpsykolog.
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Regional kompetanseportal i Kongsbergregionen kort historikk ✔ September 05 Oppstart av et regionalt prosjekt for å vurdere mulighet og nytteverdi av å.
Tilbudskonferanse TTP Tord Ingolf Reistad Statens vegvesen Vegdirektoratet.
Presentasjon – Econa Riksrevisjonens stilling i statsapparatet Riksrevisjonen er direkte knyttet til Stortinget og er uavhengig av forvaltningen.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbyderkonferanse Anskaffelse – Rammeavtale bedriftshelsejeneste.
Evaluering av Difi Vivi Lassen Leverandørmøte
Informasjonsmøte vedr. konkurransen: Rammeavtale juridiske tjenester Oslo 5. november 2013 Kate-Mari Hagen og Monika Hagen Sykehuspartner.
Nærings- og fiskeridepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 1 Nærings- og fiskeridepartementet Seniorrådgiver Jan Henrik Skogen NHOs Anskaffelseskonferanse.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Anskaffelse av rammeavtaler IKT konsulenttjenester Leverandørkonferanse Skøyen klokken
Velkommen til tilbudskonferanse Digitale læremidler.
Renholdstjenester Tilbyderkonferanse 21. april 2015 Innkjøpsansvarlig: Per Kolseth Renholdsleder: Nina Marit Gaustad.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Tilbyderkonferanse Ny utviklingsavtale for.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Presentasjon av organiseringsprosjektet
Informasjonsmøte 19.juni 2017 Konkurranse om arkitekt- og rådgivertjenester for nytt sykehus i Drammen.
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Lønnspolitisk drøftingsmøte HTA. Kap. 4.1, 5.1 og 3.4.2
Implementering av nytt ITSM-system
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Samarbeidsgruppemøte 5.november 2015 SAK: 5 Status veikartarbeidet
Sak 8: Status fra etableringsprogrammet
Samarbeidsgruppemøte 5. november 2015
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
En nasjonal oversikt over tilgjengelige fosterhjem?
Offentlige anskaffelser Sentrale spørsmål i emnet
Kompetanseutvikling og Effektiviseringsprogrammet Kompetanse koster, men inkompetanse koster mer! Det skal lønne seg å være seriøs ! NVF 2. mars 2015.
Anskaffelser i Møre og Romsdal fylkeskommune Rammeavtaler
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Håndtering av telekommunikasjon (kap. 6)
Veiledning - Verktøy for vurdering av strategier i en anskaffelse
Prosjektpresentasjon – Før du starter
E-handel.
Informasjonsmøte E6 Helgeland Sør Gardermoen 26. august 2015
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
Interne analyser - for utvikling av kategoristrategi
Digital postkasse til innbyggere
Kostnadsstyring Privat / Offentlig
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Anbud billettkontroll
Riksrevisjonens undersøkelse av digitalisering av kulturarven Dokument 3:4 ( ) 29. mars 2019.
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Lovens formål Utlagt på Fobe`s nettsider: Forfatter: Knut A. Olsen
Informasjonsmøte om «Felles læringsplattform for statlige virksomheter» (Virksomhetsplattformen) Tone Kastnes Difi
Utskrift av presentasjonen:

Autosys-prosjektet Prekvalifisering Informasjonsmøte Dagsorden: 1. Velkommen. Formål og rammer for møtet. 2. Presentasjon av prosjektet og anskaffelsesprosessen 3. Spørsmål

Autosys: Nasjonalt Motorvogn- og førerkort-register Register over alle kjøretøy registrert i Norge, og alle førerkort utstedt i Norge. Inneholder også historikk. Kjernesystem for arbeidet på trafikant- og kjøretøyområdet (TK- området, 72 trafikkstasjoner) Skjermbilder for registrering av data til støtte for saksbehandlingen. Ajourføres dels ved trafikkstasjonene og dels direkte av bilbransjen Data fra Autosys er gjort direkte tilgjengelig for over 800 ulike eksterne interessenter, i tillegg til publikum. Over 7 mill. kjøretøy og over 3 mill. førerkort Nærmere 100 millioner transaksjoner årlig

Autosys med omgivelser Autosys SVV (trafikkstasjoner, Vegdir ++) Rapporter/ analyser/ statistikk Eksterne tilgangs-/ distribusjonstj. Eksterne online- brukere Spesielle partnere: TAD, Politi, TFF etc Kort- produsenter Eksterne data- leverand. (PKK etc) Oppdateringer Eksterne system-til- system kunder Eksterne spesial- bestillinger Nett-tjenester Mobile tjenester MinSide Andre TK-systemer

