Fellesnemnda 8.des 2015 Orientering fra møte i ansettelsesutvalget 24.11 Prosjektleders orientering.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Rådmannens internkontroll ”Orden i eget hus” Lardals erfaringer og arbeid med sektorovergripende internkontroll Deltagelse i KS nettverk for Rådmannens.
Advertisements

Prosjekt ”Kompetansetillitsvalgtes rolle og kompetanseprofil” Fellesforbundet, konferanse om fag- og yrkesopplæring 30.november 2010.
Orientering for formannskapet Gratangen kommune
SLT i Sandnes Orientering om bakgrunn, formål, organisering og tiltak
1 KvalitetsLosen: Prioriteringer og framdrift innenfor fellesfunksjoner / adm.funksjoner  Utarbeidet: Inneholder 3 sider inkl. denne.  Det.
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
Organisering av sentralt Service- og forvaltningsteam
Elektronisk meldingsutveksling for helse og omsorg i Harstad kommune
Eksternfinansiert virksomhet F Avd. dir. Arne Lunde, Kunnskapsdepartementet.
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
DEMOKRATI - UENDRET STRUKTUR FORDELER _____ ULEMPER
Kvalitetssystemet Kvalitetslosen – 4 moduler
STATUS PR Innherred samkommune
Innherred samkommune 1 Dialogseminar Åre 15. og 16. februar 2006 Innherred samkommune Status Administrasjonssjef Rudolf Holmvik.
Samkommunestyret – Økonomienheten v/Meir Hallan ØKONOMI- ISK Innherred samkommune.
Hva skjer i Troms etter avsluttet prosjekt Sjumilssteget i linjeorganisasjonen.
Samarbeidsprosjekt felles tjenester – Gratangen, Lavangen og Salangen kommuner Orientering for Sosial- og barnevernsavdelingene 9. desember 2005 på Huset.
Administrativ organisering Et foreløpig utkast som er sendt ut for innspill – identifikasjon av administrative behov Noen områder gjenstår – men vil bli.
Presentasjon av Skien kommune 27
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Forvaltningsrevisjon gjennomført 2012/13: Prosedyrer og rutiner for journalføring og tilgjengeliggjøring av dokument/saksutredning Statusrapport 2014.
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
Kommunesammenslåing Avdeling - dato, Nye Sandefjord.
3/29/2015 Et skolebygg å være stolt av!. 2 Nøkkeltall  etablert 1. januar 2002  eier og drifter alle skolebygningene i Oslo  ca. 1,3 millioner kvm,
1 Hovedbygg-prosjektet 2012 Orientering til LOSAM Mars 2012 Jens Petter Nygård, prosjektleder Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget,
Hvorfor felles nett ? Felles nett en forutsetning for effektivt samarbeid Fra Harmoni-rapporten: ” Dagens situasjon viser at planlagte samarbeidsprosjekter.
1 Bakgrunn 6 Andre forbedringstiltak (mer langsiktige) 3 Mål/målsetting/avgrensing 7 Måling, oppfølging, sikre effekt /BC Prosjektbeskrivelse (A3). Tjeneste:
Å bygge en ny kommune erfaringer fra SAS Statsetatsjefsmøte Vestfold 8. april 2016 Gudrun Haabeth Grindaker Prosjektleder/ny rådmann.
Nye Sandefjord Gudrun Haabeth Grindaker Prosjektleder/ rådmann nye Sandefjord 25. januar 2016.
Lederdialog 8. – 10. juni. Samlingens innhold Status: Hvor er vi? Hvor langt er vi kommet? Hva er særlig viktige utfordringer fremover? Refleksjon: Hvordan.
Trysil kommune stavtaket foran Arbeidsgiverpolitikk i Trysil kommune Hvordan kombinere strategisk arbeid med praktisk arbeid ved utviklingen.
Å bygge en ny kommune 12.mai 2016 Gudrun Haabeth Grindaker Prosjektleder/ny rådmann.
Hva er de viktigste utfordringene for en rektor? Rektor Sigmund Grønmo UHRs rektorskole 24. september 2007.
Støttefunksjonen Støttefunksjonen utfører arbeidsoppgaver primært for intern organisasjon (politisk nivå, rådmann, enheter, avdelinger, enkeltansatte),
Felles LOSAM-møte Fellesadministasjonen Løypemelding – mulige modeller intern organisering
«Arbeidsmiljø på dagsorden» ved enhetene i LOSAM ONF - opplevelse av situasjonen før sommeren Forslag til diskusjon - risikovurdering: 1) Hvordan oppleves.
Lederdialog Miljø og plansaker
Plan for universell utforming i Asker kommune
Direktoratet for forvaltning og IKT
Samarbeidsgruppemøte 21.januar 2016 Rolf Olai Jacobsen
Adm Etablering av nye fellestjenester
UTKAST Prosjektøkonomistyring Felles for forvaltning av nye rapporter og håndtering av innspill til endringer EFP-prosjektet høsten 2013.
Alle skal med… Et 3 årig prosjekt i Hasvik kommune
Hva skjer i programmet nye Kristiansand
Prosjekt Senja kommune
Lindesnes 2020 Vi bygger den nye kommunen sammen.
Status i programmet nye Kristiansand
utfordringer i en ny region
Administrativ organisering i Sunnfjord kommune
Prosjekt tverrfaglig samarbeid barn/unge i Nordre Land kommune
«En selvstendig og nyskapende kommunesektor»
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
Arbeidsgruppe 1. Beredskap 2020 og ROS analyse for sammenslåingsprosessen
Status delprosjekt stab støtte
Lindesnes 2020 Vi bygger den nye kommunen sammen.
Seminar med partiene 14. november 2018
Digital styringsmodell og prioriteringsprosess for prosjekter
Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018
Informasjonsmøter for ansatte
Ordfører Administrasjonssjef Seksjoner Støtte Kommunestyret
Agenda møte fredag 5 april
Innovasjonsseminaret 2018 Status IKT Orkide
Orientering/Status kommunesammenslåing, 237 dager igjen
Viken adm prosjekt 5: kompetanse
Delprosjekt arbeidsgiverpolitikk
Ordfører Administrasjonssjef Seksjoner Støtte Kommunestyret
Utskrift av presentasjonen:

