Vi flaskar til! -med brøk  Rik oppgåve!. MÅL Rekne med brøk, utføre divisjon av brøkar og forenkle brøkuttrykk. (Repetisjon/ aktivere forkunnskapar)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Regning i alle fag Ungdomstrinnsatsningen
Advertisements

Statistikk og sannsynlighetsregning
Formler og funksjoner.
Målene for regning og bruk av regnestrategier
VURDERING Matematikk 7. trinn.
Matematikk 1 A2A / A2B 11. september 2009
Vanlege nynorskfeil.
Om Kunnskapsløftet Gjennomgåande opplæring. ”Grunnopplæringa”.
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Emne C: Praktisk bruk av matematikk Klepp ungdomsskule.
Tallregning Basale regneregler Anslå svar. Vurdere rimelighet.
Mål og problemstillingar Digitale ferdigheiter Den digitale utviklinga har endra måten vi les, skriv, reknar og uttrykkjer oss på munnleg.
Verdisetjing av gåver Gåver Det er mange form for gåver. Nokre ynskjer å gje reine pengegåver til noko som dei ser verdi av å støtte. Det kan vere lag.
1 Tema vg1, kap 11. Del 2: Seks språk – seks ulike system Læreplanen seier at du skal kunne forklare grammatiske særtrekk ved norsk språk, samanlikna.
GRUNNLEGGJANDE TALLFORSTÅING Heile tal, brøk og desimaltal + litt kombinatorikk.
Problemløysing høyrer med til den matematiske kompetansen. Det er å analysere og omforme eit problem til matematisk form, løyse det og vurdere kor gyldig.
REKNINGREKNING med heile tal, brøk, prosent, desimaltal og bokstavar.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Plan for 1.klasse Uke mai Verdiord for mai: Hensynsfull.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Brøkrekning Korleis rekne med brøk.?. Eit undervisningsopplegg. Laga av elevar ved Laga av elevar ved Ytre Solund skule Ytre Solund skule.
Lesing i matematikkfaget Samling nr 2 i SOL-nettverket Vikemarka skule 3.oktober 2013.
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
Verdshandelen aukar Kompetansemål: ● Kartleggje variasjonar i levekår i ulike delar av verda, forklare dei store skilnadane mellom fattig og rik og drøfte.
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE. VAKSNE I KLASSEN: Ann Helen Tveit: Kontaktlærar Norsk, matematikk, engelsk, naturfag, samfunnsfag, KRLE, musikk, gym. Andreas.
VELKOMMEN Foreldremøte for 4. trinn Oppstart Trinnet har hatt ein roleg og fin oppstart. Hildi og Patrik er nye lærarar i 4a og 4c Det er kome.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
Meiningsfull læring skjer gjennom:
Brøk Regneartene.
Minikurs: Introduksjon av algebra
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
De fire regneartene.
MINIKURS: PROBLEMLØYSINg
Opplæringsplan i basiskunnskap matematikk
Lesing i matematikkfaget
Omgrepsark Omgrep Forklaring organisme
Teikning av mekaniske delar
Omgrepssamling 1. og 2. trinn
Brukarundersøkjing Fokusområder:
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Hva er nytt? De fire regneartene..
Multiplikasjon - Leksjon 1: Sammenheng mellom multiplikasjon og divisjon Lekse til mandag.
Standardform: = 0, = Utvida form med tiarpotens: 3567,87=
Heile tal, side Du skal lære kva siffer, tal og talsystem er
Oppgåve 7 Lotte kjøper ein telefon til 5000 kr inklusive 25 % meirverdiavgift. Kor mange kronar utgjer meirverdiavgifta? Kryss av for rett svar.   250.
Brøkbegrepet Brøk er ikke no spøk! Samling uke 44
Hypotese og teori.
Dei 10 boda.
Multiplikasjon - Leksjon 3: fremgangsmåte/algoritme oppstilt multiplikasjon Lekse til torsdag.
Munnleg kommunikasjon
Å skrive novelle.
Studieteknikk for meir effektiv læring
Kort om implementering
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID
Foreldremøte 4.kl. tysdag 25.sept. 2018
Fister skule 3-delt skule, 54 elevar.
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
SYRER og BASAR - frå mat til miljø.
Modul 2 Følg opp elevresponsar Korleis gi gode tilbakemeldingar og justere undervisninga? B – Samarbeid.
Søkje på hjelpemiddel -frå NAV Hjelpemiddelsentral
Introduksjonsprogrammet
Gjere greie for hovudsyn og argumentasjon
Arbeid på skulen Norsk Matte Engelsk Samfunnsfag Naturfag KRLE
Gjer greie for nasjonalromantiske trekk
Sjølvbilete og sjølvtillit
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Vi flaskar til! -med brøk  Rik oppgåve!

MÅL Rekne med brøk, utføre divisjon av brøkar og forenkle brøkuttrykk. (Repetisjon/ aktivere forkunnskapar) med addisjon, subtraksjon og multiplikasjon av brøk, introduksjon av divisjon. Touche innpå desimaltal og prosent Grunnleggjande ferdigheiter: Kunne forklare skriftleg og munnleg til dei andre.

Rik oppgåve med moglegheit for mange variasjonar  Vi ville hatt minikurs om rike oppgåver i kollegiet etter at vi har prøvd ut dette i klasserommet.  Minikurset: Ville gjeve kollegaene dei same oppgåvene som elevane, og hatt fokus på spørsmålstillinga slik at vi under oppsummeringa til slutt ville fått betre forståing for kva ei rik oppgåve er. Kva som er gode opne spørsmål.

OPPDRAG  Les nøye gjennom oppgåvene først. Kva er det spurt etter?  Velg ein metode for å løyse oppgåvene (teikne, teste, rekne)  De skal rekne og skrive på utdelte ark, ikkje i kladdeboka.  Skriv med ord kva de gjorde  Vis med rekning kva du gjorde  Lag ordliste (omgrep) over matematisk ord de har brukt.  Plasser alle storleikane og svara de har brukt på ei talline.  De skal presentere oppgåva, så det er viktig at de tek vare på det dykk skriv/teiknar

Oppgåve 1  Kor stor del av ein liter inneheld flaskane? 0.5 L 0,33 L 1,5 L  Er det andre måtar å skrive dette volumet på?

Oppgåve 2  Kor mange liter rommar flaskane til gruppa til saman?  Finst det fleire ulike måtar å rekne ut dette på?  Kva er skilnaden i volumet til den største og minste flaska på gruppa di?

Oppgåve 3  Du har ei full vassflaske på 1,5 L som skal delast på halvliterflaskar.  Kor mange halvliterflaskar treng du?  Kva tenkjer de om svaret?

Oppgåve 4 Kva om vi har 15 L vatn?  Foreslå ulike måtar vi kan fordele vatnet på.

Oppgåve 5  Lag matematiske problem der du brukar flaskane som utgangspunkt.  Lag forslag til korleis det kan løysast

 Kan du foreslå ein algoritme (= framgangsmåte) for å dividere med brøk?

Moglegheit for utviding/forenkling:  Pizza  Større/mindre tal  Starte med berre flaskar på 0.5 L  Anna volum, berre heiltal  Sjokoladeruter  Ei historie med innlagte brøkar  Gjere oppgåva enda meir open eller avgrensa  Skriftleggjere enda meir, fagtekst? Engelsk? Samfunnsfag (statistikk), avisartiklar

Undervegs må vi hugse å…  Kva – viss (stille opne spørsmål)  Differensiere  Vere lydhør for nye problemstillingar  for gode bevis for å snu bakerste brøk ved divisjon