Autosys-prosjektet – kort historikk Utviklingen startet 2005 (Au2sys-prosjektet) Prosjektet stanset høsten 2007 Replanlagt og restartet: –Ekstern kvalitetssikring i henhold til Finansdept.-regime gjennomført, og godkjenning fra FIN/SD mars 2010 –Produksjonssetting av Autosys Enkeltgodkjenning av kjøretøy (basert på modul fra Au2sys-prosjektet) november 2009 –Konkurranse om utviklingsoppdraget forventes å starte sommeren 2010

Autosys-prosjektet: Overordnet hensikt Overordnet hensikt med prosjektet er å levere en IKT-løsning som erstatter dagens Autosys, og som imøtekommer de viktigste behovene, som: tilpasninger ved endringer i lovverk og andre formelle forhold IKT-støtte i myndighetsutøvelsen generell IKT-sikkerhet gode selvbetjenings- og brukertjenester høy datakvalitet

Autosys-prosjektet. Overordnete mål. Samfunnsmål: Sikker og effektiv forvaltning og myndighetsutøvelse på TK-området. Gode og effektive bruker-tjenester på TK-området, som også understøtter mål for døgnåpen forvaltning og elektronisk samhandling i offentlig sektor. Viktige effektmål: Økt tilgjengelighet og fleksibilitet Økt kvalitet og likebehandling Økt effektivitet og service Økt sikkerhet og robusthet Riktige tjenester i henhold til brukerens behov En sikrere, mer effektiv og reviderbar avgiftsinnkreving i TAD

Autosys-prosjektet: Rammer og føringer Dagens Autosys skal være i drift til nytt Autosys er ferdig utviklet Tilfredsstille Statens Økonomireglement mht sporing av avgiftstransaksjoner Oppfylle gjeldende krav til sikkerhet i forvaltningen Bygge på gjeldende sentrale retningslinjer for IKT-løsninger i offentlig sektor Benytte tjenesteorientert arkitektur med gjenbrukbare tjenester for etaten og for TK-området. Bygge på etatens arkitekturprinsipper. Inkluderer ikke tilpasning av tilgrensende systemer, og ikke driftsopplegg

Dagens situasjon og fremtidig målbilde – nytt Autosys Autosys Enkelt- godkjenning Funksjonalitet idagens Autosys DagensAutosys Sidesystemer TK-området Ø k.reglement Nye tjenester Autosys Enkelt- godkjenning Ø konomireglementet IKT-løsningforTK-området–nyttAutosys Side- systemer TK-området

Prosjektets karakteristika Størrelse: anslått ca utviklingstimer Varighet: Totalt ca 4 år Mange eksterne grensesnitt Inneholder omfattende regelhåndtering Høyt transaksjonsvolum på løsningen Endringer av behovene underveis Skal inneholde datavarehusløsning

Anskaffelsesstrategi Prekvalifisering Konkurranse med forhandling PS2000 kontraktsstandard PS2000 vedlikeholdsavtale PS2000 rammeavtale videreutvikling

Kontraktsstrategi – kontraktsstruktur Nytt Autosys utlyses samlet i en totalkontrakt som er oppdelt i tre kontraktsdeler: –Leveranse 1 og 2 (kontraktsobjektet: anslagsvis 50 % av totalt omfang) –Leveransene 3 og 4. Inngår som 2 stk. opsjoner. –Forvaltningsavtale (vedlikeholdskontrakt om programvare og rammeavtale om utviklingstjenester). Disse inngår som opsjoner.

Prosjektets faser med tentative tidsangivelser Opsjon i kontrakten Opsjon i kontrakten Kontraktsobjekt

Prekvalifiseringsprosessen Formål: Å velge ut et mindre antall (3 – 5) kvalifiserte leverandører vi vil invitere til en Konkurranse med forhandlinger om utvikling av nytt Autosys. Kjennetegnes av: Det er leverandørene som vurderes – deres kapasitet, deres kompetanse, deres økonomi, deres erfaring

Nærmere om prekvalifiseringen: Krav til søkerne Obligatoriske og ufravikelige krav: Attest for innbetalt skatt og merverdiavgift HMS egenerklæring Andre kvalifikasjonskrav: Firmaattest Dokumentasjon av økonomisk og finansiell stilling Tekniske og faglige kvalifikasjoner og kapasitet, inkludert relevante prosjektreferanser Kvalitetssystem og systemutviklingsmetodikk Prioritering blant overtallige kvalifiserte: Etter en helhetlig vurdering av Andre kvalifikasjonskrav

Kompetanse og kapasitet

Anskaffelsesprosessen – tidsplan Utsendelse Svar- frist – 5 lev. Valgt medio juni Prekvalifisering Tilbudskonkurranse med forhandlinger Konk.grl sendt ut ca Leverandør og tilbud valgt, jan Forhandlingsfasen: - presentasjon av tilbud - 3 – 4 forhandlings- runder Svar- frist: Ikke satt ennå Konkurransegrunnlaget vil åpne for egne forslag fra leverandørene på de fleste områdene