Fellesnemnda 8.des 2015 Orientering fra møte i ansettelsesutvalget Prosjektleders orientering

Ansettelsesutvalget Premisser for rekruttering av nye Sandefjord kommunes øverste ledelse Prosess vedrørende innplassering/ ansettelser av ledere i nye Sandefjord kommune Stillingsprofiler

Organisasjonskart SAS

Fem kommunalområder Samsvarende med politisk struktur Økt oppmerksomhet på strategisk IKT-arbeid/ digitalisering og forholdet mellom tjenesteutvikling og IKT Noen forhold avklares etter at kommunalsjefer er tilsatt: Ansvar for parker og plasser, idrettsanlegg, friområder Ansvar for kirkegårder og gravferd Ansvar for barneverntjenesten Ansvar for stabsfunksjoner Gråsoner avklares etter at kommunalsjefer er tilsatt

Organisering og koordinering Arbeidet med tjenester og brukerrettede aktiviteter starter for fullt når ledergruppe er rekruttert Følgende områder vil i særlig grad kreve godt samarbeid og koordinering på tvers av enheter: Barn og unge. Sikre at ulike tjenester og fagmiljøer samarbeider godt om forebygging og tidlig innsats for familier og barn som kan være i en utsatt eller sårbar situasjon Flyktninger, både i en mottaksfase og ved opphold over lenger tid/permanent Folkehelsearbeid, inkludering, forebygge «utenforskap» Forvaltning, drift og utvikling av kommunens bygninger og eiendom

«Kart» leder- gruppe og stabs- funksjoner Samtaler, Kompe- tanse- kriterier Ansettel- sesutvalg og Intern rekr. foretatt nivå 1 Ekstern rekr. nivå 1 (Intern) rekr. nivå 2 November 2015 Desember halvår 2016

Hovedprosjektområder IKT – drift og strategi HR og personalområdet Økonomi (budsjett, regnskap, lønn, innfordring/fakturering, skatt) Helhetlig styring (dokumentasjon, styring, internkontroll) Sak/ arkiv (valg av fagsystem og fjernarkiv) Bygge felles kultur Ledergruppe Beredskap Eierskap

Økonomiområdet Prosjektgruppen Møttes i november og desember, startet inndeling i underområder og organisering av arbeidet Enighet om at mange medarbeidere skal involveres i forberedelsene, redusere sårbarhet og benytte ekspertise for å utarbeide gode løsninger og samtidig bli kjent og opparbeide gjensidig tillit Delprosjekter: Regnskap og bokholderi Budsjett- og økonomistyring Lønn Fakturering og innfordring Skatt Aktiviteter fremover: Felles møte for alle ansatte på økonomi- avdelingene 16.desember Utpeke arbeidsgrupper som anbefaler prioriteringer og fremdrift på avklarte områder Viktigste aktiviteter: Fastsette kontoplan for nye Sandefjord, og starte grunnlaget for budsjett 2017 Utkast til rammebudsjett må være klart mai 2016

Sak/arkiv Prosjektgruppen Godt i gang med å lage kravspesifikasjon på nytt sak- /arkivsystem – planlegger kunngjøring i januar/februar 2016 Har startet arbeidet med å få oversikt og nedsette delprosjekter på andre områder, samt avgrense mandat og sette mål Delprosjekter: Ansettelse av arkivleder Anskaffelse av ny sak- og arkivløsning Arkivplan Oppsigelse/reforhandling av eksisterende avtaler Aktiviteter fremover: Sak- og arkivløsning: Anskaffelse, implementering, opplæring Oppsigelse av avtaler Avklare fremtidig depotløsning Avklare eksisterende og fremtidige eierskap Kompetansekartlegging og behovsvurdering Risikovurdering

NAV Prosjektgruppen Gjennomført møte i prosjektgruppa, igangsatt arbeid/kartlegginger og utpekt arbeidsgruppe IKT og Bygg Neste møte 21.januar 2016 De viktigste aktivitetene: Risikovurdering av prosjektgruppens oppdrag og resultatmål Prioritere hva som bør settes i gang først, hva som kan vente til ny NAV-leder er på plass Komme i gang med de arbeidsprosessene som er tidskritiske, dvs spesielt IKT og lokaler/bygg Kritisk: Tilsetting av ny NAV-leder er viktig, og haster

Ny portal

IKT-området

HR-området Oversikt over lønnsnivå ledere i de tre kommunene